Πρόγραμμα παρουσίασης εργασιών μαθήματος «Οι διομαδικές σχέσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία».
1η Νοεμβρίου
Hamilton, D. L. & Gifford R. K. (2000). Illusory Correlation in interpersonal
perception: A cognitive basis of stereotypic Judgement. In Ch. Stangor (ed). Stereotypes and Prejudice, pp. 161- 171. Philadelphia: Psychology Press.
8η Νοεμβρίου
Ταξιαρχία Ταστάνη 5971
Tajfel, H. & Forgas, J. P. (1990). Κοινωνική κατηγοριοποίηση: Γνώσεις, αξίες και
ομάδες. Στο Στ. Παπαστάμου (εκδ.), Διομαδικές Σχέσεις, σς. 271-298. Αθήνα: Οδυσσέας.
15η Νοεμβρίου
Βασιλική Νταβατζή 5961
Tajfel, H. (1990). Κοινωνικά στερεότυπα και κοινωνικές ομάδες. Στο Στ.
Παπαστάμου (εκδ.), Διομαδικές Σχέσεις, σς. 113-140. Αθήνα: Οδυσσέας.
22η Νοεμβρίου
Στεφανία Γεωργία Νιτσοπούλου
Sears D. O. & Henry P. J. (2003). The origins of Symbolic Racism. Journal of
Personality and Social Psychology, 85 (2), pp. 259-275.
Gaertner, S. L. & Dovidio J. F. (2005). Understanding and addressing contemporary
racism: From aversive racism to the Common Ingroup Identity Model. Journal of Social issues, 61 (3), 615-639.
Pratto, F., Sidanius, J., Stallworth, L. M., & Malle, B. F. (2000). Social Dominance
Orientation: A personality variable predicting social and political attitudes. In Ch. Stangor (ed). Stereotypes and Prejudice, pp. 259-288. Philadelphia: Psychology Press.
29η Νοεμβρίου
Αικατερίνη Ακογλάν
Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual Review of Psychology, 49,
65-85.
Gaertner, S. L. & Dovidio J. F. (2005). Understanding and addressing contemporary
racism: From aversive racism to the Common Ingroup Identity Model. Journal of Social issues, 61 (3), 615-639.
6η Δεκεμβρίου
Xenitidou, M. & Sapountzis, A. (2018). Admissions of racism in discourse on migration in Greece: Beyond the norm against prejudice? European Journal of Social Psychology, 48(6), 801-814.
13η Δεκεμβρίου
Σαπουντζής, Α. & Χατζοπούλου, Ε. (2019). Ο χρόνος και ο χώρος ως ρητορικά εφόδια για την κατασκευή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας: Η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης στο λόγο φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων. Ψυχολογία, 24(2), 79-101.
Οι ομαδικές εργασίες θα παρουσιαστούν στα δύο τελευταία μαθήματα του εξαμήνου (20/12/2024 και 10/12/2024). Οι τίτλοι των ομαδικών εργασιών είναι οι ακόλουθοι:
Ποιες στρατηγικές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα παιδιά των μεταναστών σε μια σχολική τάξη για να αλλάξουν την εικόνα της κοινωνικής τους ταυτότητας;
Ελισάβετ-Αναστασία Κουτίδου 6070 Αναστασία Ευθυμιάδου 5847
Πως θα εξετάζατε τις στάσεις επιπολιτισμού μέσα σε μια σχολική τάξη;
Τοπαλουδη Βασιλικη 5927 Παρκουκη Κωνσταντινα 6016
Πως θα εφαρμόζατε τη Θεωρία της Ρεαλιστικής Σύγκρουσης για τη μείωση των προκαταλήψεων σε μια σχολική τάξη;
Αλεξάνδρα Σαρηγιαννίδου 5977 Παναγιώτα Καλλή 5901
Πως θα εφαρμόζατε την «Υπόθεση Επαφής» στην τάξη ενός νηπιαγωγείου;
Ναλμπαντη Αγγελικη ΑΜ 5676 Ουρανία Βέκα 6006 Κωνσταντίνα-Ραφαηλία Καδή 5899 Ειρήνη Ματούλα 5935 Αθανασία Μπουκουβάλα 5887
Πως θα μετρούσατε την προκατάληψη μέσα στην τάξη ενός νηπιαγωγείου;
Κατερίνα Γεωργαντζά 5762 Βάϊα Γεωργουλίδου 5587
Πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο επαναπροσδιορισμός των ορίων των ομάδων για να μειωθούν οι προκαταλήψεις μέσα σε μια σχολική τάξη;