Πρόγραμμα παρουσίασης εργασίων
- Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2025 -

Πρόγραμμα παρουσίασης εργασιών μαθήματος «Οι διομαδικές σχέσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία».

 

31η Οκτωβρίου Βασιλική Τσουκνίδα

Hamilton, D. L. & Gifford R. K. (2000). Illusory Correlation in interpersonal perception: A cognitive basis of stereotypic Judgement. In Ch. Stangor (ed). Stereotypes and Prejudice, pp. 161- 171. Philadelphia: Psychology Press.

 

 

Tajfel, H. & Forgas, J. P. (1990). Κοινωνική κατηγοριοποίηση: Γνώσεις, αξίες και ομάδες. Στο Στ. Παπαστάμου (εκδ.), Διομαδικές Σχέσεις, σς. 271-298. Αθήνα: Οδυσσέας.

 

12η Νοεμβρίου Ευδοκία-Μαρία Κωνσταντινίδου

Tajfel, H. (1990). Κοινωνικά στερεότυπα και κοινωνικές ομάδες. Στο Στ. Παπαστάμου (εκδ.), Διομαδικές Σχέσεις, σς. 113-140. Αθήνα: Οδυσσέας.  

 

14η Νοεμβρίου

Φωτεινή Παναγιωτίδου

Sears D. O. & Henry P. J. (2003). The origins of Symbolic Racism. Journal of  Personality and Social Psychology, 85 (2), pp. 259-275.

Αναστασία Μποτοβίνου

Gaertner, S. L. & Dovidio J. F. (2005). Understanding and addressing contemporary racism: From aversive racism to the Common Ingroup Identity Model. Journal of Social issues, 61 (3), 615-639.

Pratto, F., Sidanius, J., Stallworth, L. M., & Malle, B. F. (2000). Social Dominance Orientation: A personality variable predicting social and political attitudes. In Ch. Stangor (ed). Stereotypes and Prejudice, pp. 259-288. Philadelphia: Psychology Press.

 

21η Νοεμβρίου

Αφροδίτη Παπαδοπούλου

Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual Review of Psychology, 49, 65-85.

Ειρήνη Σολωμονίδου

Gaertner, S. L. & Dovidio J. F. (2005). Understanding and addressing contemporary racism: From aversive racism to the Common Ingroup Identity Model. Journal of Social issues, 61 (3), 615-639.

 

5η Δεκεμβρίου Χριστίνα Καμπούκου

Xenitidou, M. & Sapountzis, A. (2018). Admissions of racism in discourse on migration in Greece: Beyond the norm against prejudice? European Journal of Social Psychology, 48(6), 801-814.

 

12η  Δεκεμβρίου Ευαγγελία Δρίγγα

Σαπουντζής, Α. & Χατζοπούλου, Ε. (2019). Ο χρόνος και ο χώρος ως ρητορικά εφόδια για την κατασκευή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας: Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης στο λόγο φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων. Ψυχολογία, 24(2), 79-101.

 

 

 

 

Οι ομαδικές εργασίες θα παρουσιαστούν στο προτελευταίο μάθημα του εξαμήνου (09/01/2026). Οι τίτλοι των ομαδικών εργασιών είναι οι ακόλουθοι:

 

Ποιες στρατηγικές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα παιδιά των μεταναστών σε μια σχολική τάξη για να αλλάξουν την εικόνα της κοινωνικής τους ταυτότητας;

Νομικού Δήμητρα, Ποδάρα Αγγελική, Σεϊτανίδου Κυριακή, Φραγκούλη Σοφία

Πως θα εξετάζατε τις στάσεις επιπολιτισμού μέσα σε μια σχολική τάξη;

Βούρτουρα Παρασκευή, Δούρδαλη Δέσποινα, Ντρούβα Ειρήνη Χρυσοβαλάντω, Σιάγκα Φανή 

Πως θα εφαρμόζατε τη Θεωρία της Ρεαλιστικής Σύγκρουσης για τη μείωση των προκαταλήψεων σε μια σχολική τάξη;

 

Μικρόπουλου Αφροδίτη, Φασούλα Μαρία, Χαρατσίδου Μαριάννα, Χιδερίδου Αθανασία.

Πως θα εφαρμόζατε την «Υπόθεση Επαφής» στην τάξη ενός νηπιαγωγείου;

 

Βασιλική Μαρία Μαντουδη, Αναστασία Σκεφαλέ, Χριστίνα Καλτσα , Μάριος Χρυσοβαλαντης Πεχλιβανης

Πως θα μετρούσατε την προκατάληψη μέσα στην τάξη ενός νηπιαγωγείου;

 

Τύμπου Παυλινα, Παπαναστασιου Αθανάσιος,  Σταυρουλαντωνακη Εμμανουέλα, Ποιμενίδου Ευτυχία 

Πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο επαναπροσδιορισμός των ορίων των ομάδων για να μειωθούν οι προκαταλήψεις μέσα σε μια σχολική τάξη;