FAQ
- Ποιά είναι η εξεταστέα ύλη του μαθήματος ; Η διδαχθείσα. Δηλαδή, δεν
εξετάζω το εκάστοτε σύγγραμμα, εξετάζω ό,τι έχω διδάξει
(διαλέξεις+εργαστήρια). Σημαντικό τμήμα της ύλης του μαθήματος εμπεριέχεται
στο σύγγραμμα, αλλά ένα ακόμα πιο σημαντικό τμήμα δεν υπάρχει στο βιβλίο. Οι
διαφάνειες των διαλέξεων και οι εκφωνήσεις των εργαστηριακών ασκήσεων
είναι διαθέσιμες μέσω e-class.
- Πως εξετάζεται το μάθημα ; Ένα θέμα προγραμματισμού βαρύτητας 2/10
συν ~30 θέματα multiple choice, με πέντε
επιλογές σε κάθε θέμα. Ο συντελεστής βαρύτητας του κάθε θέματος δίδεται στην
εκφώνηση του. Οι εξετάσεις είναι τρίωρες. Αναλυτική βαθμολογία για τον
καθένα σας ανακοινώνεται στο e-class.
- Τι γίνεται με τα εργαστήρια ; Οκτώ υποχρεωτικές εργαστηριακές
ασκήσεις. Υποχρεωτικές σημαίνει ότι εάν δεν τις έχετε πραγματοποιήσει, δε
μπορείτε να συμμετάσχετε στις εξετάσεις. Τα εργαστήρια δεν έχουν ξεχωριστές εξετάσεις και
συνεισφέρουν στον τελικό βαθμό του μαθήματος σε ποσοστό 30% (το υπόλοιπο 70%
είναι ο βαθμός της εξεταστικής περιόδου).
- Ποιά είναι η βάση στις εξετάσεις ; Για τους εντός κύκλου
φοιτητές η βάση είναι το 4.5 (με 4.49
επανεξετάζεστε). Για τους εκτός κύκλου φοιτητές (5ο έτος και
άνω), η βάση είναι το 4.0 (με 3.99 επανεξετάζεστε).
Ο λόγος που η βάση είναι 4.5 (και όχι 5), είναι ότι
στρογγυλοποιώ τη βαθμολογία σας στον πλησιέστερο ακέραιο (η στρογγυλοποίηση
γίνεται επί του τελικού βαθμού, μάθημα+εργαστήρια). Δείτε και τις επόμενες
δύο ερωτήσεις.
- Εγώ με 6.4 πήρα 6, ο κολλητός μου με 6.5 πήρε 7. Είναι δίκαιο αυτό ;
Δεν είναι ούτε δίκαιο, ούτε άδικο. Είναι απλώς αριθμητική : οι ιδιότητες της
στρογγυλοποίησης στον πλησιέστερο ακέραιο έχουν (μεταξύ άλλων) και την
ιδιότητα που αναφέρατε. Μια θετική (και για πολλούς, κρίσιμη) ιδιότητα της
εν λόγο αριθμητικής πράξης αφορά την στρογγυλοποίηση από βαθμούς όπως το
4.50, το 4.61 και το 4.72, που όλοι τους στρογγυλοποιούνται στο 5.
- Γιατί η βαθμολογία είναι ακέραια ; Τι κακό έχουν τα μισά ; Η επιλογή
είναι : βαθμολογώ με μισά και (αυτοδικαίως) ανεβαίνει η βάση στο 4.75, ή
βαθμολογώ με ακεραίους και κρατάω τη βάση στο 4.5 ; Με τη στρογγυλοποίηση
στον πλησιέστερο ακέραιο η αναμενόμενη μέση μείωση ή αύξηση της βαθμολογίας
(λόγω στρογγυλοποίησης) είναι 0.25, ενώ με τα μισά θα ήταν 0.125. Προτιμώ να
διατηρήσω τη βάση του μαθήματος στο 4.5 από το να βελτιώσω τη μέση απόκλιση
μεταξύ του πραγματικού και του τελικού βαθμού κατά 0.125 μονάδες.
- Δε μου αρέσει ο τρόπος που βαθμολογείτε. Να τον αλλάξετε.
Είστε σε σύγχυση. Η διαφάνεια στον τρόπο βαθμολόγησης των μαθημάτων μου δεν
σημαίνει ούτε ότι ζητάω (ή θέλω να ακούσω) την άποψη σας για το πως
βαθμολογώ, αλλά ούτε ότι ο τρόπος βαθμολόγησης είναι με οποιονδήποτε τρόπο
"διαπραγματεύσιμος". Εξετάζω με διαφάνεια όχι για να είμαι συνεπής με εσάς
(ή τις προσδοκίες σας), αλλά για να είμαι συνεπής με την ηθική μου συνείδηση
(ότι δηλαδή δεν έχω μεροληπτήσει ή αδικήσει κάποιον φοιτητή/φοιτήτρια). Ένα
thought experiment θα σας πείσει : φανταστείτε ότι κάνω τη βαθμολόγηση όπως
ακριβώς την κάνω και τώρα, μόνο που δε βάζω στο e-class τα links με
τίτλους "Αποτελέσματα" και "Αναλυτική Βαθμολογία", απλά καταθέτω στη
γραμματεία τους τελικούς σας βαθμούς. Θα είχατε τότε άποψη για το πως
βαθμολογώ ;
- Δε μου αρέσει ο βαθμός μου. Μπορώ να επαναεξετασθώ ;
Όχι. Είναι παράτυπο και παράνομο (όπως άλλωστε και οι λεγόμενες "ρήτρες", οι
οποίες οριστικά και αμετάκλητα αγνοούνται).