ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI _Δημοτικό σχολείο _Ένα "ανοιχτό" σχολείο για την πόλη
Θεώνη Ξάνθη (Αναπλ. Καθηγήτρια), Γιώργος Παπαγιαννόπουλος (Επικ. Καθηγητής)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI , 6ο Εξάμηνο 2023-2024
Διδασκων-Συντονιστής : Γιώργος Παπαγιαννόπουλος Επικ. Καθηγητής
Θεμα : ένα «ανοικτό σχολείο» στην Ξάνθη.
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών που είχε σαν στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετατραπεί σε μια δυναμική μονάδα για την γειτονιά, το χωριό, την πόλη.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα του σχολείου εμπλουτίζεται με χώρους – όπως η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκη, αίθουσα μουσικής, χώροι άθλησης, επιμορφωτικά εργαστήρια – που απευθύνονται στο σύνολο της κοινότητας. Ο εμπλουτισμός αυτός διευρύνει τη λειτουργία του σχολείου στη διάρκεια της ημέρας, καθιστώντας το ένα ζωντανό και πολυδύναμο οργανισμό για την συλλογική ζωή. Στο σχεδιασμό του σχολείου αντιμετωπίζονται συνθετικά ζητήματα όπως:
Α. Η αίθουσα διδασκαλίας – τάξη ως μονάδα συγκρότησης του αρχιτεκτονικού συνόλου.
Β. Η οργάνωση των λειτουργικών ενοτήτων.
Γ. Η διάταξη των κινήσεων ώστε να επιτυγχάνεται αποτελεσματική οριζόντια και κατακόρυφη επικοινωνία.
Δ. Η σχέση στεγασμένων, ημιυπαίθριων και ελεύθερων υπαίθριων χώρων.
Ε. Ο φωτισμός, ο προσανατολισμός, η εργονομία με στόχο την έλλογη χρήση της τεχνολογίας.
ΣΤ. Η έκφραση του κτιρίου σε σχέση με την κατασκευή του μέσω ενός ασφαλούς και ευέλικτου συστήματος δόμησης σε συνάρτηση με τον περιβάλλοντα φυσικό και δομημένο χώρο.
Η εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύσσεται στο σχεδιαστήριο και η εκπόνηση του θέματος απαιτεί συνεχείς επεξεργασίες κλιμάκων, σχεδίου και προπλάσματος. Υποστηρίζεται από ομαδικές ή ατομικές συζητήσεις με τον διδάσκοντα , εισηγήσεις & διαλέξεις.
Η αξιολόγηση των σπουδαστριών και σπουδαστών συναρτάται από την πρόοδο επίδοσης και την συμμετοχή τους κατά την διάρκεια του εξαμήνου.
ΚΤΙΡΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (βλ. αρχειο ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI 2023 2024 )
Λιγότερα
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI , 6ο Εξάμηνο 2023-2024
Διδασκων-Συντονιστής : Γιώργος Παπαγιαννόπουλος Επικ. Καθηγητής
Θεμα : ένα «ανοικτό σχολείο» στην Ξάνθη.
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών που είχε σαν στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI , 6ο Εξάμηνο 2023-2024
Διδασκων-Συντονιστής : Γιώργος Παπαγιαννόπουλος Επικ. Καθηγητής
Θεμα : ένα «ανοικτό σχολείο» στην Ξάνθη.
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών που είχε σαν στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2024
- Τρίτη, 25 Ιουνίου 2024
- Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024
- Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024
- Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2024