24-03-2020 / 18:57 - Σγουροπουλος Κυριακος : Καλησπέρα Δάσκαλε 24-03-2020 / 18:58 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς τον Κυριάκο, εντάξει το ενεργοποιήσαμε! 24-03-2020 / 18:59 - Καραγκιοζη Αθανασια : καλησπερα και απο μενα 24-03-2020 / 19:00 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία, μεγαλώνει η παρέα! 24-03-2020 / 19:01 - Παπαθανασιου Χριστοφορος : καλησπέρα 24-03-2020 / 19:01 - Αλεξιαδης Νικολαος : Καλησπερα σας ! 24-03-2020 / 19:01 - Στεφου Ιωαννης : καλησπερα 24-03-2020 / 19:01 - Στεφου Ιωαννης : καλησπερα 24-03-2020 / 19:01 - Ποπη Ευαγγελια : γεια σας δασκαλε 24-03-2020 / 19:01 - Σγουροπουλος Κυριακος : Σας αφήνω, καλό μάθημα!!! 24-03-2020 / 19:01 - Τσιαρας Δημητριος : Καλησπέρα 24-03-2020 / 19:02 - Φυδαντσης Χρηστος : Καλησπέρα σας 24-03-2020 / 19:02 - Χριστοφοριδου Μαρια : Καλησπερα 24-03-2020 / 19:03 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία, λοιπόν, πώς σας φάνηκαν οι διαφάνειες; Ξέρω ότι θα ήταν καλύτερο να έχετε τουλάχιστον το πλήρες κείμενο, αλλά προς το παρόν δεν μπορώ να το ανεβάσω... 24-03-2020 / 19:03 - Κασολη Μαρια : Καλησπέρα και απο εμένα σε όλους. Κοιτάζοντας τις 9 αρχές του «ψυχο-πολιτισμικού» μοντέλου του Bruner οπως αναγράφονται συνοπτικά στις συναντήσεις 3-4 προσπάθησα να καταλάβω την συνδεσή τους με τις διαφάνειες της συνάντησης 5-6. οι προυποθέσεις που αναγράφονται ειναι αυτές για την εφαρμογή των 9 αρχών? 24-03-2020 / 19:05 - Στεφου Ιωαννης : οι πρωτες 2 ενοτητες που ειδα εχουν γνωστα ονοματα 24-03-2020 / 19:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία ερώτηση, διευκρινιστική. Πράγματι, έτσι είναι: για να συζητήσουμε αναλυτικά τις 9 αρχές, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα μιας άλλης προσέγγισης για την εκπαίδευση, αυτής που ο Bruner ονομάζει θεωρία του πολιτισμού. Μ' αυτή την έννοια είναι "προϋποθέσεις" 24-03-2020 / 19:07 - Καραγκιοζη Αθανασια : σε γενικες γραμμες ηταν πραγματα που ειχαμε πει και στις διαλεξεις. Απλα θα ηθελα να ρωτησω για τις 9 αρχες του Βruner. Aν ειναι ευκολο να τα μας πειτε λιγα πραγματα παραπανω απο οσα αναφερονται 24-03-2020 / 19:07 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιάννη, οι δύο πρώτες ενότητες είναι ουσιαστικά επανάληψη των όσων ήδη ξέρετε από την εισαγωγή στην κοινωνική και πολιτισμική ανθρωπολογία. Άλλωστε, όπως είπαμε, το μάθημα είναι Ανθρωπολογία... 24-03-2020 / 19:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αθανασία, μην ανησυχείς, θα πούμε πολλά πράγματα για τις 9 αρχές πολύ αναλυτικά, θα τα ανεβάσω μέσα στην εβδομάδα, για να συζητήσουμε την ερχόμεη Τρίτη. Προς το παρόν θέλω να σχολιάσουμε τα μέχρι εδώ. 24-03-2020 / 19:09 - Καραγκιοζη Αθανασια : Τελεια ευχαριστω! 24-03-2020 / 19:10 - Λαφαρα Καλλιοπη : Καλησπερα σας! Εγω θα ηθελα να ρωτησω,θα ανεβαζεται και συμπληρωματικα αρχεια που θα βοηθουν το διαβασμα μας σε περιπτωση που αργησουμε να παρουμε τα εγχειριδια; 24-03-2020 / 19:11 - Αμοιριδου Αθανασια : Καλησπέρα! 24-03-2020 / 19:11 - Σαββαϊδου Μαρια : Καλησπερα σας. Εγω θα ηθελα να ρωτησω εαν σε αυτο το μαθημα υπαρχει καποια εργασια που θα μπορουσαμε να παρουμε. 24-03-2020 / 19:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Θα ήθελα να δείτε λίγο τις διαφάνειες 7 και 8 του 3ου Power point, για το ζήτημα του πολιτισμού των "Άλλων" στο πλαίσιο του γενικού πολιτισμού. Πώς κρίνετε τη στάση του Bruner για το φόβο του για μια Βαβέλ του πολιτισμού; 24-03-2020 / 19:12 - Ποπη Ευαγγελια : εγω κυριε θελω να ρωτησω αν κανουμε καμια εργασια 24-03-2020 / 19:12 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Σχετικά με τα συγγράμματα και δεδομένου του προβλήματος με τα πνευματικά δικαιώματα, πιστεύετε θα ήταν καλό να ψάξουμε σε κάποια ηλεκτρονική πηγή; Και αν ναι μήπως μπορείτε να προτείνετε κάποια; 24-03-2020 / 19:13 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλλιόπη, αν δεν πάρετε εγχειρίδιο μέχρι το Μάιο, θα σας καλύψω εγώ, μην ανησυχείτε 24-03-2020 / 19:13 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Κωνστανίνε, νομίζω σε καλύπτει η απάντηση που έδωσα στην Καλλιόπη 24-03-2020 / 19:15 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ευαγγελία, μόλις τελειώσουμε με τη συζήτηση των θεωρητικών, θα μπούμε να συζητήσουμε εφαρμογές του μοντέλου. Εκεί θα σας δώσω κείμενα (και αυτά που θα έχετε στην ύλη) για να τα παρουσιάσετε σε σχέση με το θεωρητικό μοντέλο. 24-03-2020 / 19:15 - Φυδαντσης Χρηστος : Βλέπω πως στις διαφάνειες έχετε σχετική βιβλιογραφία... Μπορούμε να τη συμβολευτούμε ενδεχομένως; 24-03-2020 / 19:15 - Αμοιριδου Αθανασια : Και εγώ αυτό θα ήθελα να μάθω ουσιαστικά, για τα συγγράμματα και για τα έγγραφα! Οπότε θα ανεβάσετε μέσα στην εβδομάδα περισσότερα; 24-03-2020 / 19:17 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μέσα στην εβδομάδα, και με ρυθμό κάθε εβδομάδα, θα ανεβάζω σταδιακά υλικό. Έτσι, θα το βλέπετε, θα το κουβεντιάζουμε με "Κουβεντούλα" και στις εξετάσεις θα είστε σούπερ! 24-03-2020 / 19:18 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Όταν λέει ο Bruner ένας πολιτισμικός Πύργος της Βαβέλ εννοεί την πτώση ενός Χ πολιτισμού από έναν Y; 24-03-2020 / 19:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Χρήστο, βεβαίως και μπορείτε να τα συμβουλευτείτε, ειδικά τον Eriksen που τον έχετε ήδη αλλά και τον Λεβι - Στρως που είναι ελεύθερος στο διαδίκτυο. Δυστυχώς, δεν είναι τα βιβλία του Μπρούνερ. 24-03-2020 / 19:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Κωνσταντίνε, ευχαριστώ για την ερώτηση: όχι ακριβώς, εννοεί ότι είναι απαραίτητο για μια κοινωνία να υπάρχει ένα μίνιμουμ τουλάχιστον πολιτισμικής συνάφειας, μέσα στην οποία όλοι οι άνθρωποι, ακόμη κι αν προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, να μπορούν να συνυπάρξουν... Θυμηθείτε ότι ο πολιτισμός είναι κώδικας, επομένως θα πρέπει να υπάρχει μια αποδοχή και συμφωνία 24-03-2020 / 19:22 - Παπαθανασιου Χριστοφορος : Διαβάζοντας της διαφάνειες μου δημιουργήθηκε η απορία πος συνδέονται η θεωρία της νόησης με την θεωρία της πληροφορικής και καταλήγουμε στο ότι η πρώτη επιβεβαιώνει την δεύτερη ; 24-03-2020 / 19:23 - Καραγκιοζη Αθανασια : Θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με τις συναντησεις 3-4 στην σελιδα 7 που αναφερετε τις θεσμικες δυνατοτητες και αδυναμιες. Οι τυποι σχολειων και εθνογραφιας αποτελουν αδυναμια ή δυνατοτητα και ποιοι ειναι οι τυποι αυτοι; 24-03-2020 / 19:23 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Άρα ο φόβος του αναφέρεται στο ότι δεν είναι απόλυτα σίγουρος αν κάτι τέτοιο μπορεί να έχει διάρκεια και συνέχεια στον χρόνο; 24-03-2020 / 19:24 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Φανταστείτε, ας πούμε, να μην συμφωνούμε για το ζήτημα της ποινής απέναντι στο φόνο: μια Α πολιτισμική ομάδα υιοθετεί την βεντέτα ενώ μια άλλη υιοθετεί τη δικαστική διαδικασία κ.λπ. Πώς θα μπορούσαν αυτές οι ομάδες να συνυπάρξουν; Εδώ χρειάζεται μια ελάχιστη συμφωνία... Φυσικά, δεν μας απασχολεί αν η μία ομάδα τρώει χοιρινί και η άλλη όχι, αυτό δεν εμποδίζει τη συν΄΄υπαρξη των διαφορετικών πολιτισμών. 24-03-2020 / 19:24 - Τσιοκανος Δημητριος : καλησπέρα σας 24-03-2020 / 19:26 - Φυδαντσης Χρηστος : Θα ήθελα να ρωτήσω επίσης σχετικά με τον «πολιτισμικό παρτικουλαρισμό» τι ακριβώς εννοείται με αυτόν τον όρο 24-03-2020 / 19:27 - Στεφου Ιωαννης : Προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι λανθασμένη η άποψη του Bruner,γιατί εάν αποδοθεί απόλυτη ελευθερία σε όλους χωρίς να υπάρχουν κοινά πλαίσια κατανόησης και συμφωνίας(πράγματα που καλλιεργούνται πρωταρχικά σε οικογενειακό περιβάλλον και μετέπειτα μέσω της παιδείας)τότε θα επικρατήσει αναρχία και θα ζούμε με μόνο νόμο τον νόμο της ζούγκλας. 24-03-2020 / 19:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αθανασία, συνεχίζω για λίγο ακόμη με τον Κωνσταντίνο και σου απαντώ. Λοιπόν, εδώ υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα ποιο μοντέλο συνύπαρξης πολιτισμών θέλουμε και ποιο μπορεί να εφαρμοστεί. Το πλέον δημοκρατικό, όπως θα δούμε αργότερα είναι αυτό της δια-πολιτισμικής εκπαίδευσης (όπου ο ένας μαθαίνει από τον άλλο), αλλά χρειάζεται σίγουρα κάποιες πολιτισμικές φόρμες να προσαρμοστούν στην (κυρίαρχη) νόρμα... Και σίγουρα δεν χρειάζεται "δαιμονοποίηση" του "Άλλου", του διαφορετικού από τη νόρμα... Θα το δούμε αναλυτικότερα. 24-03-2020 / 19:29 - Στεφου Ιωαννης : Αναφέρω το οικογενειακό περιβάλλον γιατί ναι μεν το κράτος θεσπίζει τα κοινά πλαίσια αλλά η εφαρμογή τους γίνεται από την οικογένεια 24-03-2020 / 19:31 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Έρχομαι στην Αθανασία: αυτά που βλέπετε στη διαφάνεια 7 είναι οι λεγόμενες "θεσμικές ρωγμές" στο εκπαιδευτικό σύστημα, με άλλα λόγια ευκαιρίες για διαπολιτισμική εκπαίδευση, όπου "Εμείς" μπορούμε να μάθουμε από τους πολιτισμικά "Άλλους" . Θα σας παραπέμφω ξανά όταν θα συζητήσουμε την αρχή της θεσμοποίησης 24-03-2020 / 19:36 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ο Χρήστος ρώτησε για τον πολιτισμικό παρτικουλαρισμό: particular είναι ο ιδιαίτερος, ο ιδιόμορφος και κάποτε ο δύστροπος στα αγγλικά. Εδώ ο Boas χρησιμοποίησε τον όρο για να δηλώσει την πολιτισμική ποικιλία που παρατηρείται στον κόσμο, όχι με την ιεραρχημένη μορφή (ποιος είναι πρώτος και πόσο απέχουν οι άλλοι) όπως γίνεται με την υιοθέτηση του civilization αλλά με την εφερμογή της ανοχής και της εξίσου αποδοχής όλων των πολιτισμικών εκφάνσεων (cultures). Γι' αυτό στην ανθρωπολογία όταν λέμε Πολιτισμός (σε ενικό και με καφαλαίο) εννοούμε το civilization, ενώ όταν λέμε πολιτισμοί (με μικρό και σε πληθυντικό) εννοούμε το cultures 24-03-2020 / 19:37 - Κασολη Μαρια : Οποτε και οι ερωτήσεις που υπάρχουν για την εθνογραφία στην εκπαιδευση στην αμέσως επόμενη διαφάνεια θα απαντηθούν μολις φτάσουμε στην αρχή της θεσμοποίησης? 24-03-2020 / 19:37 - Τσιαρας Δημητριος : κύριε Δαλκαύβκη εγώ θέλω να ρωτήσω κάτι σχετικά με την αρχή της προοπτικής αν θυμάμαι καλά και στο μάθημα είχαμε πει ότι δεν υπάρχει σωστή και λάθος προοπτική αφού είναι κάτι που προέρχεται από την πολιτισμική ταυτότητα μιας κοινότητας. Όμως δεν θα πρέπει να σχολιάσουμε το γεγονός ότι σε κάποιους πολιτισμούς-περιοχές για παράδειγμα οι γυναίκες καταπιέζονται ή σε άλλες οι άνθρωποι καννιβαλίζουν. Πως θα σχολιάζατε τέτοιου είδους πρακτικές σε σχέση με την αρχή της προοπτικής; 24-03-2020 / 19:39 - Ντουμπουριδης Δημητριος : Καλησπέρα και από μένα! 24-03-2020 / 19:41 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Έρχομαι στον Γιάννη: η οικογένεια είναι πράγματι το πρώτο πολιτισμικό κύτταρο (κάποτε μάλιστα με την διευρυμένη της μορφή γίνεται συγγενειακή ομάδα - clan, που ισοδυναμεί μ' αυτό που σήμερα θα λέγαμε εθνοτική ταυτότητα. Εκεί θεμελιώνεται η πολιτισμική ποικιλία, η διαφορετικότητα κ.λπ., όπως και στην θρησκευτική ταυτότητα αλλά και σε άλλους παράγοντες. Το ζήτημα είναι να κατανοήσουμε ποιο είναι το παγκόσμια μίνιμουν πολιτισμικό φορτίο που μας επιτρέπει τη συνύπαρξη... Το ζήτημα δεν είναι όσο απλό ακούγεται, γιατί έχει να κάνει με τον εθνο-κεντρισμό, δηλαδή με το πώς βλε΄πουμε τον "Άλλο" μέσα από τα δικά μας γυαλιά... 24-03-2020 / 19:44 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία ερώτηση από τον Δημήτρη! Μια στιγμή να απαντήσω πιο κάτω στη Μαρία: οι ερωτήσεις που ακολουθούν στην επόμενη διαφάνεια είναι εν μέρει ρητορικές: δηλαδή απαντώνται από μόνες τους... Οπωσδήποτε όμως λαμβάνουν διαφορετική απάντηση ανάλογα με το μοντέλο σχολείου, εκπαίδευσης και δασκάλου που θέλουμε... Θα τις απαντήσουμε λοιπόν μετά το τέλος του μαθήματος... 24-03-2020 / 19:51 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δημήτρη, υπάρχει, όπως ξέρεις, θεμελιωμένο ένα σύστημα αρχών που ονομάζεται ανθρώπινα δικαιώματα και με βάση το οποίο "κρίνονται" διάφορες συμπεριφορές. Αυτές, ας πούμε, που καταθέτεις εδώ αντιβαίνουν και πολύ σωστά το επισημαίνεις. Με μια διαφορά: ότι τα "ανθρώπινα δικαιώματα" είναι δυτικές κατασκευές (κι αυτό προϋποθέτει να ανγνωρίσουμε όλες τις πολιτισμικές κατακτήσεις ως κατασκευές...). Αν είναι έτσι, τότε πολλά (και πολύ σημαντικότερα ζητήματα από αυτά που θέτεις) θα έπρεπε να ξανατεθούν στο τραπέζι των ανθρώπινων δικαιωμάτων... Π.χ. η καταστροφή του περιβάλλοντος δεν θίγει σημαντικά ναθρώπινα δικαιώματα; Αυτό θα σήμαινε την υιοθέτηση ενός άλλου παραγωγικού μοντέλου κ.λπ. Εννοώ μ' αυτά ότι το τι είναι χάρτης των ανθρώπινων δικαιωμάτων πρέπει να επαναπροσδιοριστεί, και όχι μόνο με βάση το τι είναι "καλό", "ηθικό" κ.λπ από τον δυτικό πολιτισμό... Εννοείται πως ο καννιβαλισμός είναι μη αποδεκτή συμπεριφορά, αλλά τις συντριπτικά περισσότερες φορές είναι καθαρά τελετουργικός... Σκέψου, αν θέλεις τι κοινωνούν οι Χριστιανοί: "σώμα και αίμα Κυρίου" ή ψωμί και κρασί;.. 24-03-2020 / 19:56 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Επιπλέον, σκεφτείτε το εξής: πολλές από αυτές τις "μη αποδεκτές" πολιτισμικές πρακτικές έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά λειτουργικές σε ορισμένα περιβάλλοντα (μέχρι που τα αποδόμησαν εντελώς οι δυτικές παρεμβάσεις). Το βασικό, όμως πρόβλημα είναι τι γίνεται όταν οι φορείς αυτών των "μη αποδεκτών" πρακτικών έρχονται στη Δύση... Σε ποιες πολιτισμικες πρακτικές πρέπει να εκπαιδευτούν; Στις δικές τους ή στις "δυτικές"; Εδώ ακριβώς έρχεται ο προβληματισμός του Μπρούνερ για την αποδοχή, υιοθέτηση κ.λπ. των δικών μας πρακτικών από τους "Άλλους" ή των πρακτικών των "Άλλων" από τους δυτικούς... Και βέβαια, πώς μπορεί να λυθεί αυτός ο γρίφος... 24-03-2020 / 20:01 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Η συνύπαρξη δυο ή περισσοτέρων πολιτισμών αποζητεί αυτόματα αλληλοκατανόηση , αλλιώς δεν αποτελεί συνύπαρξη. Μήπως , κύριε, απλά μπορεί να είναι και συμβιβασμός προς το σωφρονιστικό σύστημα για την επίτευξη στόχων (π.χ. χρήμα σε μια σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία) ; 24-03-2020 / 20:02 - Στεφου Ιωαννης : Εφόσον η παρέμβαση του δυτικού κόσμου τους αποδόμησε τις πολιτισμικές πρακτικές,τότε σε ένα ουτοπικό σενάριο θα πρέπει να υπάρξει κατανόηση από μεριάς του Civilization απέναντι στο Cultures,εν ολίγοις θα πρέπει να βρεθεί η "χρυσή τομή",το κοινό πεδίο,ώστε να μην χαθεί το Culture αλλά να ευδοκιμήσει μέσα στο Civilization. 24-03-2020 / 20:02 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Απ' ό,τι βλέπω, χρωστάω μια απάντηση στον Χριστόφορο για τα δύο μοντέλα - θεωρίες. Συχνά αυτά τα δύο μοντέλα έχουν εκληφθεί ως αντιθετικά και συγκρουσιακά. Αυτό το ονομάζουμε μονισμό, δηλαδή μια πρακτική που λέει ότο μόνο μια θεωρία μπορέι να μας δώσει όλες τις απαντήσεις. Ο Μπρούνερ είναι αντίθετος στον μονισμό, γι' αυτό λέει ότι οι θεωρίες δεν είναι αντίθετες μεταξύ τους, απλώς ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο έχουν αποτελέσματα, αλλά το καλύτερο αποτέλεσμα έρχεται και από τις δύο μαζί! Απλώς αυτός εισηγείται τη δεύτερη θεωρία, αυτή του πολιτισμού. 24-03-2020 / 20:03 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Ναι γενικά σας βομβαρδίσαμε και εμείς με ερωτήσεις 24-03-2020 / 20:04 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δεν ξέρω γιατί δεν παίρνει ολόκληρες τις απαντήσεις... Χριστόφορε θα επανέλθω 24-03-2020 / 20:04 - Στεφου Ιωαννης : Κάτι σαν κοινωνικό συμβόλαιο ανάμεσα σε Α και Β Cultures που θα βοηθήσει το Α το Β να ενταχθεί στο Civilization. 24-03-2020 / 20:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Λοιπόν, Κωνσταντίνος και Γιάννης θέτουν ωραία το ζήτημα: το πρόβλημα της συνεννόησης είναι ουσιαστικά πρόβλημα κυριαρχίας. Όλοι ξέρουμε ότι στη Σαουδική Αραβία, π.χ. παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επιλέγουμε, όμως, να παρέμβουμε στο Αφγανιστάν... Γιατί άραγε; 24-03-2020 / 20:06 - Παπαθανασιου Χριστοφορος : Προφανώς κύριε 24-03-2020 / 20:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όπου εννοείτε ότι παραβιάζονται επίσης! Όπως και σε άλλες χώρες. Αυτή η "επιλεκτική" ευαισθησία της Δύσης (φορέα του civilization), όπως καταλαβαίνετε υπάρχει λόγω της κυριαρχίας του απέναντι στα cultures... Αλλά και η εκπαίδευση είναι επίσης θεσμός κυριαρχίας, όπως θα δούμε και όπως τον προβληματοποιεί ο Μπρούνερ στη διαφάνεια 7 24-03-2020 / 20:10 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία το θέτει ο Γιάννης, κάτι σαν κοινωνικό συμβόλαιο.... Ο Κορωνοϊός, ας πούμε, είναι μια τέτοια ευκαιρία, γιατί δείχνει την αδυναμία του civilization... 24-03-2020 / 20:11 - Στεφου Ιωαννης : Επειδή το Αφγανιστάν είναι σε μία όχι τόσο παγιωμένη κατάσταση όσο η Σαουδική Αραβία,είναι εύκολος ο δυτικός παρεμβατισμός.Επίσης ο δυτικός κόσμος έχει συνάψει "μνημόνιο" με την Σαουδική Αραβία λόγω πετρελαίου και πέραν όλων αυτών,δεν χτυπάς την Μέκκα.. ;) 24-03-2020 / 20:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Έρχομαι λίγο στον Χριστόφορο: οι δύο θεωρίες (πληροφορικής και πολιτισμού) λέει ο Μπρούνερ δεν είναι αντίθετες, απλώς είναι διαφορετικές. Μπορούν να συνυπάρχουν. Το πρόβλημα είναι ο μονισμός, η αντίληψη δηλαδή που λέει ότι ΜΟΝΟ μια θεωρία μπορεί να τα λύσει όλα... Εννοείται ότι ο Μπρούνερ είναι αντίθετος με τον μονισμό, απλώς εισηγείται μια διαφορετική προσέγγιση, αυτή του πολιτισμού... 24-03-2020 / 20:13 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιάννη, ακριβώς!... 24-03-2020 / 20:13 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Γιατί τα συμφέροντα της σύγχρονης κοινωνίας δεν απαντάνε σε όλες τάξεις ανθρώπων μιας κοινωνίας. Οπότε η αποτυχία μιας κοινωνίας που μοιράζεται έναν ίδιο πολιτισμικό κώδικα να μην απαντάει στο συνολικό συμφέρον, δεν μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας πύργος της Βαβέλ όχι απλά σε ανθρώπους «άλλης» πολιτισμικής ταυτότητας αλλά και όμοιας; 24-03-2020 / 20:17 - Στεφου Ιωαννης : Ο "Πύργος της Βαβέλ" υφίσταται ήδη και ονομάζεται Δυτικός Κόσμος,οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Μπρούνερ δυνητικά μας υποδεικνύει το πρόβλημα. 24-03-2020 / 20:18 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ ωραία ερώτηση Κωνσταντίνε! Πολύ συχνά στην Ανθρωπολογία (ειδικά την πολιτισμική) φαίνεται σαν να "ξεχνούν" την κοινωνία και ειδικά την ταξικότητα... Στην πραγματικότητα, η ταξικότητα μιας κοινωνίας αναδεικνύει και διαφορετικά πολιτισμικά μοντέλα ανά τάξη. Το πρόβλημα είναι ότι οι κατώτερες τάξεις (στο σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα) έχουν χάσει την πολιτισμική τους αυτονομία (ενώ πριν τον καπιταλισμό ΠΑΡΗΓΑΓΑΝ πολιτισμό, π.χ. οι αγροτικές κοινωνίες, σήμερα ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ πολιτισμό, και μάλιστα συνήθως πολιτισμικά υπο-προϊόντα, όπως η λεγόμενη μαζική κουλτούρα. Υπό αυτή την έννοια, δεν υπάρχει πύργος της Βαβέλ, μακάρι να υπήρχε... Κι εδώ που τα λέμε, γίνονται πολλά πειραματικά εγχειρήματα, με πολύ μικρή όμως ανταπόκριση στην κοινωνία. 24-03-2020 / 20:18 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Ναι Γιάννη συμφωνώ απόλυτα! 24-03-2020 / 20:18 - Στεφου Ιωαννης : Φαίνεται ότι το Civilization αυτή τη στιγμή έχει αποτύχει απέναντι στους χειρισμούς κάποιων μεμονωμένων Cultures. 24-03-2020 / 20:19 - Στεφου Ιωαννης : Thank you :D 24-03-2020 / 20:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μ' αρέσει η κουβεντούλα σας, για προχωρήστε... 24-03-2020 / 20:22 - Στεφου Ιωαννης : Ενδεχομένως σε μερικούς αιώνες να πάψει να υφίσταται Civilization 24-03-2020 / 20:22 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ζήτημα της ταξικότητας και του πολιτισμού το έχει συζητήσει πολύ η Σχολή της Φραγκφούρτης (που εισηγήθηκε και την έννοια της μαζικής κουλτούρας). Έχει γράψει πολλά ο Αντόρνο γι' αυτά αλλά και ο Έκο. Επίσης σπουδαίος μαρξιστής διανοητής που μπορέι να σας εμπνέυσει είναι και ο Raymond Williams, υπάρχουν κείμενά του ελεύθερα στο διαδίκτυο 24-03-2020 / 20:23 - Παπαθανασιου Χριστοφορος : Ευχαριστώ πολύ 24-03-2020 / 20:24 - Στεφου Ιωαννης : Όπως είπατε και εσείς κ.Δαλκαβούκη πλέον καταναλώνεται πολιτισμός,άρα έαν υπήρχε κοινωνικό συμβόλαιο έχει καταπατηθεί. 24-03-2020 / 20:25 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Μήπως δεν αρκεί γλώσσα και παραδόσεις όχι για να χτιστεί αλλά και να διατηρηθεί ένας πολιτισμός, αλλά και οι κοινοί στόχοι που αλανταποκρίνονται στις ανάγκες(υλικές και πνευματικές) του συνόλου; 24-03-2020 / 20:25 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μακάρι να πάψει να υφίσταται με την κυριαρχική μορφή που έχει σήμερα... Σίγουρα, όμως, θα πρέπει να βρεθεί μια ενιαία πολιτισμική μορφή που θα συνδέει την ανθρωπότητα στο σύνολό της... Δυστυχη ανθρωπότητα, που λέει κι ο ποιητής (Λειβαδίτης) ούτε ένα κεφάλαιο δεν μπόρεσες να γράψεις ακόμα... 24-03-2020 / 20:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μπορέιτε να το ακούσετε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=Orhs4V0j7nQ 24-03-2020 / 20:27 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Κωνστανίνε μου, αυτό ακριβώς είναι που προσπαθεί να μας πει ο Μπρούνερ: να επιστρατεύσουμε την εκπαίδευση στη διαμόρφωση τέτοιων στόχων, συνεννόησης, αλληλοκατανόησης σύνθεσης κοινών χαρακτηριστικών κ.λπ. ... 24-03-2020 / 20:28 - Τσιαρας Δημητριος : νομίζω και gramsy λέει κάτι ανάλογο ότι η κατώτερη τάξη μιμείται την άρχουσα τάξη στις πρακτικές και μετά άρχουσα τάξη αλλάζει πρακτικές για να ξεχωρίζει και η κατώτερη την μιμείται αυτό γίνεται συνεχώς 24-03-2020 / 20:28 - Τσιαρας Δημητριος : gramsci 24-03-2020 / 20:29 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σωστά, πολύ σωστά, και ο Gramcshi 24-03-2020 / 20:30 - Δαμκαλη Μαρινα : Ουσιαστικά δηλαδή, από ο,τι έχω καταλάβει, στο καπιταλιστικό σύστημα υπάρχει μία "αγορά", στην οποία κάποιοι πολιτισμοί έχουν "μικρότερη" αξία, κάποιοι έχουν "μεγαλύτερη" αξία και κάποιοι "ωθούνται" προς την αφάνεια. Αυτό το "πολιτισμικό πρόβλημα" θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει και στην εκπαίδευση; Π.χ. σε ένα σχολείο που υπάρχουν μαθητές από διάφορες κοινωνικές τάξεις, από διαφορετικά περιβάλλοντα (π.χ. ρομά ή άλλες ομάδες) και με διαφορετικό υπόβαθρο και πολλές φορές αντιμετωπίζονται και ως "διαφορετικοί"... Πάνω σε αυτό δεν θέλει να πατήσει και ο Μπρούνερ μιλώντας για αλληλοκατανόηση κλπ; 24-03-2020 / 20:34 - Στεφου Ιωαννης : Άρα Καπιταλισμός=Civilization στην προκειμένη περίπτωση; 24-03-2020 / 20:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εισηγείται τον όρο "πολιτισμική ηγεμονία" της άρχουσας τάξης απέναντι στις "υπάλληλες τάξεις". Με αφετηρία τη σκέψη του Gramci (σωστά το διόρθωσες Δημήτρη) αναπτύχθηκε στην Ιταλία η σχολή της Μικροϊστορίας από τον Γκίνσπουργκ και άλλους, στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν τον ¨λαϊκό" πολιτισμό του Μεσαίωνα μέσα από το (κυρίαρχο) υλικό που υπάρχει από τις δίκες της Ιεράς Εξέτασης... Δείτε, αν μπορέιτε να βρείτε το καταπληκτικό βιβλίο Το τυρί και τα σκουλήκια, που βασίζεται στα αρχεία της δίκης ενός Μυλωνά στη Βόρεια Ιταλία. Ο Γκίνσμπουρφκ προσπαθεί να αφουγκραστεί τι πρέσβευε πολιτισμικά ο μυλωνάς μέσα από τις απαντήσεις που κατέγραφε ο ιεροεξεταστής! Εξαιρετικό!ο 24-03-2020 / 20:36 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αγαπητοί Μαρίνα και Γιάννη, καταλάβατε πολύ καλά! 24-03-2020 / 20:37 - Τσιαρας Δημητριος : Γιάννη νομίζω πλέον καπιταλισμός= civilization 24-03-2020 / 20:41 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Παιδιά, απ' ό,τι καταλαβαίνω καλά τα πήγαμε! Δε συμφωνείτε; Και μάλιστα πυροδοτήθηκαν συζητήσεις που μάλλον δε θα γίνονταν στο δια ζώσης... 24-03-2020 / 20:42 - Στεφου Ιωαννης : Εγώ πάντως πέρασα πολύ ωραία. 24-03-2020 / 20:43 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Συμφωνώ!! Και δια ζώσης θα έσβηνα με Βασίλη στο σπίτι ενώ τώρα και κατα την διάρκεια της συζήτησης. 24-03-2020 / 20:43 - Τσιαρας Δημητριος : ναι πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις 24-03-2020 / 20:44 - Δαμκαλη Μαρινα : Κι εμένα μου άρεσε... Είδα ωραίες ερωτήσεις που δεν μου είχαν περάσει κάποιες από το μυαλό και δόθηκαν σαφείς απαντήσεις... Καλά περάσαμε 24-03-2020 / 20:46 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Για το κλείσιμο μου επιτρέπεται κύριε να ανταποδώσω ποιότητα μουσικής με μουσική; 24-03-2020 / 20:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εννοείται! 24-03-2020 / 20:48 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : https://www.youtube.com/watch?v=rdoQhEwbdbM Δεν σηκώνει άλλο αυτός ο κόσμος! 24-03-2020 / 20:49 - Στεφου Ιωαννης : Συμφωνώ με Κωνσταντίνο 24-03-2020 / 20:50 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία, ας το ακούσουμε στον εγκλεισμό μας! Παιδιά σας χαιρετώ και μέσα στην εβδομάδα θα ανεβάσω τα επόμενα. Ραντεβού την ερχόμενη Τρίτη την ίδια ώρα! Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε! 24-03-2020 / 20:51 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Επόμενη βδομάδα ίδια ώρα ετσι; 24-03-2020 / 20:51 - Στεφου Ιωαννης : Καλή Συνέχεια!! 24-03-2020 / 20:51 - Καραγκιοζη Αθανασια : καλη συνεχεια! 24-03-2020 / 20:51 - Σεκερογλου Κωνσταντινος : Όπα δεν είχα κάνει ανανέωση . Ευχαριστώ καλό βραδύ!! 24-03-2020 / 20:51 - Τσιαρας Δημητριος : κάλο βράδυ!! 24-03-2020 / 20:51 - Δαμκαλη Μαρινα : Καλή συνέχεια και καλό βράδυ! 24-03-2020 / 20:51 - Μουρατιδης Λαζαρος : Καλό βράδυ 24-03-2020 / 20:52 - Ντουμπουριδης Δημητριος : Καλό βράδυ! 24-03-2020 / 20:52 - Παπαθανασιου Χριστοφορος : Καλή συνέχεια ! 24-03-2020 / 20:55 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ναι, ίδια ώρα!