ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ VI _Δημοτικό σχολείο _Ένα "ανοιχτό" σχολείο για την πόλη
Θεώνη Ξάνθη (Αναπλ. Καθηγήτρια), Γιώργος Παπαγιαννόπουλος (Επικ. Καθηγητής)
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών – διεθνής και στην χώρα μας, που είχε σας στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετατραπεί σε μια δυναμική μονάδα για την γειτονιά, το χωριό, τη πόλη.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα του σχολείου εμπλουτίζεται με χώρους – όπως η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκη, αίθουσα μουσικής, χώροι άθλησης, επιμορφωτικά εργαστήρια – που απευθύνονται στο σύνολο της κοινότητας. Ο εμπλουτισμός αυτός διευρύνει τη λειτουργία του σχολείου στη διάρκεια της ημέρας, καθιστώντας το ένα ζωντανό και πολυδύναμο οργανισμό για την συλλογική ζωή.Στο σχεδιασμό του σχολείου αντιμετωπίζονται συνθετικά ζητήματα όπως:
Α. Η αίθουσα διδασκαλίας – τάξη ως μονάδα συγκρότησης του αρχιτεκτονικού συνόλου.
Β. Η οργάνωση των λειτουργικών ενοτήτων.
Γ. Η διάταξη των κινήσεων ώστε να επιτυγχάνεται αποτελεσματική οριζόντια και κατακόρυφη επικοινωνία.
Δ. Η σχέση στεγασμένων, ημιυπαίθριων και ελεύθερων υπαίθριων χώρων.
Ε. Ο φωτισμός, ο προσανατολισμός, η εργονομία με στόχο την έλλογη χρήση της τεχνολογίας.
ΣΤ. Η έκφραση του κτιρίου σε σχέση με την κατασκευή του μέσω ενός ασφαλούς και ευέλικτου συστήματος δόμησης σε συνάρτηση με τον περιβάλλοντα φυσικό και δομημένο χώρο.
Η εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύσσεται στο σχεδιαστήριο και η εκπόνηση του θέματος απαιτεί συνεχείς επεξεργασίες κλιμάκων, σχεδίου και προπλάσματος, με βάση τις υποδείξεις και κατευθύνσεις των διδασκόντων. Υποστηρίζεται από επισκέψεις σε σχολικούς χώρους, αλλά και από εισηγήσεις και διαλέξεις.
Η αξιολόγηση των σπουδαστριών και σπουδαστών συναρτάται από την πρόοδο επίδοσης και την συμμετοχή τους κατά την διάρκεια του εξαμήνου.
Λιγότερα
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών – διεθνής και στην χώρα μας, που είχε σας στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετατραπεί σε μια δυναμική μονάδα για την γειτονιά, το χωριό, τη πόλη.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα του σχολείου εμπλουτίζεται με χώρους – όπως η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκ
Το μάθημα αυτό βρίσκεται σε οργανική συνέχεια του αντίστοιχου μαθήματος του 5ου εξαμήνου Αρχιτεκτονική σύνθεση V και αποτελεί σημαντικό κρίκο μιας αλυσίδας προβληματισμού γύρω από το δημόσιο κτίριο που εκτυλίσσεται σε διαδοχικά εξάμηνα σπουδών.
Ως πεδίο εφαρμογής για τα παραπάνω ζητείται ο σχεδιασμός ενός δημοτικού σχολείου στην Ξάνθη.
Στο συγκεκριμένο θέμα προσδιορίζεται ο χαρακτήρας του σχολείου σαν «ανοικτό σχολείο» προς την κοινότητα . Η έννοια του ανοικτού σχολείου έχει αποτελέσει το πεδίο ευρύτατου προβληματισμού των τελευταίων δεκαετιών – διεθνής και στην χώρα μας, που είχε σας στόχο τον επαναπροσδιορισμό του γενικότερου ρόλου του σχολείου.
Ο προβληματισμός αυτός συγκλίνει στον εμπλουτισμό των σχολικών λειτουργιών και δραστηριοτήτων πέρα από τις «στενά» εκπαιδευτικές, ώστε ο σχολικός χώρος να μετατραπεί σε μια δυναμική μονάδα για την γειτονιά, το χωριό, τη πόλη.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα του σχολείου εμπλουτίζεται με χώρους – όπως η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, βιβλιοθήκ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Τρίτη, 06 Ιουνίου 2023
- Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023
- Τετάρτη, 26 Απριλίου 2023
- Τρίτη, 04 Απριλίου 2023
- Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2023