28-04-2020 / 18:14 - Ποτουριδης Ιωαννης : καλησπέρα σας χρόνια πολλά!!! 28-04-2020 / 18:14 - Μουρατιδης Λαζαρος : Καλησπέρα,χρόνια πολλά 28-04-2020 / 18:14 - Φιραϊ Γκρισιλντα : καλησπέρα σας και χρόνια πολλά 28-04-2020 / 18:15 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς τα παιδιά! 28-04-2020 / 18:15 - Καραγκιοζη Αθανασια : καλησπερα και χρονια πολλα 28-04-2020 / 18:16 - Μαχαιριδου Σοφια : Χριστός Ανέστη. Καλησπέρα κι από εμένα 28-04-2020 / 18:16 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πώς τα περάσατε μακριά από την ανθρωπολογία της εκπαίδευσης;...!!! 28-04-2020 / 18:17 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σας έλειψε καθόλου; 28-04-2020 / 18:17 - Μαχαιριδου Σοφια : Νομίζω πως βρισκόμαστε σε μία συνεχή εκπάιδευση μικρί μεγαλοι λόγω της καταστασης που βιώνουμε 28-04-2020 / 18:18 - Φιραϊ Γκρισιλντα : χαχαχ .καλά μια χαρά 28-04-2020 / 18:18 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πραγματικά Σοφία! Να δω τι θα την κάνουμε τόση εκπαίδευση πια... 28-04-2020 / 18:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τουλάχιστον από Δευτέρα θα μπορούμε να κυκλοφορήσουμε... 28-04-2020 / 18:20 - Ταρασιδης Γεωργιος : Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά και δημιουργικά... 28-04-2020 / 18:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Γιώργο! 28-04-2020 / 18:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Γιώργο! 28-04-2020 / 18:22 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακούσατε κάτι για τα Πανεπιστήμια; Γιατί το έκλεισα κάποια στιγμή. 28-04-2020 / 18:22 - Σπυριδακη Μαριαννα : καλησπερα σας χριστος ανεστη 28-04-2020 / 18:22 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς τη Μαριάννα! 28-04-2020 / 18:23 - Φυδαντσης Χρηστος : Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά Χριστός Ανέστη! 28-04-2020 / 18:23 - Μαχαιριδου Σοφια : Δυστυχως δεν ειπε κατι ακομη για εμας 28-04-2020 / 18:23 - Μαχαιριδου Σοφια : Δυστυχως δεν ειπε κατι ακομη για εμας 28-04-2020 / 18:23 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Να κι ο Χρήστος! Μαζευόμαστε σιγά - σιγά. 28-04-2020 / 18:23 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Να κι ο Χρήστος! Μαζευόμαστε σιγά - σιγά. 28-04-2020 / 18:23 - Δαμκαλη Μαρινα : Καλησπέρα! Όχι δεν είπε κάτι για τα Πανεπιστήμια... Αύριο λένε ότι θα μιλήσει η Κεραμέως 28-04-2020 / 18:24 - Σπυριδακη Μαριαννα : υπαρχει περιπτωση να δωσουμε εξεταστικη στα μεσα ιουνιου 28-04-2020 / 18:25 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το θέμα είναι αν θα γίνουν εξετάσεις και πώς... Γιατί αν είναι να κρατάμε τέτοιες αποστάσεις δε θέλουμε αίθουσες αλλά γήπεδα... 28-04-2020 / 18:25 - Μαχαιριδου Σοφια : λετε να μας εξεταζετε με ραντευου???? αχαχαχαχ 28-04-2020 / 18:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πάντως και παλιότερα, όταν χανόταν εξεταστική, υπήρχε η λεγόμενη διπλή εξεταστική του Σεπτεμβρίου (από τέλη Αυγούστου μέχρι αρχές Οκτώβρη 28-04-2020 / 18:26 - Ταρασιδης Γεωργιος : Και 3 περιοδους για να ολοκληρωθει μια εξεταστικη 28-04-2020 / 18:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ναι! έναν - έναν με skype! Ε ρε γλέντια! 28-04-2020 / 18:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ναι! έναν - έναν με skype! Ε ρε γλέντια! 28-04-2020 / 18:27 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : έναν με skype! Ε ρε γλέντια! 28-04-2020 / 18:27 - Σπυριδακη Μαριαννα : εχει συμβει και αυτο με την διπλη εξεταστικη παλιοτερα ΄ 28-04-2020 / 18:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δύο περίοδοι των τριών εβδομάδων ήταν τότε... Αλλά με το χώρο που θα χρειαστούμε, ούτε 6 εβδομάδες δε φτάνουν... 28-04-2020 / 18:28 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πάντως ο γερμανός φίλος μας δεν συμμερίζεται και πολύ την προτεραιότητα της ανθρώπινης ζωής... 28-04-2020 / 18:29 - Μαχαιριδου Σοφια : συγνώμη που γελαω κ.καθηγητα, αλλά εχει και την αστεια του οπτικη ολο αυτο... 28-04-2020 / 18:29 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Είναι που εκτιμά ιδιαιτέρως το ανθρώπινο είδος... Έμαθε κι από την εμπειρία του, που λίγο έλειψε να τα τινάξει... 28-04-2020 / 18:30 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τέλος πάντων, θα δούμε... Πάμε στα δικά μας τώρα; 28-04-2020 / 18:31 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πώς σας φάνηκε το άρθρο του Γκιρτζ; 28-04-2020 / 18:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όπως θα είδατε, στο πρώτο μέρος ο Γκιρτζ συνοψίζει τη σταδιακή αποδέσμευση του Μπρούνερ από τη "σκληρη" θετικιστική εκδοχή της ψυχολογίας και το πλησίασμά του στην έννοια του πολιτισμού... 28-04-2020 / 18:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όπως θα είδατε, στο πρώτο μέρος ο Γκιρτζ συνοψίζει τη σταδιακή αποδέσμευση του Μπρούνερ από τη "σκληρη" θετικιστική εκδοχή της ψυχολογίας και το πλησίασμά του στην έννοια του πολιτισμού... 28-04-2020 / 18:34 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τα καταλάβατε αυτά τα βήματα; 28-04-2020 / 18:34 - Μουρατιδης Λαζαρος : Από ότι φαίνεται ο Geertz τον είχε σε μεγάλη εκτίμηση τον Μπρούνερ με μια πρώτη ματιά 28-04-2020 / 18:34 - Μουρατιδης Λαζαρος : Από ότι φαίνεται ο Geertz τον είχε σε μεγάλη εκτίμηση τον Μπρούνερ με μια πρώτη ματιά 28-04-2020 / 18:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πράγματι, Λάζαρε. Ίσως τον έβλεπε με συμπάθεια και λόγω της διαφοράς ηλικίας που είχαν, κάτι σαν δάσκαλο... Παρόλο που ο Γκιρτζ πέθανε 11 χρόνια νωρίτερα, το 2006. 28-04-2020 / 18:35 - Ταρασιδης Γεωργιος : Από τη συστηματικότητα στην ευελιξία κακατωόησης... 28-04-2020 / 18:36 - Ταρασιδης Γεωργιος : καταω'οησης.. 28-04-2020 / 18:36 - Ταρασιδης Γεωργιος : κατανόησης..... 28-04-2020 / 18:37 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωστόσο, το πιο σημαντικό ήταν η "γενναιότητα" του Μπρούνερ να αποστασιοποιηθεί από τη σκληρή, ποσοτικοποιημένη εκδοχή της ψυχολογίας και ειδικά την εκδοχή της τεχνητής νοημοσύνης κ.λπ. 28-04-2020 / 18:38 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ήθελα να κουβεντιάσουμε λίγο το ζήτημα της υπόθεσης της "πολιτισμικής στέρησης", γιατί είχε για χρόνια (και έχει ακόμη) πολύ μεγάλη επίδραση. Πώς το καταλαβαίνετε; 28-04-2020 / 18:38 - Μουρατιδης Λαζαρος : Γιατί όμως μετά φαίνεται ότι τα παράτησε ; 28-04-2020 / 18:39 - Ταρασιδης Γεωργιος : Το τίμημα ήταν η αποανθρωποίηση της έννοιας της γνώσης.... 28-04-2020 / 18:39 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δεν τα παράτησε ακριβώς... Θα πούμε. 28-04-2020 / 18:41 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η 'Υπόθεση της πολιτισμικής στέρησης' είναι το επόμενο στάδιο της "αποανθρωποποίησης" της νόησης Γιώργο. Εδώ έχει ήδη γίνει σαφής η σχέση νόησης και πολιτισμού. Ποιου πολιτισμού όμως; 28-04-2020 / 18:41 - Ταρασιδης Γεωργιος : Η πολιτισμική στέρηση έχει να κάνει νομίζω με το αφομοιωτικό σύστημα στην εκπαίδευση.... 28-04-2020 / 18:44 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς! Η πολιτισμική στέρηση φέρνει στο προσκήνιο αυτό ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ, και που επομένως ΠΡΕΠΕΙ να λάβει (για να αφομοιωθεί στον (ανώτερο) πολιτισμό. Θυμηθείτε τη συζήτησή μας για τη σχέση culture / civilization... 28-04-2020 / 18:44 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : A 28-04-2020 / 18:44 - Ταρασιδης Γεωργιος : Ετσι πχ αποδεχόμαστε ότι οι μετανάστες μαθητές έχουν κάποια μειονεκτήματα αντίληψης σε σχέση με τους γηγενείς μαθητές.... 28-04-2020 / 18:44 - Ταρασιδης Γεωργιος : Ετσι πχ αποδεχόμαστε ότι οι μετανάστες μαθητές έχουν κάποια μειονεκτήματα αντίληψης σε σχέση με τους γηγενείς μαθητές.... 28-04-2020 / 18:44 - Μαχαιριδου Σοφια : ναι ασφαλώς... Θα μπορορούσαμε να πούμε, πως η πολιτισμική στέρηση βρήκε κάπως εφαρμογη στην παρουσα καταάσταση. 28-04-2020 / 18:44 - Μαχαιριδου Σοφια : ναι ασφαλώς... Θα μπορορούσαμε να πούμε, πως η πολιτισμική στέρηση βρήκε κάπως εφαρμογη στην παρουσα καταάσταση. 28-04-2020 / 18:45 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αυτό ήταν σημαντική εξέλιξη σε σχέση με τα πειράματα με τα ποντίκια και τον βιολογικό επικαθορισμό της νόησης... 28-04-2020 / 18:46 - Μαχαιριδου Σοφια : οι μαθητές, καθως μπήκαν σε μία νέα συνθήκη εκπαίδευσης καποιοι δεν ειχαν τα μεσα για να ανταποκριθούν σε ολο αυτο το εγχειρημα την διασκαλία δηλαδή, μεσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. 28-04-2020 / 18:47 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...ωστόσο, ο Μπρούνερ άλλαξε το εννοιολογικό εργαλείο: γιατί να επικεντρωθούμε σ' αυτό που δεν έχει ο μαθητής και όχι σ' αυτό ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ; Δηλαδή το δικό του πολιτισμό / culture για να ξεκινήσουμε. 28-04-2020 / 18:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ σωστή παρατήρηση Σοφία: εφαρμογή του ίδιου μοντέλου είναι. 28-04-2020 / 18:50 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ίδιο ισχύει και για την εκπαίδευση όλων των "άλλων" μαθητών" (Ρομά, πρόσφυγες, παλιννοστούντες κ.λπ.): ξεκινάμε από το τι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ και όχι από το τι έχουν... 28-04-2020 / 18:47 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...ωστόσο, ο Μπρούνερ άλλαξε το εννοιολογικό εργαλείο: γιατί να επικεντρωθούμε σ' αυτό που δεν έχει ο μαθητής και όχι σ' αυτό ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ; Δηλαδή το δικό του πολιτισμό / culture για να ξεκινήσουμε. 28-04-2020 / 18:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ σωστή παρατήρηση Σοφία: εφαρμογή του ίδιου μοντέλου είναι. 28-04-2020 / 18:50 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ίδιο ισχύει και για την εκπαίδευση όλων των "άλλων" μαθητών" (Ρομά, πρόσφυγες, παλιννοστούντες κ.λπ.): ξεκινάμε από το τι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ και όχι από το τι έχουν... 28-04-2020 / 18:47 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...ωστόσο, ο Μπρούνερ άλλαξε το εννοιολογικό εργαλείο: γιατί να επικεντρωθούμε σ' αυτό που δεν έχει ο μαθητής και όχι σ' αυτό ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ; Δηλαδή το δικό του πολιτισμό / culture για να ξεκινήσουμε. 28-04-2020 / 18:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ σωστή παρατήρηση Σοφία: εφαρμογή του ίδιου μοντέλου είναι. 28-04-2020 / 18:50 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ίδιο ισχύει και για την εκπαίδευση όλων των "άλλων" μαθητών" (Ρομά, πρόσφυγες, παλιννοστούντες κ.λπ.): ξεκινάμε από το τι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ και όχι από το τι έχουν... 28-04-2020 / 18:52 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ίδιο ισχύει και με το λεγόμενο "πολυπολιτισμικό μοντέλο" που αναπτύχθηκε πολύ σε χώρες υποδοχής μεταναστών (π.χ. στη Γερμανία και αλλού): ο μετανάστης μαθητής μπορεί να έχει την εκπαίδευση στη γλώσσα του (συνήθως σε σχολέια της κοινότητας), αλλά πρέπει να εκπαιδευτεί και στον κυρίαρχο πολιτισμικό κώδικα κ.ο.κ. 28-04-2020 / 18:53 - Μουρατιδης Λαζαρος : Στην Αμερική γιατί δεν γίνεται αυτό ; 28-04-2020 / 18:53 - Μαχαιριδου Σοφια : ...για να μπορέσει να ενταχθεί στον "νεο" πολιτισμικό περιβάλον. 28-04-2020 / 18:55 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η "επανάσταση" λοιπόν που φέρνει ο Μπρούνερ συσχετίζεται με το λεγόμενο διαπολιτισμικό μοντέλο, όπου οι μαθητές εκπαιδεύονται είτε ΔΙΑ ΜΈΣΟΥ του πολιτισμού τους / trans-cultural είτε (κι αυτό κυρίως) ο ένας από τον άλλον δια μέσου ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ (inter- cultural) 28-04-2020 / 18:55 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πάντως το εθνοκεντρικο μοντελο εκπαιδευσης καλά κρατεί........ 28-04-2020 / 18:56 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Και στην Αμερική αυτό γίνεται Λάζαρε. Μάλιστα, στην Αμερική εμφανίστηκε πρώτα, με την αναγκαιότητα της αφομοίωσης των μεταναστευτικών κοινοτήτων στη δεκαετία του 1930. 28-04-2020 / 18:56 - Ταρασιδης Γεωργιος : Εχω την αίσθηση πως μαθήματα γεωγραφίας-ιστορίας θρησκευτικών και γώσσας τείνουν να αναδεικνύουν την ανωτερότητα του ελληνικού ποιτισμού...... 28-04-2020 / 18:57 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σωστά Σοφία και Γιώργο! Είναι μαθήματα διάπλασης εθνικής συνείδησης πρωτίστως... Ειδικά η ιστορία 28-04-2020 / 18:58 - Ποτουριδης Ιωαννης : δίνουν όμως πραγματικά βάση στους άλλους πολιτισμικούς κώδικες? Αυτά τα συστήματα? 28-04-2020 / 18:59 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ο Μπρούνερ, λοιπόν, αποδομεί σταδιακά ΟΛΟ το σύστημα: αρχικά απομακρύνεται από τον βιολογισμό και τα πειράματά του, επαναφέροντας τη νόηση... 28-04-2020 / 19:00 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... στη συνέχεια, όταν βλέπει ότι η νόηση παίρνει το δρόμο της τεχνολογίας, αποστασιοποιείται και βάζει στη συζήτηση τον πολιτισμό... 28-04-2020 / 19:01 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... κι όταν βλέπει ότι ως πολιτισμός νοείται το civilization (και η συνακόλουθη πολιτισμική στέρηση) φτάνει στην αξιοποίηση ενός ανθρωπολογικού εργαλείου, του culture... 28-04-2020 / 19:02 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όχι Γιάννη, δε δίνουν, ακριβώς γιατί κινούνται με βάση το αξίωμα της πολιτισμικής στέρησης... 28-04-2020 / 19:03 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ως εδώ καλά... Όμως ο Γκιρτζ τον "μαλώνει" κάπως τον Μπρούνερ... Καταλάβατε γιατί; 28-04-2020 / 19:05 - Ταρασιδης Γεωργιος : Μάλλον του προσάπτει ότι δεν έχει αντιληφθεί πόσο ριζοσπαστικές είναι οι ιδέες του.... 28-04-2020 / 19:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μπαίνουμε τώρα στη δεύτερη ενότητα του άρθρου... 28-04-2020 / 19:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς Γιώργο! Του καταλογίζει μια τάση "συμβιβαστική" σε σχέση με τα όσα εισηγείται.... 28-04-2020 / 19:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...μια τάση "σύνθεσης" ανάμεσα σε ζητήματα και τρόπου προσέγγισης που είναι πολύ νωρίς για να συγκλίνουν... Αν ποτέ συγκλίνουν... Γιατί, όμως, κάτι τέτοιο είναι "κακό", για τον Γκιρτζ; 28-04-2020 / 19:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Φαίνεται σαν ο Γκιρτζ να είναι οπαδός της μιας και μοναδικής άποψης... 28-04-2020 / 19:10 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...ενώ ξέρουμε από την ανθρωπολογία (και τη Σημειωτική) ότι ο Γκιρτζ δεν πιστεύει σε μια γενικευτική επιστήμη αλλά σε μια ερμηνευτική, που κατανοεί και δεν γενικεύει... Επιστήμη της διαφοράς τη λέει την ανθρωπολογία... 28-04-2020 / 19:12 - Ταρασιδης Γεωργιος : Διότι θεωρεί πως αρκεί η πολιτισμική ψυχολογία για να διαχειριστεί το συνοθύλευμα των διαδικασιών νόησης...ενώ η Ανθρωπολογία είναι μια ανοικονόμητη καμήλα.... 28-04-2020 / 19:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τι λέτε; Δεν φαίνεται αντιφατικό και υπερφίαλο να στέκεται απέναντι στη "σύνθεση"; 28-04-2020 / 19:14 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία Γιώργο, εντόπισες τη φοβερή μεταφορά που κάνει ο Γκιρτζ! Ανοικονόμητη καμήλα η ανθρωπολογία... Παρασύρει στο διάβα της λόγω του όγκου και της ορμής της... Πώς να την βάλεις σε καλούπια; 28-04-2020 / 19:14 - Μαχαιριδου Σοφια : σε αυτο το σημείο ειναι που η ανθρωπολογία εστιαζει στην διαφορά 28-04-2020 / 19:15 - Μαχαιριδου Σοφια : αν καταλαβα σωστα 28-04-2020 / 19:17 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Στην πραγματικότητα, παιδιά, δεν υπάρχει εδώ καμία αντίφαση του Γκιρτζ: για να φτάσουμε στη σύνθεση, που θέλει ο Μπρούνερ, πρέπει να περάσουμε από τη φάση της διαλεκτικής αντίθεσης, όπου ο κάθε "ενδιάμεσος επιστημονικός κλάδος" θα αναπτύξει την επιχειρηματολογία του... Εν προκειμένω, η πολιτισμική ψυχολογία (του Μπρούνερ), η συστημική ψυχολογία (των υπολοίπων) και η ψυχολογική ανθρωπολογία, αν υποθέσουμε οτι η ανθρωπολογία ασχολέιται συστηματικά με το ζήτημα... Ανθρωπολογία της εκπαίδευσης θα την έλεγα εγώ σήμερα... 28-04-2020 / 19:17 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πάντως Γκιρτζ είναι υπέρμαχος αν δεν κάνω λάθος των συμβόλων καιοτι θέλει η ανθρωπολογία απλώς να κατανοεί αυτά τα σύμβολα στη διαδικασία κατανόησης του πολιτισμού...έτσι η σύνθεση του φαίνεται αδιανόητη,.. 28-04-2020 / 19:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς Σοφία! Αυτός είναι ένας άλλος βασικός λόγος, επιστημολογικός: η ανθρωπολογία δεν είναι δυνατόν να συμβάλει στη γενίκευση γιατί ακολουθεί άλλο επιστημολογικό Παράδειγμα (paradigm). 28-04-2020 / 19:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ ωραία παρατήρηση Γιώργο. Σε συνέχεια της παρατήρησης της Σοφίας. 28-04-2020 / 19:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Επιπλέον, η σύνθεση είναι στην ουσία μια νέα συνθήκη που γεννιέται από την αντίθεση και στη συνέχεια έρχεται σε νέα αντίθεση με άλλες συνθήκες.... Αυτή η "τακτοποίηση" που βλέπει ο Μπρούνερ είναι αδύνατη, με δεδομένη μάλιστα την σοβαρότητα της κριτικής που έκανε.... 28-04-2020 / 19:23 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η κριτική του Γκιρτζ, βέβαια, είναι "καλόπιστη", όπως γράφει και ο ίδιος... Όχι μόνο γιατί αποδέχεται την ορμή της άποψης του Μπρούνερ και την ανανέωση που έφερε στις σπουδές της εκπαίδευσης, αλλά επιπλέον γιατί αντιλαμβάνεται ότι ο Μπρούνερ έκανε τεράστιο ακαδημαϊκό άλμα για να φτάσει σ' αυτήν την "επανάσταση"... 28-04-2020 / 19:25 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σε τελική ανάλυση, αυτό είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο: η συνειδητοποίηση των συνεπειών μιας επαναστατικής ιδέας γίνεται από άλλους, τους λεγόμενους επιγόνους, όχι από τον ίδιο τον εισηγητή... 28-04-2020 / 19:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η εισήγηση του Μπρούνερ, λοιπόν, χαρακτηρίζεται από τον Γκιρτζ ως αποσταθεροποιητική πράξη: αντί να "τακτοποιήσει" τα πράγματα, τα απορυθμίζει... 28-04-2020 / 19:29 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Είναι καλό αυτό για την επιστήμη; Ποια είναι η "πρόταση" εν τέλει από τη μεριά του Γκιρτζ; 28-04-2020 / 19:29 - Ταρασιδης Γεωργιος : Και έτσι προχωρά η επιστήμη.......Δεν είναι υποχρεωτικό να συγκλίνουν όλα.....οι ιδέες έιναι ανεξάντλητες όπως τα χρώματα στη φύση.... 28-04-2020 / 19:30 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ ωραία μεταφορά Γιώργο και επίκαιρη! Αλίμονό μας αν η επιστήμη "τακτοποιήσει" τα ζητηματά της και τελειώσει... 28-04-2020 / 19:32 - Ταρασιδης Γεωργιος : Ο επαρχιωτισμός των ιδεών είναι μια πολύ ωραία ιδέα νομίζω........πρέπει να απαλειφθεί με την αλληλεπίδραση τους...... 28-04-2020 / 19:32 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... Θα έχουμε τότε την ψευδαίσθηση ότι κατανοήσαμε τον κόσμο, ότι έχουμε σταθερά και ισχυρά εργαλεία για να τον χειριστούμε και τελικά ότι φτάσαμε σ' ένα οριστικό μοντέλο και σε οριστικές απαντήσεις... 28-04-2020 / 19:34 - Ταρασιδης Γεωργιος : χωρίς να χαθεί η αδιόρθωτη ποικιλομορφία.......αυτό προυποθέτει πολύ επιστημονική και γόνιμη συζήτηση νομίζω,αλλά είναι μονόδρομος σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον... 28-04-2020 / 19:34 - Τσιοκανος Δημητριος : μα αν τα ανακαλύψουμε όλα δεν θα έχει νόημα η ζωή μας 28-04-2020 / 19:34 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιώργο, ανοίγεις τώρα μεγάλη κουβέντα... Δείτε, ας πούμε, τις βεβαιότητες του Τραμπ... Ο πιο μεγάλος εκφραστής του επαρχιωτισμού είναι ο "πλανητάρχης"... 28-04-2020 / 19:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς Δημήτρη και Γιώργο! Ο πιο μεγάλος κίνδυνος είναι οι βεβαιότητες... Όπως λένε χαρακτηριστικά, μια επιστημονική μελέτη απαντά σε ένα ερώτημα και βάζει δέκα... 28-04-2020 / 19:37 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γι' αυτό και η σημασία του μοντέλου του Μπρούνερ είναι μεγάλη (αμφισβητεί ένα σωρό βεβαιότητες) και γι'α υτό τον κριτικάρει ο Γκιρτζ, γιατί ο Μπρούνερ δεν φαίνεται να αξιοποιεί τη δυναμική του μοντέλου του με τις συμβιβαστικές θέσεις... 28-04-2020 / 19:39 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Και κοιτάξτε, ο Γκιρτζ βλέπει στη δυναμική αυτού του μοντέλου και μια ευκαιρία για την ίδια την ανθρωπολογία: να επανεξετάσει την έννοια και τη δυναμική ενός τετριμμένου εργαλείου, του πολιτισμού... (culture) 28-04-2020 / 19:41 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πιστεύετε ότι είναι αισιόδοξη η άποψη του Γκιρτζ, μετά απ' όλα αυτά; 28-04-2020 / 19:43 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ή μήπως μας καταδικάζει σε μια "βολική" ρευστότητα; Θυμηθείτε τη "δημιουργική ασάφεια"... 28-04-2020 / 19:45 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το λέω, επιπλέον, γιατί ως εκπαιδευτικοί έχουμε να διαχειριστούμε ένα πολύ συγκεκριμένο έργο... Σηκώνει τέτοιες "ρευστότητες" και "ασάφειες" το σχολείο; 28-04-2020 / 19:45 - Ταρασιδης Γεωργιος : Είναι επιφυλακτικά αισιόξος διότι δεν γνωρίζει πως θα λειτουργήσουν οι συνεχιστές του έργου ......με επινοητικότητα ή με βόλεμα... 28-04-2020 / 19:47 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σωστά τον προσλαμβάνεις Γιώργο... Φοβάται, ίσως, και ο ίδιος ο Γκιρτζ να προκαταβάλει την εξέλιξη της θεωρίας του Μπρούνερ... 28-04-2020 / 19:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Φοβάται, ίσως ακόμη, να πάρει θέση απέναντι στη δυνατότητα μετεξέλιξης ενός σχολέιου με τα (δομικά) χαρακτηριστικά που ξέρουμε και που ο Μπρούνερ δεν το αποδομεί εντελώς... 28-04-2020 / 19:49 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μια "ανοικονόμητη καμήλα", όμως, θα μπορούσε να σαρώ 28-04-2020 / 19:49 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : σει ακόμη κι αυτό το σχολείο... 28-04-2020 / 19:50 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Διάβασα σήμερα ένα ενδιαφέρον άρθρο και σας το συστήνω: https://www.koutipandoras.gr/article/zapatistas-gramma-toy-ezln-gia-tin-pandimia-toy-koronoioy 28-04-2020 / 19:52 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πρόκειται για μια επιστολή των Ζαπατίστας, ανάμεσα σε άλλα λέει πολλά και για το σχολείο ή για ένα νέο σχολείο με αφορμή το σκεπτικισμό που προκύπτει από την πανδημία.... 28-04-2020 / 19:53 - Ταρασιδης Γεωργιος : Αν ο εκπαιδευτικός θεωρήσει τον εαυτό του στην τάξη ως μέρος της οικείας ομοιογένειας,τότε αναπόφευκτα οι άλλοι είναι μια ετερότητα... 28-04-2020 / 19:53 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όχι ένα σχολείο τηλεκπαίδευσης (όπως το οραματίζονται ορισμένοι τεχνοκράτες) αλλά ένα σχολείο βιωματικό, πολυπολιτισμικό και διαπολιτισμικό μαζί... 28-04-2020 / 19:54 - Ταρασιδης Γεωργιος : αν δεν τον εκλαβει ως πολλαπλότητα αλλα΄με στερεοτυπικο τρόπο τότε ο εκπαιδευτικός θα δουλεύει με τον μέσο όρο... 28-04-2020 / 19:55 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Στο βάθος του μυαλού του ο Γκιρτζ είμαι σίγουρος ότι ένα τέτοιο σχολείο εννοούσε, απλώς δεν θεώρησε τον εαυτό του αρμόδιο να το διατυπώσει... 28-04-2020 / 19:55 - Μαχαιριδου Σοφια : σε αυτήν την κατευθυνση το σχολειο έχει κάνει καποια δειλα βηματα 28-04-2020 / 19:56 - Μαχαιριδου Σοφια : η ηλικία μου , μου δινει την εμπειρία ενός διαφορετικόυ σχολέιου το 1980 από οτι τωρα. 28-04-2020 / 19:56 - Μαχαιριδου Σοφια : τουλαχιστον οσον αφορα την πρωτοβαθμια εκπαιδευση 28-04-2020 / 19:57 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ σωστά το επισημαίνεις Γιώργο... Συμφωνώ μαζί σου Σοφία... Κι ο στόχος μας, άλλωστε, είναι να είστε έτοιμοι ως εκπαιδευτικοί για ένα τέτοιο σχολείο: είτε να ελιχθείτε ανάμεσα στις "βεβαιότητές" του και να τις αποδομήσετε είτε να εισηγηθείτε πρακτικές ¨αβεβαιότητας", που θα γεννήσουν νέες βεβαιότητες κ.ο.κ. 28-04-2020 / 20:00 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αξιοποιώντας, φυσικά, τα δεδομένα της πραγματικότητας: ένα σχολείο πλούσιο σε πολιτισμική ποικιλία, ένα πολύγλωσσο και πολύχρωμο σχολείο, με πολλούς "θεούς" κι ακόμη περισσότερους ανθρώπους και ανθρώπινες εμπειρίες... 28-04-2020 / 20:01 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η αξιοποίηση της διαφοράς στο μέγιστο... 28-04-2020 / 20:01 - Μαχαιριδου Σοφια : "πρακτικές ¨αβεβαιότητας", που θα γεννήσουν νέες βεβαιότητες " δηλαδή νεους τρόπους διδασκαλίας , υπό το πρίσμα μιας ολιστικής προσεγγισης 28-04-2020 / 20:02 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ακριβώς, Σοφία, με δια-πολιτισμική επικοινωνία (καθόλου εύκολο και βολικό πράγμα, αλλά εξαιρετικά συναρπαστικό...) 28-04-2020 / 20:03 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το παράδειγμα με τα νήπια Ρομά που πηδάνε από το παράθυρο σας το έχω πει; 28-04-2020 / 20:04 - Ποτουριδης Ιωαννης : ναι ναι 28-04-2020 / 20:05 - Τσιοκανος Δημητριος : ναι μας το είχατε πεί 28-04-2020 / 20:05 - Ταρασιδης Γεωργιος : Εχω την εντύπωση πως το εργαλείο είναι ο αναστοχασμος του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτικη διαδικασία με στόχο την κάλυψη της πολιτισμικής απόστασης... 28-04-2020 / 20:05 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Να η πολιτισμική στέρηση (δεν κάθονται...), να και η θαυμάσια ευκαιρία να αξιοποιήσουμε αυτό που έχουν... 28-04-2020 / 20:06 - Ταρασιδης Γεωργιος : Κι αυτο προυποθέτει απο τον εκπαιδευτικό να είναι ερευνητής καθημερινά στην ίδια του την τάξη... 28-04-2020 / 20:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ σωστά το θέτεις Γιώργο. Ειδικά στην ανθρωπολογία, ο αναστοχασμός περιγράφεται ως " η διαδικασία της από κοινού παραγωγής κειμένων ανάμεσα σε εθνογράφο και πληροφορητές". Αν αυτό, τώρα, το μεταφ'ερετε στην εκπαιδευτική διαδικασία, "εθνογράφος" είναι ο δάσκαλος και "πληροφορητές" οι μαθητές του... 28-04-2020 / 20:08 - Ταρασιδης Γεωργιος : Μάλλον δεν αρκεί να πλένουμε τα χέρια μας και να φοράμε μάσκα...χρειάζεται κάτι άλλο πιο δραστικό... 28-04-2020 / 20:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Και "κείμενα" όλη η εκπαιδευτική πραγματικότητα (με τη σημειωτική της έννοια). 28-04-2020 / 20:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το διάβασες κιόλας; Θηρίο είσαι ρε Γιώργο! 28-04-2020 / 20:10 - Μαχαιριδου Σοφια : η επιστήμη της κοινωνικης εργασίας έχει εφαρμάρσει προγράμματα εκπαιδευσης στην Κομοτηνή (προγραμμα εκπαιδευσης μουσουλμανοπαιδων) μας ειχε μιλησει τότε σχετικά η κα Δελέγκου 28-04-2020 / 20:11 - Μαχαιριδου Σοφια : για τις προσπάθιες που εγιναν από τους εκπαιδευτικού και τους κοιν.λειτουργούς ωστε να ξυπνησουν το ενδιαφερον των παιδιων για μαθηση 28-04-2020 / 20:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ναι, είχα συμμετάσχει κι εγώ για μερικά χρόνια, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς λειτουργούς, και με εμπλοκή φοιτητών μας από το μάθημά μας... Δεν μπορώ, όμως, να πω ότι ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητο περιβάλλον σε σχέση με την πολιτισμική διαφορά... 28-04-2020 / 20:14 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μάλλον ένα πρόγραμμα που στόχευε σε μια λειτουργική (όχι πλήρη) ένταξη ήταν... Εγκεκριμένο, άλλωστε, από τους θεσμούς (και τους τουρκικούς και τους ευρωπαϊκούς, πέρα από τους δικούς μας...). Πάντως, γι ανα μην είμαι αυστηρός, έβαλε πολύ σημαντικά ζητήματα το ΠΕΜ... 28-04-2020 / 20:14 - Μαχαιριδου Σοφια : προφανως ελειπε αυτο τι κάτι.. 28-04-2020 / 20:14 - Μαχαιριδου Σοφια : το κατι* 28-04-2020 / 20:16 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ε, με ευρωπαϊκά κονδύλια χρηματοδότησης, όπως καταλαβαίνεις, δε γίνεται ακριβώς εκπαιδευτική"επανάσταση"... 28-04-2020 / 20:16 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Έφερε, πάντως, πραγματική επανάσταση στο πώς αντιλαμβανόμαστε τον τουρκόφωνο, τουλάχιστον, μαθητή στη Θράκη... 28-04-2020 / 20:17 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...και παρήγαγε πολύ σημαντικό εκπαιδευτικό υλικό (στο πλαίσιο όλων αυτών των θεσμικών αγκυλώσεων...) 28-04-2020 / 20:18 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Είχα δώσει μια φορά πτυχιακή εργασία σε μια μειονοτική φοιτήτρια στο ΠΜΣ του Νηπιαγωγών στην Αλεξανδρούπολη για το πόσο διαπολιτισμικό ήταν το ΠΕΜ... 28-04-2020 / 20:18 - Μαχαιριδου Σοφια : ...καταλαβα! 28-04-2020 / 20:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... η οποία ήταν αρχικά μαθήτρια και μετά, όταν πήρε το πτυχίο της, συνεργάστηκε και ως δασκάλα... ¨Εκανε πολύ προσεκτική κριτική, αλλά κριτική! 28-04-2020 / 20:23 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πάντως οι αδιόρατες σχέσεις πλειονότητας-μειονότητας ενέχουν μια σχέση φόβου και καχυποψίας.... 28-04-2020 / 20:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Και λίγα λες Γιώργο... Και συχνά ανταγωνισμού κ.λπ. Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις τα τελευταία χρόνια ένας σχετικά ικανοποιητικός αριθμός μειονοτικών μαθητών έρχεται στο ελληνικό πανεπιστήμιο... Αλλά και πάλι, τα "στελέχη" της μειονοτικής κοινωνίας (γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι κ.λπ.) σπουδάζουν στην Τουρκία... 28-04-2020 / 20:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Νομίζω ότι μπήκαμε αρκετά καλά στο νόημα της κριτικής αποτίμησης του μοντέλου του Μπρούνερ από τον Γκιρτζ και την ανθρωπολογία ευρύτερα. Δεν τελειώνουμε όμως εδώ. Υπάρχει ένα ακόμη άρθρο που θα δούμε την επόμενη φορά (θα το ανεβάσω σε διαφάνειες μέσα στην εβδομάδα) και σχετίζεται περισσότερο με τις απαντήσεις που δίνει η ανθρωπολογία, με αφορμή το μοντέλο του Μπρούνερ προς την (κοινωνιο)βιολογία. 28-04-2020 / 20:30 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μετά, και εφόσον έχετε λάβει τα εγχειρίδια, θα ασχοληθούμε με τέσσερα κείμενα - εφαρμογές του μοντέλου του Μπρούνερ, αναφορικά με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που απορρέουν απ' αυτό. Αν δεν έχουν έρθει ως τότε τα εγχειρίδια, θα φροντίσω να σας τα στείλω εγώ τα κείμενα για να τα δουλέψουμε ανά δύο σε κάθε συνάντηση. Τέλος, στην τελευταία μας συνάντηση θα κάνουμε μια σούμα και τελικές απορίες... 28-04-2020 / 20:31 - Δαμκαλη Μαρινα : Να ρωτήσω κάτι λίγο άσχετο; Τώρα που λογικά δεν θα ανοίξουν οι σχολές για μαθήματα, υπάρχει κάποια εργασία που θα μπορούσαμε να κάνουμε για επιπλέον βαθμό; 28-04-2020 / 20:31 - Ταρασιδης Γεωργιος : Αρωγή και ευδοκίμηση...θυμήθηκα ο παλιός εγώ...........αναφέρομαι στη τελευταία φράση της διαφάνειας..... 28-04-2020 / 20:31 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : εφαρμογής του μοντέλου του Μπρούνερ αναφορικά με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που απορρέουν απ' αυτό (θα τα δούμε ανά δύο σε κάθε συνάντηση) 28-04-2020 / 20:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιώργο είσαι το 1967; Γιατί κι εγώ της αρωγής και της ευδοκίμησης είμαι (Πανελλήνιες 1985...) 28-04-2020 / 20:34 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μαρίνα, επί της ουσίας αυτή θα είναι η εργασία σας: να δείτε τα (4) κείμενα και να τα παρουσιάσετε... 28-04-2020 / 20:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...όχι για επιπλέον βαθμό αλλά για επιπλέον εμπέδωση του θεωρητικού μοντέλου μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές 28-04-2020 / 20:35 - Μαχαιριδου Σοφια : λογικα θα μας ερθουν συντομα τα βιβλία εως τις 16 Μαιου αν θυμαμαι καλα.. ας με διορθωσει καποιος αν κανω λάθος 28-04-2020 / 20:35 - Ταρασιδης Γεωργιος : Είμαι του 1970 αλλά το είχαμε στα sos.....ήταν η εποχή που δεν ξέραμε τι να θεωρήσουμε σημαντικο...... 28-04-2020 / 20:35 - Δαμκαλη Μαρινα : Α ωραία. Ευχαριστώ. 28-04-2020 / 20:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σε κάθε περίπτωση, αν δεν έχουν έρθει τα βιβλία, θα σας τα στείλω εγώ τα κείμενα, μην ανησυχείτε. 28-04-2020 / 20:36 - Μαχαιριδου Σοφια : το θυμαμαι και γω...αρωγή και ευδοκίμηση 28-04-2020 / 20:36 - Μαχαιριδου Σοφια : της ιδιας σειρας..70 28-04-2020 / 20:36 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Είμαστε, λοιπόν, "κοντοσειρές", Γιώργο.... (και Σοφία) 28-04-2020 / 20:37 - Ταρασιδης Γεωργιος : Εμείς στις Πανελλήνιες γράψαμε για ένα καλύτερο κόσμο...το αενάως ζητούμενο.... 28-04-2020 / 20:38 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αυτά κι αν είναι μαθητικά τραύματα.... Στην έκθεση λύναμε τα προβλήματα όλου του κόσμου (με ευχολόγια!) 28-04-2020 / 20:39 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μη μου το θυμίζεις, έντεκα χρόνια έκανα τον "εκθεσά" σε φροντιστήριο... 28-04-2020 / 20:39 - Μαχαιριδου Σοφια : ..πραγματικά!!! 28-04-2020 / 20:41 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Λοιπόν, ώρα για τσιπουράκι, μου φαίνεται... Κι ανανεώνουμε για την ερχόμενη Τρίτη (κι ανανεώνουμε και την υπόσχεση για πάρτι στο φουαγιέ!) 28-04-2020 / 20:42 - Ποτουριδης Ιωαννης : χαχαχα ! ευχαριστούμε πολύ κύριε! καλή συνέχεια!!! 28-04-2020 / 20:42 - Ταρασιδης Γεωργιος : Ευτυχώς δεν έχουμε μόνο τραύματα να θυμόμαστε...αλλά και τη καλή παρέα με το σωστό ποτό......... 28-04-2020 / 20:42 - Ταρασιδης Γεωργιος : Καλή ώρα... 28-04-2020 / 20:42 - Δαμκαλη Μαρινα : Καλό βράδυ! 28-04-2020 / 20:42 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ευτυχώς!... Καλό βράδυ παιδιά! 28-04-2020 / 20:43 - Φιραϊ Γκρισιλντα : ωραία , ευχαριστούμε πολύ , καλό σας βράδυ 28-04-2020 / 20:43 - Μαχαιριδου Σοφια : το παρτυ στο φουαγιε οποσδήποτε! 28-04-2020 / 20:43 - Τσιοκανος Δημητριος : Σας ευχαριστούμε , καλό σας βράδυ! 28-04-2020 / 20:43 - Μουρατιδης Λαζαρος : Καλό βράδυ 28-04-2020 / 20:44 - Ταρασιδης Γεωργιος : Ευχαριστούμε πολύ ...καλό βράδυ..και άμποτε καλή αντάμωση.....