05-05-2020 / 18:04 - Μουρατιδης Λαζαρος : Καλησπέρα 05-05-2020 / 18:04 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : Καλησπερα 05-05-2020 / 18:04 - Φιραϊ Γκρισιλντα : καλησπέρα σας 05-05-2020 / 18:05 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς τα παιδιά! 05-05-2020 / 18:06 - Μουρατιδης Λαζαρος : Δύσκολα μας βάλατε για σήμερα !!! 05-05-2020 / 18:06 - Μουρατιδης Λαζαρος : Δύσκολα μας βάλατε για σήμερα !!! 05-05-2020 / 18:07 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ε, δε σας έχω για τα εύκολα... Στα δύσκολα θέλω να σας κάνω καπετάνιους! 05-05-2020 / 18:07 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ε, δε σας έχω για τα εύκολα... Στα δύσκολα θέλω να σας κάνω καπετάνιους! 05-05-2020 / 18:08 - Μουρατιδης Λαζαρος : Σωστά 05-05-2020 / 18:08 - Μουρατιδης Λαζαρος : Σωστά 05-05-2020 / 18:08 - Τσιαρας Δημητριος : Καλησπέρα 05-05-2020 / 18:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σε υπερατλαντικά ταξίδια, με κύματα βουνά... 05-05-2020 / 18:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Δημήτρη 05-05-2020 / 18:08 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Δημήτρη 05-05-2020 / 18:08 - Στεφου Ιωαννης : Καλησπέρα 05-05-2020 / 18:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Να κι ο Γιάννης στο ταξίδι μας! 05-05-2020 / 18:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Να κι ο Γιάννης στο ταξίδι μας! 05-05-2020 / 18:10 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ήξερα ότι θα σας δυσκολέψει το σημερινό κείμενο. Θέτει ζητήματα πολύ σημαντικά και λεπτά, που όμως είναι απαραίτητο να τα έχουμε υπόψη μας, καθώς επιχειρούμε να εξετάσουμε και να εφαρμόσουμε ένα "μεικτό" μοντέλο, ψυχολογίας και ανθρωπολογίας. 05-05-2020 / 18:11 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ένα εκρηκτικό δηλαδή μείγμα! Θυμηθείτε τι έγραφε στο προηγούμενο άρθρο: Ο ίδιος ο Μπρούνερ δεν έχει συνειδητοποιήσει πόσο εκρηκτικό είναι... 05-05-2020 / 18:12 - Τσιοκανος Δημητριος : καλησπέρα σας 05-05-2020 / 18:13 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το πρώτο που θέλω να καταλάβετε από το σημερινό άρθρο είναι αυτή η σχέση του "μέσα" και του "εξω" και η αντίστοιχα διπλή κίνηση, από μέσα προς τα έξω και αντίστροφα... 05-05-2020 / 18:14 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Δημήτρη! Ποια επιστήμη μελετά τι και τι σημαίνουν οι δύο κινήσεις για την κάθε επιστήμη... Μπορείτε να πείτε; 05-05-2020 / 18:15 - Ταρασιδης Γεωργιος : Καλησπέρα σας... 05-05-2020 / 18:16 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καλώς το Γιώργο! 05-05-2020 / 18:16 - Μουρατιδης Λαζαρος : Η ψυχολογία μελετά το εσωτερικό και η ανθρωπολογία το εξωτερικό του ανυρώπου 05-05-2020 / 18:17 - Ταρασιδης Γεωργιος : Το μέσα η ψυχολογία και το έξω η Ανθρωπολογία...αν δε κάνω λάθος... 05-05-2020 / 18:17 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : το μεσα ειναι για αυτα που νιωθει ο ανθρωπος και τα εξω αυτα που αντικριζει απο την κοινωνια; οσο αφορα τη ψυχολογικη επιστημη 05-05-2020 / 18:18 - Μουρατιδης Λαζαρος : Εκεί που φαίνεται να τα χαλάνε είναι ο πολιτισμός και το πνεύμα 05-05-2020 / 18:18 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δεν κάνετε καθόλου λάθος Γιώργηδες. Η Ψυχολογία μελετά το "μέσα" στο κρανίο, η Ανθρωπολογία τον κόσμο "έξω" από το κρανίο... 05-05-2020 / 18:19 - Ταρασιδης Γεωργιος : Το έξω,δηλαδή τελετές,έθιμα,εικόνες,χειρονομίες,κ.λ.π.....Το μέσα δηλαδή νόηση,ενσυναίσθηση κλπ. 05-05-2020 / 18:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πολύ ωραία παρατήρηση Λάζαρε! η λέξη "πνεύμα" είναι κάπως προβληματική, όπως και η ίδια η λέξη "ψυχή" για την ψυχολογία. 05-05-2020 / 18:19 - Στεφου Ιωαννης : Πιστεύω πως η επιστήμη της ψυχολογίας μελετάει και το "μέσα" και το "έξω",ενώ η ανθρωπολογία,αν και προσπαθεί να πλησιάσει το "μέσα",είναι σχεδόν απίθανο να τα καταφέρνει και μελετάει το "έξω". 05-05-2020 / 18:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όταν χρησιμοποιούμε στην επιστήμη αυτές τις δύο λέξεις, spirit, για να ακριβολογούμε, εννοούμε την διανοητική ζωή του ανθρώπου που εδράζεται στο νευρικό του σύστημα (με κέντρο φυσικά τον εγκέφαλο). Δεν υπάρχει εδώ τίποτε το μεταφυσικό... 05-05-2020 / 18:23 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία παρατήρηση Γιάννη, που μας βάζει στην αναζήτηση των κινήσεων: η ψυχολογία, με αφετηρία το μέσα ("πνεύμα") κινείται προς τα έξω, ενώ αντίστροφα, η ανθρωπολογία με αφετηρία το έξω ("πολιτισμός") κινείται προς τα μέσα ... 05-05-2020 / 18:24 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Καταλαβαίνετε τώρα πόσο δύσκολο είναι να "παντρευτούν" αυτές οι δύο επιστημονικές στρατηγικές... Ωστόσο, κι εδώ ο Geertzδίνει δίκιο στον Μπρούνερ, δεν είναι επιστημονικά δόκιμο ο καθένας να κλειστεί στη στρατηγική του και να κάνει "ό,τι περνάει από το χέρι του", που λέει και σε μια διαφάνεια... 05-05-2020 / 18:25 - Ταρασιδης Γεωργιος : Κι όμως ο ορισμός του spiritual αναφέρεται στην Ααφροθρησκευτικη μουσική...άρα κάτι από μεταφυσικό.... 05-05-2020 / 18:26 - Ταρασιδης Γεωργιος : Γι αυτό απαιτούνται συνεχείς λογομαχίες.... 05-05-2020 / 18:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Συμφωνώ μαζί σου Γιώργο, αλλά μην ξεχνάς πώς έχει μεταβληθεί το σημασιολογικό περιεχόμενο της λέξης από το Χριστιανισμό... 05-05-2020 / 18:27 - Μουρατιδης Λαζαρος : η πολιτισμική ψυχολογία λοιπόν λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ' των 2 ; 05-05-2020 / 18:28 - Στεφου Ιωαννης : Θεωρείτε πως η ψυχολογία θα μπορούσε να συνεργαστεί με την ανθρωπολογία σε μία ιεραρχία όπου η "γέννηση"(δηλαδή η εξωτερίκευση αυτού που είναι "μέσα")θα προηγείται σε χρονική σειρά της ανθρωπολογίας,που προσπαθεί από "έξω" να διεισδύσει; 05-05-2020 / 18:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αστοχία της (εξαιρετικής κατά τα άλλα) μετάφρασης της παλιά μου συμφοιτήτριας Πελαγίας Μαρκέτου... Στις κοινωνικές επιστήμες (παρά τη μεγάλη φιλοσοφική παράδοση) αποφεύγουμε τη χρήση της λέξης "πνεύμα" ακριβώς γιατί συγχέεται με τη μεταφυσική του χρήση... Δε λέμε ας πούμε πνευματική εργασία αλλά διανοητική εργασία.... 05-05-2020 / 18:29 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιάννη σήμερα έχεις ράντα! Βάζεις ζητήματα... 05-05-2020 / 18:30 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Λοιπόν, το ίδιο θέλει να μας απαντήσει και ο Geertz. Και σαν καλός δάσκαλος που ήταν μας λέει να πάρουμε ένα παράδειγμα... Τα συναισθήματα, αυτό το πολύ ασαφές και "πνευματικό" ζήτημα... 05-05-2020 / 18:32 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... προκειμένου να δούμε τι συμβαίνει: γεννιούνται "μέσα" και βγαίνουν "έξω" ή διαμορφώνονται "έξω" και εγγράφονται "μέσα"; 05-05-2020 / 18:33 - Στεφου Ιωαννης : Νομίζω και τα δύο. 05-05-2020 / 18:33 - Ταρασιδης Γεωργιος : Το ερώτημα για μένα είναι αν είναι έμφυτο-εκ φύσεως- να ψαχνουμε άμεσες και οριστικές απαντήσεις ή είναι ζωτικότερη η ανάγκη μας για τεκμηριωμένη αλλά αποσπασματική γνώση..... 05-05-2020 / 18:33 - Ταρασιδης Γεωργιος : Το ερώτημα για μένα είναι αν είναι έμφυτο-εκ φύσεως- να ψαχνουμε άμεσες και οριστικές απαντήσεις ή είναι ζωτικότερη η ανάγκη μας για τεκμηριωμένη αλλά αποσπασματική γνώση..... 05-05-2020 / 18:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δείτε λοιπόν τι απαντά σ' αυτό η ανθρωπολογία. Για να το καταλάβετε, θα πρέπει να θυμηθείτε ότι ο Geertz ανήκει στους ερμηνευτικούς ανθρωπολόγους, δηλαδή ορίζει, όπως θα θυμάστε, τον πολιτισμό ως σημειωτικό φαινόμενο και την επιστήμη της ανθρωπολογίας ως ερμηνευτική, όχι γενικευτική... 05-05-2020 / 18:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αν αυτό είναι μια αφετηρία, τότε τα συναισθήματα δεν μπορούν παρά να είναι σημειωτικά φαινόμενα που διαμορφώνονται πολιτισμικά. Ξαναδείτε στις διαφάνειες όλα αυτά τα συναισθήματα που παραθέτει από διάφορους πολιτισμούς... 05-05-2020 / 18:36 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Στην πραγματικότητα, για να αντιληφθούμε πώς βιώνονται τα συναισθήματα αυτά, πρέπει να ξέρουμε τον πολιτισμό που τα παράγει, αλλιώς θα καταφύγουμε στη βολική "εθνοκεντρική" (δηλαδή δυτική) μετάφραση ότι όλα είναι "λύπη"... 05-05-2020 / 18:37 - Στεφου Ιωαννης : Αλλά ακόμα και εάν κάποιος αποκωδικοποιήσει τα συναισθήματά μου,στο τέλος της ημέρας δεν μπορεί να ταυτιστεί 100% με το τι είμαι,επειδή αυτό το ξέρω αποκλειστικά και μόνο εγώ.Είναι αδύνατο να ταυτιστούν 2 άνθρωποι παντελώς,γιατί αποτελούν 2 ξεχωριστές οντότητες.Το ίδιο συμβαίνει και με την ανθρωπολογική έρευνα,ενώ μπορείς να εξωτερικεύσεις τις συνήθειες,τα έθιμα ακόμα και τα συναισθήματα του συνόλου που μελετάς,ποτέ δεν θα καταφέρεις να ταυτιστείς ολοκληρωτικά με την ουσία του συνόλου. 05-05-2020 / 18:38 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αυτό όμως είναι μια ισοπεδωτική αντιμετώπιση που παραπέμπει στη γενίκευση ότι "όλοι νιώθουν λύπη" σε όλο τον κόσμο, επομένως η λύπη είναι κάτι που ενυπάρχει στην ανθρώπινη συναισθηματική συγκρότηση (ψυχολογία...) 05-05-2020 / 18:38 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πολύ ωραίο το παράδειγμα του για τη νοσταλγία της πατρίδας.....κατέχει σημαντικό χώρο στο τρόπο σκέψης =δράσης-δημιουργίας πολιτισμού ετέρου στους Ελληνες της διασποράς... 05-05-2020 / 18:40 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιάννη κατά βάση συμφωνώ μαζί σου, όπως θα συμφωνούσε και ο Geertz, νομίζω, αλλά το ζήτημα είναι κάπως πιο περίπλοκο... Δεν υπάρχει, ας πούμε, ατομική γλώσσα... Γι' αυτό το λόγο, όλα (άρα και τα συναισθήματα) έχουν μια συλλογική πηγή διαμόρφωσης 05-05-2020 / 18:41 - Στεφου Ιωαννης : Έχετε δίκιο δεν το σκέφτηκα έτσι.. 05-05-2020 / 18:43 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιώργο, όπως θα ξέρεις, η λέξη νοσταλγία σημαίνει τον ΄"πόνο από την επιθυμία επιστροφής στην πατρίδα"... Αυτό πώς να το μεταφράσεις σε άλλη γλώσσα; Προφανώς υπάρχουν αντίστοιχα συναισθήματα σε όλους τους ανθρώπους (κι εδώ είναι που ο Geertz κρατάει μια πισινή που ανοίγει δρόμο συνεργασίας με την ψυχολογία...), αλλά ο ΤΡΟΠΟΣ βίωσης αυτού του "πόνου" είναι πολιτισμικά διαφορετικός κάθε φορά... 05-05-2020 / 18:43 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γι'α υτό και η λέξη έχει περάσει αυτούσια στο δυτικό πολιτισμό... nostalgia... 05-05-2020 / 18:45 - Ταρασιδης Γεωργιος : Δεν το είχα σκεφτεί έτσι..ευχαριστώ..... 05-05-2020 / 18:46 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αυτό λοιπόν που μας ενδιαφέρει, λέει ο Geertz, είναι στην ουσία η συνομιλία ανάμεσα στο μέσα και στο έξω με αφορμή τα συναισθήματα. Δηλαδή η σχέση της διανοητικής ζωής του ανθρώπου (γενικά, ως είδους) και της πολιτισμικής της κατασκευής σε κάθε περίπτωση... Κι εδώ βρίσκεται το επιστημολογικό κενό που εντοπίζει ο Geertz και θεωρεί ότι η προσέγγιση του Μπρούνερ έχει να προσφέρει... .. 05-05-2020 / 18:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αρκεί, όπως έγραφε και στο προηγούμενο άρθρο, να μην σκαρφαλώσουμε στο κάθε κατάρτι και περιμένουμε να πέσει το άλλο.... 05-05-2020 / 18:49 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...γιατί η "αλήθεια" του κάθε επιστημονικού κλάδου δεν διακυβεύεται! Αντίθετα, ο ίδιος πιστεύει σ' αυτή την "επανάσταση" της ρευστότητας ανάμεσα στις δύο επιστήμες. 05-05-2020 / 18:49 - Στεφου Ιωαννης : Απλουστευμένα ο Geertz πρεσβεύει κάτι σαν "όσο σου επιτρέπεται προσπάθησε να είσαι ο εαυτός σου"; 05-05-2020 / 18:53 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αν και είναι κάπως "ενδοσκοπικό", έτσι όπως το λες, Γιάννη, σε γενικές γραμμές θα το 'διόρθωνα" ως εξής: προσπάθησε να είσαι πολιτισμικά επαρκής για να μπορέσεις να εκφράσεις τον εαυτό σου... Κι εδώ μπαίνει το ζήτημα της προσέγγισης του Μπρούνερ, όπως την έχουμε συζητήσει: τι "επιτρέπεται" και τι όχι στον "Άλλο" να εκφράσει ως πολιτισμική ζωή (άρα και ως συναίσθημα)... 05-05-2020 / 18:54 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γι' αυτό μιλάει για την αρχή των περιορισμών (αν θυμάστε) όπου τα "προηγούμενα (συναισθήματα, ας πούμε) καθορίζουν τα επόμενα... Και τα "συμβολικά συστήματα" δίνουν επαρκείς τρόπους έκφρασης (αυτών των συναισθημάτων)... 05-05-2020 / 18:55 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Π.χ., θα έχετε ακούσει ότι γενικά βρίζουμε στη μητρική μας γλώσσα... Όπως και ονειρευόμαστε... 05-05-2020 / 18:56 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Η κόρη μου, βέβαια, όταν βρίζει λέει fuck... Αλλά κι αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο "μητρική" είναι μια μητρική γλώσσα... 05-05-2020 / 18:57 - Ποτουριδης Ιωαννης : χαχαχαχα 05-05-2020 / 18:58 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ένα σημείο που δε θα ήθελα να σας ξεφύγει είναι αυτό που λέει ο Geertz ότι εγκέφαλος και πολιτισμός αναπτύσσονται ταυτόχρονα... 05-05-2020 / 18:58 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Άκρως σημειωτική αυτή η παρατήρηση, θυμηθείτε τον Αυστραλοπίθηκο! 05-05-2020 / 19:00 - Στεφου Ιωαννης : Το ένα αλληλεπιδρά συνεχώς στο άλλο. 05-05-2020 / 19:00 - Στεφου Ιωαννης : Το ένα αλληλεπιδρά συνεχώς στο άλλο. 05-05-2020 / 19:01 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δηλαδή ο τρόπος του ζην σ' έναν πολιτισμό παράγει νοο-τροπίες, τις οποίες ο εγκέφαλος έχει τις προϋποθέσεις να ταξινομήσει... 05-05-2020 / 19:02 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς, Γιάννη, ο εγκέφαλος δεν είναι μια προκαθορισμένη οντότητα που υπάρχει ανεξάρτητα από το "έξω", αλλά διαμορφώνεται απ' αυτό, και ταυτόχρονα διαθέτει τις (νευροβιολογικές) προϋποθέσεις αυτής της ταξινόμησης... 05-05-2020 / 19:03 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... και επικοινωνίας με το "έξω". 05-05-2020 / 19:03 - Στεφου Ιωαννης : =Σημειωτική 05-05-2020 / 19:04 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς, και νομίζω ότι εδώ αντιλαμβάνεστε πλήρως γιατί κάνουμε σημειωτική σε εισαγωγικό μάθημα.... 05-05-2020 / 19:04 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... και σας ταλαιπωρώ στο Β εξάμηνο! 05-05-2020 / 19:05 - Στεφου Ιωαννης : Εντάξει δεν μας βάλατε να γράψουμε και 100 σελίδες χειρόγραφα.. :P 05-05-2020 / 19:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όχιιιιιι! Μέχρι μία κόλλα αναφοράς.... Προς Θεού! 05-05-2020 / 19:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όχιιιιιι! Μέχρι μία κόλλα αναφοράς.... Προς Θεού! 05-05-2020 / 19:07 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Παιδιά, το' χουμε μέχρι εδώ; 05-05-2020 / 19:08 - Στεφου Ιωαννης : Προσωπικά περνάω πολύ καλά! 05-05-2020 / 19:08 - Τσιαρας Δημητριος : ναι ναι μια χαρα 05-05-2020 / 19:08 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : ναι 05-05-2020 / 19:09 - Φιραϊ Γκρισιλντα : ναι ναι.. 05-05-2020 / 19:09 - Τσιοκανος Δημητριος : ναι κατανοητά 05-05-2020 / 19:09 - Τσιοκανος Δημητριος : ναι κατανοητά 05-05-2020 / 19:10 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωραία! Δείτε τώρα στη διαφάνεια 8 πώς ο Geertz παραθέτει την κριτική σ' αυτή την αντίληψη από τη μεριά της ψυχολογίας (με την άποψη της Τσοντόροου). 05-05-2020 / 19:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εδώ θα βρείτε (ξανά) τη βασική αρχική διαφοροποίηση των δύο προσεγγίσεων: η Τσ. κάνει λόγο για την πανανθρώπινη ικανότητα / ιδιότητα του "ενστίκτου"... 05-05-2020 / 19:13 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αν και η λέξη αυτή χωράει πολλή συζήτηση, ας μείνουμε στο "πανανθρώπινο" που μας ενδιαφέρει περισσότερο: εδώ το μοντέλο της ερμηνευτικής ανθρωπολογίας έχει πρόβλημα... 05-05-2020 / 19:15 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...γιατί ακολουθεί ως αναλυτικό εργαλείο το culture και όχι τον ενιαίο "πολιτισμό" (civilization). Παρόλα αυτά, η ανθρωπολογία δεν παραιτήθηκε ποτέ από τον οικουμενισμό της.... Και μάλλον η Τσ. επισημαίνει ακριβώς αυτόν τον ιδιαίτερο οικουμενισμό της "πολιτισμικής ικανότητας"... 05-05-2020 / 19:16 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δεν είναι τυχαίο, παιδιά, ότι ο Geertz επιλέγει να μεταφέρει (απ' όλες τις κριτικές) αυτή της Τσ., γιατί κατά την άποψή μου την κριτική αυτή την αποδέχεται η ανθρωπολογία... 05-05-2020 / 19:17 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...και είναι μια ισχυρή βάση συζήτησης ανάμεσα στις δύο επιστήμες. 05-05-2020 / 19:19 - Στεφου Ιωαννης : Άρα οι δύο επιστήμες μπορούν να δομήσουν μία x συνεργασία που θεμέλιος λίθος θα είναι το ένστικτο.Αυτό είναι πού περίπλοκο και λεπτό ζήτημα. 05-05-2020 / 19:20 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς γιατί από τη μεριά της ψυχολογίας τίθεται η "ψυχοβιολογική" (δηλαδή νευροβιολογική) προϋπόθεση αυτή της επικοινωνίας ανάμεσα στο μέσα και στο έξω, που λέγαμε πριν... 05-05-2020 / 19:21 - Στεφου Ιωαννης : Πρέπει να ενεργοποιηθεί το ένστικτο για να μελετηθεί.Εδώ πιστεύω ότι μπλέκεται και η ηθική. 05-05-2020 / 19:23 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ό,τι με προβληματίζει, για να είμαι ειλικρινής Γιάννη, είναι η λέξη "ένστικτο"... Πρόκειται είτε για μια πολύ γενική, σχεδόν μεταφυσική, έννοια, είτε για μια διαδικασία προσδιορισμένη με πολύ στενό βιολογικό τρόπο... Δεν με ικανοποιεί ούτε το ένα ούτε το άλλο... Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να παρέμβει εδώ η σημειωτική (δεν το έχει κάνει, με εξαίρεση του ζωοσημειωτιστές) μέσα από τις μελέτες των οποίων μπορούμε να διακρίνουμε τι είναι "μαθημένο" στις συμπεριφορές των ζώων και τι όχι... 05-05-2020 / 19:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Π.χ., λέμε ότι τα σαρκοφάγα κυνηγούν "από ένστικτο"... Τι σημάινει όμως αυτό; Για να κυνηγήσει αποτελεσματικά ένα λιοντάρι, χρειάζεται να "μάθει" πώς κυνηγούν... Από την άλλη, αν δε βρει κυνήγι, δεν τη βγάζει με χορταρικά, γιατί αυτή είναι η φύση του... βλέπεις πώς μπλέκουμε με το ένστικτο; 05-05-2020 / 19:27 - Στεφου Ιωαννης : Είναι απροσδιόριστη έννοια έτσι όπως το περιγράφετε. 05-05-2020 / 19:27 - Στεφου Ιωαννης : Ή πολυσήμαντη 05-05-2020 / 19:27 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ο άνθρωπος, τώρα, κάνει πολιτισμό "από ένστικτο"; Αυτό είναι μια πολύ απλουστευτική αντίληψη, κατά τη γνώμη μου, δεδομένου ότι ο πολιτισμός προϋποθέτει εκμάθηση κωδίκων... 05-05-2020 / 19:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ναι, και σε τελική ανάλυση, γι' αυτό και ακατάλληλη να μας βοηθήσει... 05-05-2020 / 19:29 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γι' αυτό είπα να την αφήσουμε στην άκρη, αλλά εσείς άμα πω ν' αφήσουμε κάτι στην άκρη, αφηνιάζετε.... 05-05-2020 / 19:30 - Στεφου Ιωαννης : Χαχαχαχαχαχαχ 05-05-2020 / 19:30 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... Τα θέλετε όλα (και πολύ καλά κάνετε!) Αλλά πώς να ανταποκριθεί σ' αυτό η φουκαριάρα η επιστήμη; 05-05-2020 / 19:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δείτε επίσης πώς ο Geertz αναγνωρίζει την κριτική από τη μεριά των παιδαγωγών... (διαφάνεια 9) 05-05-2020 / 19:34 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : (γιατί οι παιδαγωγοί εκτός από τις θεωρίες έχουν να εκπαιδεύσουν ανθρώπους...) 05-05-2020 / 19:35 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...και θέλουν να φτιάξουν ένα αποτελεσματικό πλαίσιο κατανόησης αυτής της σχέσης του "μέσα" και του "έξω"..., Εδώ ακριβώς μπαίνει (μεταξύ άλλων) και ο Μπρούνερ (ξανά) στη συζήτηση 05-05-2020 / 19:36 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δείτε το παράδειγμα της νηπιακής νόησης (για την οποία οι ανθρωπολόγοι έχουν γράψει από παλιά διάφορες βλακείες... που αφορούσαν τη νόηση των μη Ευρωπαίων ως "νηπιακή") 05-05-2020 / 19:37 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σύμφωνα με τους παιδαγωγούς, η νηπιακή νόηση δεν είναι "ατελής" ή "αδιαμόρφωτη", αλλά μάλλον συνιστά μια ολόκληρη κοσμοαντίληψη. .. 05-05-2020 / 19:38 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εδώ τι θα μπορούσαμε να πούμε για το "μέσα" και το "έξω"; Ποιος έχει το πάνω χέρι; 05-05-2020 / 19:39 - Στεφου Ιωαννης : Το μέσα 05-05-2020 / 19:40 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Συμφωνείτε οι υπόλοιποι με το Γιάννη; 05-05-2020 / 19:42 - Ταρασιδης Γεωργιος : Η νηπαιακη νόηση σχετιζεται με τα σταδια γνωστικης ανάπτυξησ???? 05-05-2020 / 19:44 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Σίγουρο αυτό Γιώργο. Αλλά το ερώτημα είναι πώς συμβαίνει αυτή η γνωστική ανάπτυξη; Από εγκεφαλικές διαδικασίες (μέσα) ή από πολιτισμικές αφετηρίες (έξω); 05-05-2020 / 19:44 - Ταρασιδης Γεωργιος : Διότι αν δεν κάνω λάθος τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνοννται το κόσμο κυρίως μέσω σθ=υμβόλων... 05-05-2020 / 19:44 - Τσιαρας Δημητριος : Εγω θα ελεγα το εξω εφοσον η παιδικη ηλικια εξαρτάται περισσότερο απο αυτο και οχι απο το ιδιο τους το μεσα 05-05-2020 / 19:44 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : και εγω θα ελεγα το εξω με επιφυλαξη 05-05-2020 / 19:44 - Τσιοκανος Δημητριος : μήπως από τα ερεθίσματα που θα δεχθεί το παιδί 05-05-2020 / 19:45 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Άντε,μπράβο, να φουντώσει λίγο η κουβεντούλα! 05-05-2020 / 19:46 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δείτε λίγο στο τέλος της διαφάνειας 9 τι γράφει ο Geertz για τον Βυγκότσκυ... 05-05-2020 / 19:46 - Τσιαρας Δημητριος : Εννοώ οτι μεσω της κοινωνικής διαμόρφωσης θα αναπτυχθεί η γνωση και θα μετατραπεί σε νοηση 05-05-2020 / 19:47 - Μουρατιδης Λαζαρος : Εγώ θα έλεγα και τα 2 δέχεται τα ερεθίσματα από έξω αλλά το μέσα <ένστικτό> του επιλέγει τι θα κάνει 05-05-2020 / 19:47 - Στεφου Ιωαννης : Ένα νήπιο εξωτερικεύει πολύ ευκολότερα τα συναισθήματά του,τα οποία είναι και ατόφια όταν έρχονται σε επαφή με το "έξω",άρα ό,τι επίδραση και να δεχτεί πάντα το "μέσα" θα έχει το πάνω χέρι. 05-05-2020 / 19:48 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς αυτό Δημήτρη μας λέει ο Βυγκότσκι: η ανάπτυξη της παιδικής νόησης εξαρτάται από το αν διαθέτει τα κοινωνικά μέσα σκέψης.... Αυτό που λέει, όμως, ο Γιάννης έχει ενδιαφέρον... 05-05-2020 / 19:49 - Ποτουριδης Ιωαννης : εξαρτάται από τα κοινωνικά μέσα σκέψης και από τα εξωτερικά σημεία που βιώνει 05-05-2020 / 19:49 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τι σημαίνει "ατόφια" συναισθήματα; 05-05-2020 / 19:51 - Στεφου Ιωαννης : Ανεπηρέαστα από πρόθεση 05-05-2020 / 19:51 - Στεφου Ιωαννης : ή σκοπιμότητα 05-05-2020 / 19:51 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Συμφωνώ κι εγώ μαζί σου Γιάννη (Ποτουρίδη), αλλά... γιατί ένα παιδί βιώνει τον κόσμο με ολοκληρωτικά συναισθήματα; Μήπως αυτό είναι μια ένδειξη ότι ο εγκέφαλος (το μέσα) είναι προκαθορισμένος για τέτοιου είδους βιώσεις και άρα κοσμοθεωρήσεις; 05-05-2020 / 19:51 - Ποτουριδης Ιωαννης : χωρίς πολύ επεξεργασία 05-05-2020 / 19:51 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ε 05-05-2020 / 19:52 - Ταρασιδης Γεωργιος : ατόφια σημαίνει αυθόρμητα...χωρίς έλλογη γνωστική επεξεργασία... 05-05-2020 / 19:53 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Επειδή αυτό είναι το πιο δύσκολο σημείο αυτής της κουβέντας, επιτρέψτε μου να σας παραπέμψω σ' ένα βιβλίο: Λέγεται Αιώνες της παιδικής ηλικίας και το έχει γράψει ένας Γάλλος, ο Philippe Aries 05-05-2020 / 19:53 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : να εχω απο ολα 05-05-2020 / 19:53 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : τα συναισθηματα 05-05-2020 / 19:53 - Στεφου Ιωαννης : Θεωρώ ότι υπάρχει σύνδεση με αυτό που είπαμε προηγουμένως.Ένα νήπιο δεν χρειάζεται να είναι πολιτισμικά επαρκές για να εκφράσει τον εαυτό του 05-05-2020 / 19:54 - Στεφου Ιωαννης : Αυτό κάνει το "μέσα" να κυριαρχεί σε σχέση με το "έξω" 05-05-2020 / 19:55 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : O Aries ισχυρίζεται ότι η παιδική ηλικία είναι μια νεωτερική κατασκευή, δεν υπήρχε παλαιότερα, αλλά τα παιδιά αντιμετωπίζονταν ως ενήλικοι σε μικρογραφία... Ο Αριες κατακρίθηκε γι΄αυτές τις απόψεις, γιατί θεωρήθηκε ότι υποστήριζε πως οι άνθρωποι δεν αγαπούσαν τα παιδιά τους παλιότερα.... 05-05-2020 / 19:55 - Ταρασιδης Γεωργιος : Μύθος η έννοια της παιδικής ηλικίας??? 05-05-2020 / 19:56 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ωστόσο, μέσα από τις επικρίσεις αναδείχτηκε ακριβώς αυτό που υποστήριζε: ότι η παιδική ηλικία, όπως την ξέρουμε σήμερα, είναι δυτικό κατασκεύασμα του 19ου και κυρίως του 20ου αιώνα... 05-05-2020 / 19:58 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πάντως σήμερα μέσω της τεχνολογίας τα παιδιά εισάγονται με βίαιο τρόπο στο κόσμο των ενηλίκων... 05-05-2020 / 19:58 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αν δεχτούμε αυτή την άποψη, ίσως μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί τα παιδικά συναισθήματα είναι "ατόφια", όπως πολύ σωστά τα προσδιορίσατε: ίσως γιατί η πολιτισμική μας επιλογή (ως δυτικής κοινωνίας) ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΑΤΟΦΙΑ... Αν όμως πάρουμε ως παράδειγμα τους 8χρονους υφαντουργούς της Ινδίας αλλάζει πολύ το πλαίσιο.... 05-05-2020 / 19:59 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δίκιο έχεις Γιώργο, είναι άλλα τα "κοινωνικά μέσα" σήμερα... 05-05-2020 / 19:59 - Στεφου Ιωαννης : Πέσαμε στην παγίδα 05-05-2020 / 20:01 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Στην πραγματικότητα Γιάννη είναι άλλη μια περίπτωση μελέτης η παιδική ηλικία που αναδεικνύει την αναγκαιότητα να αναζητήσουμε πώς πρέπει να αναζητούμε, όπως το λέει ο Geertz... δηλαδή να παραδεχτούμε πως δεν έχουμε κανένα σταθερό μοντέλο και πρέπει να επινοήσουμε καινούργια... 05-05-2020 / 20:01 - Ποτουριδης Ιωαννης : ναι αλλά οι 8χρονοι υφαντουργοί στην Ινδία από αυτήν την άποψη δεν θα έχουν κάποιες επιπτώσεις καθώς μεγαλωνουν; 05-05-2020 / 20:02 - Ταρασιδης Γεωργιος : Και οι μικροι καθαριστες καμινάδων στο Λονδινο... 05-05-2020 / 20:02 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Όχι "¨ολοκληρωμένα μοντέλα" αλλά "μήτρς γνωστικής πειθαρχίας", όπως το λέει στη διαφάνεια 8... 05-05-2020 / 20:03 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εννοείται πως η ενήλικη ζωή των "μικρών ενήλικων" όλου του κόσμου είναι πολύ διαφορετική... 05-05-2020 / 20:04 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αρκεί να σας δώσω ένα παράδειγμα από τη σύγχρονη έρευνα για τους Αφγανούς πρόσφυγες / μετανάστες... 05-05-2020 / 20:05 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... στο δικό τους πολιτισμό η ενηλικίωση προϋποθέτει το "ταξίδι"... Πολλοί, λοιπόν, πιτσιρικάδες Αφγανοί φεύγουν για τη "Δύση" ακριβώς για ένα τέτοιο ταξίδι ενηλικίωσης... (εμείς τους λέμε ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες άσυλο...) 05-05-2020 / 20:06 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : και προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς ένα παιδί 14 χρονών φεύγει μόνο του από το Αφγανιστάν για να πάει στη Γερμανία... 05-05-2020 / 20:07 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Και γελάμε όταν βλέπουμε να στέλνει πίσω φωτογραφίες με κούρεμα "ευρωπαϊκό", με τζην μπουφάν και γυαλιά ηλίου... Τα "υλικά" της επιτυχούς διαδικασίας ενηλικίωσης! 05-05-2020 / 20:09 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Το ίδιο έγινε και με τους Αλβανούς μετανάστες το 1991... Ξέρετε πόση πιτσιρικαρία πέρασε τα σύνορα για να βρει δουλειά στο "δυτικό παράδεισο"; Στο δικό τους πολιτισμό το λένε "κουρμπέτ", και είναι πολύ απλουστευτικό και εθνοκεντρικό να το μεταφράσουμε ως "ξενιτιά"... 05-05-2020 / 20:11 - Ταρασιδης Γεωργιος : Στη Δύση η διαδικασία ενηλικίωσης είναι συνήθως ένα πάρτι......στην Αφρική όμως δεν είναι έτσι.....ούτε σε σε πολλά ακόμη μέρη...... 05-05-2020 / 20:12 - Στεφου Ιωαννης : Από εκεί και η έκφραση "από μικρός στο κουρμπέτι"; 05-05-2020 / 20:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μάλιστα, μπορώ να σας βεβαιώσω, αν υπάρχει ακόμη ορεινή κτηνοτροφία στην Ελλάδα, αυτό οφείλεται στους πιτσιρικάδες Αλβανούς που εργάζονται ως τσομπάνηδες σε εργοδότες που τους έχουν ως "ψυχοπαίδια" σχεδόν... έχω πολύ εθνογραφικό υλικό γι' αυτό...... 05-05-2020 / 20:12 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ακριβώς Γιώργο... ακριβώς Γιάννη! 05-05-2020 / 20:13 - Τσιαρας Δημητριος : Συναντάμε επομένως και την αρχη της προοπτικής πανω σε αυτό; 05-05-2020 / 20:13 - Ταρασιδης Γεωργιος : Κάπου διάβασα πως σε μια φυλή Ινδιάνων το πέρασμα στην ενηλικίωση περνά μέσα από το σβήσιμο των αναμνήσεων της παιδικής ηλικίας με χρήση παραισθησιογόνων ουσιών....αυτό έχει ενδιαφέρον νομίζω... 05-05-2020 / 20:14 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Μπράβο Δημήτρη, που μας γυρνάς με πολύ εύστοχη παρατήρηση στο μοντέλο του Μπρούνερ! 05-05-2020 / 20:15 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιώργο, αν το βρεις αυτό πολύ θα ήθελα να το δω... Είναι πολύ σημαντικό παράδειγμα. 05-05-2020 / 20:18 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Πού καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι δεν μπορούμε να καταλήξουμε... Κι αυτό είναι ένα άκρως ενθαρρυντικό συμπέρασμα, γιατί επιτρέπει τον επιστημονικό διάλογο, αυτόν που ο Geertz μας πρότεινε ήδη από το προηγούμενο άρθρο του... 05-05-2020 / 20:19 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Κι εδώ ένα ακόμη επιχείρημα για το δυναμισμό της πρότασης του Μπρούνερ... 05-05-2020 / 20:21 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Δείτε τώρα λιγάκι τη διαφάνεια 10, γιατί έχει μεγάλο ενδιαφέρον η άποψη του Νταμάζιο: τα συναισθήματα, μας λέει, εδράζονται στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε μεταφορικά το σώμα.... 05-05-2020 / 20:22 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αν έχετε εύκαιρο το βιβλίο του Ντανέζι (από τη σημειωτική) ρίξτε μια ματιά στο κεφάλαιο για τη Μεταφορά και θα καταλάβετε πολύ περισσότερα. 05-05-2020 / 20:22 - Ταρασιδης Γεωργιος : Θα δείτε ενδεικτικά πολλές τελετές ενηλικίωσης......https://www.gazzetta.gr/plus/article/724914/teletes-enilikiosis-poy-prokaloyn-friki-picsvids 05-05-2020 / 20:24 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ίσως, λοιπόν, αυτό το"μέσα" των συναισθημάτων για να βγει "έξω" χρησιμοποιεί ένα πολύ συγκεκριμένο όχημα: το σώμα μας, όχι εξατομικευμένα αλλά πολιτισμικά και κοινωνικά προσδιορισμένο (μέσω της γλώσσας) 05-05-2020 / 20:24 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Γιώργο σ' ευχαριστώ! 05-05-2020 / 20:26 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Θα το δω με ησυχία... 05-05-2020 / 20:28 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Έτσι, για να ξαναγυρίσω, τα συναισθήματα φαίνεται να εδράζονται σ' ένα ιδιόμορφο "ανάμεσα" στο μέσα και στο έξω... Στο σώμα μας, που είναι ο φορέας του μέσα και ταυτόχρονα το όργανο επικοινωνίας μας με το έξω... 05-05-2020 / 20:31 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ίσως γι' αυτό ο Geertz μας καταθέτει το αριστουργηματικό ποίημα η Νόηση, στην τελευταία διαφάνεια... Η νόηση φαίνεται να είναι ένα πολύ σύνθετο και ταυτόχρονα αποτελεσματικό μέσο, το οποίο χρειάζεται πολύς δρόμος ακόμη για να το προσεγγ΄σιουμε, χωρίς αγκυλώσεις και χωρίς μονιστικές θεωρήσεις και θεωρίες... Εκτός κι αν ως "διανόηση" αποφασίσουμε να αλλάξουμε τη σπηλιά... 05-05-2020 / 20:31 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ...με αποτέλεσμα η νόηση να χάσει τον προσανατολισμό της... 05-05-2020 / 20:32 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Ο καλύτερος επίλογος σε μια συζήτηση με αφορμή τα συναισθήματα είναι, μου φαίνεται, η τέχνη, η ποίηση... 05-05-2020 / 20:33 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Εντάξει, τέχνη χωρίς τσίπουρο δε γίνεται... 05-05-2020 / 20:33 - Ταρασιδης Γεωργιος : έχω μια απορία της στιγμής και διορθώστε με...πόσο ''σωστά''το μέσα μας μας ωθεί να αντιληφθούμε το έξω...όταν βιώνουμε την ενοχή ως συναίσθημα??? 05-05-2020 / 20:34 - Τσιαρας Δημητριος : χαχαχαχα εχετε δικιο 05-05-2020 / 20:35 - Ποτουριδης Ιωαννης : χαχαχαχα 05-05-2020 / 20:35 - Ταρασιδης Γεωργιος : εννοώ θα αντιληφθεί σωστά την πραγματικότητα μια γθυναίκα που ας πούμε υποστεί βιασμό ως παιδί...αυτό δεν αλλάζει την αντίληψη της πραγματικότητας???του έξω... 05-05-2020 / 20:39 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέρουσα η απορία... Στην περίπτωση αυτή νομίζω ότι ο Βυγκότσκι μας δίνει μια απάντηση: πόση πρόσβαση υπάρχει στα "κοινωνικά μέσα σκέψης"... Στην ανθρωπολογία της μνήμης αυτό το λέμε "κοινότητα μνήμης", εντός της οποίας μπορεί να συζητηθεί η τραυματική εμπειρία και να γίνει διαχειρίσιμη... Αν θέλεις ένα παράδειγμα, Γιώργο, δες το βιβλίο "Τα πιο πολλά βασανιστήρια τα πέρασε μια Τασούλα". Εκεί υπάρχει πολύ υλικό... 05-05-2020 / 20:39 - Ταρασιδης Γεωργιος : Πολλά τα παράγωγα το ρήματος νοώ.......η επινόηση παρέα με την παρανόηση........ 05-05-2020 / 20:41 - Ταρασιδης Γεωργιος : Μια ιστορια από κάτω-πάνω....θα το δω ενδελεχώς...ευχαριστώ πολυ... 05-05-2020 / 20:42 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Τα εργαλεία του πολιτισμού και ειδικά η γλώσσα έχουν κι αυτά τα όριά τους!!!! Από δω πηγάζουν πολλά πράγματα... 05-05-2020 / 20:43 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Λοιπόν, πολύ σας βασάνισα σήμερα μου φαίνεται... Για την επόμενη φορά θα σας ανεβάσω δύο κείμενα - εφαρμογές για να μπορέσουμε να διακρίνουμε στις εκπαιδευτικές πρακτικες τις αρχές του μοντέλου του Μπρούνερ. Αν στο μεταξύ έχετε πάρει και το εγχειρίδιο, ακόμα καλύτερα... 05-05-2020 / 20:44 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : ... εφαρμογές από το εγχειρίδιό σας. Αν το έχετε πάρει μέχρι τότε, ακόμα καλύτερα. Αλλιώς θα τα ανεβάσω στο e-class. 05-05-2020 / 20:45 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Θα δούμε πώς μπορούμε σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πρακτικές να αναγνωρίσουμε τις αρχές του μοντέλου του Μπρούνερ. 05-05-2020 / 20:45 - Δαλκαβουκης Βασιλειος : Αλλά μέχρι τότε, καλό βράδυ και φτου ξελεφτερία! 05-05-2020 / 20:46 - Τσιαρας Δημητριος : χαχαχα καλο βραδυ γεια σε ολους 05-05-2020 / 20:46 - Κοτσιφτοπουλος Γεωργιος : καλο σας βραδυ 05-05-2020 / 20:46 - Ταρασιδης Γεωργιος : Θα δείτε πάντως οτι οι Μασάι ξεκινούν τη τελετή ενιλικίωσης με χρήση αλκοολούχων.......ας τη μετονομάσουμε σε απελευθερωτική λόγω συγκυρίας..... 05-05-2020 / 20:46 - Μουρατιδης Λαζαρος : Καλό βράδυ 05-05-2020 / 20:47 - Φιραϊ Γκρισιλντα : ευχαριστούμε πολύ , καλό βράδυ 05-05-2020 / 20:47 - Τσιοκανος Δημητριος : Σας ευχαριστούμε , καλό σας βράδυ! 05-05-2020 / 20:47 - Ταρασιδης Γεωργιος : καλό σας βράδι... 05-05-2020 / 20:48 - Ποτουριδης Ιωαννης : καλο βραδυ ευχαριστούμε πολυ!!!