ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Ανακοινώσεις

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ 2017
- Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017 -

Τον τελευταία καιρό έχουν δημοσιευτεί πολλά άρθρα σε εφημερίδες, περιοδικά και sites για τη δημιουργία αυτόματων οχημάτων και την αυτοματοποίηση της οδήγησης. Καλείστε να διαβάσετε και να ερευνήσετε σχετικά με την αυτοματοποίηση της οδήγησης αναλύοντας τις εργασίες που συνθέτουν την οδήγηση και κρίνοντας αν αυτές οι εργασίες μπορούν να αυτοματοποιηθούν.

 
> Οδηγίες
1. Διαβάστε και παρουσιάστε 2 άρθρα/εργασίες/βίντεο σε εφημερίδες, περιοδικά και sites για τη δημιουργία αυτόματων οχημάτων και την αυτοματοποίηση της οδήγησης.
2. Διαβάστε τα κριτήρια που θέτει η μελέτη του Charles Perrow (1970) για την τυποποίηση και αυτοματοποίηση μίας εργασίας. Τα κριτήρια εφαρμόζονται στο κείμενο στη βιομηχανική εργασία· εσείς θα τα προσαρμόσετε στην οδήγηση.
 
Το θεωρητικό πλαίσιο του Charles Perrow (1970) για τον συντονισμό της τεχνολογίας και της φύσης των εργασιακών καθηκόντων αφ' ενός με την οργανωτική μορφή αφ' ετέρου μεταφέρει πολύ καλά το πνεύμα αυτής της συζήτησης. Ο Perrow εστιάζει σε δύο τρόπους ταξινόμησης των εργασιακών καθηκόντων:
1. Μεταβλητότητα των εργασιακών καθηκόντων: τον βαθμό στον οποίο το καθήκον εκτελείται με ομοιόμορφο τρόπο (ρουτίνα) και έχει πολύ λίγες εξαιρέσεις.
2. Μεθόδους για την επίλυση της αβεβαιότητας: τον βαθμό στον οποίο το καθήκον είναι κατανοητό και βασίζεται σε γνωστούς τρόπους επίλυσης προβλημάτων (σε αντίθεση με την ανάγκη να επινοούνται συχνά νέες λύσεις εξαιτίας της μεταβαλλόμενης φύσης των προβλημάτων που τίθενται).
Αν τα καθήκοντα είναι ομοιόμορφα και ευσταθή, και αν υπάρχουν ευρέως γνωστές λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν (για παράδειγμα, αν οι εργαζόμενοι μπορούν να ακολουθήσουν μια μικρή λίστα οδηγιών για να επιλύσουν τα αναμενόμενα προβλήματα), τότε μια παραδοσιακή, προγραμματισμένη, και συγκεντρωτική οργάνωση της εργασίας είναι περισσότερο αποτελεσματική. Αλλά αν τα καθήκοντα αλλάζουν συχνά (πιθανά από την αλλαγή των προϊόντων ή των τεχνολογιών παραγωγής), τότε μια πιο ευέλικτη, "πολυκεντρική" ["polycentralized"] οργάνωση είναι καταλληλότερη. Εάν εκφράσουμε αυτά με τους όρους που χρησιμοποιήσαμε εδώ, στην πρώτη περίπτωση, υπάρχει λίγο όφελος από την προαιρετική προσπάθεια (εκτός ίσως από την ταχύτητα της εργασίας). Στη δεύτερη περίπτωση, μια οργάνωση της εργασίας που αξιοποιεί την φαντασία και την πρωτοβουλία των εργαζομένων είναι ανώτερη.
 
3. Αναλύστε την οδήγηση σε διάφορες μικρότερες εργασίες και καταρτίστε ένα κατάλογο των εργασιακών καθηκόντων που συνθέτουν την οδήγηση. Ο κατάλογος πρέπει να περιλαμβάνει τόσο τα εργασιακά καθήκοντα σε κανονικές συνθήκες όσο και τα εργασιακά καθήκοντα σε ιδιαίτερες συνθήκες ή, άλλως, κάθε είδους αποκλίσεις από την οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες (αποφυγή εμποδίων στο δρόμο, οδήγηση με χαμηλή ορατότητα, κλπ).
 
4. Εκτιμήστε αν αυτά τα εργασιακά καθήκοντα μπορούν να αυτοματοποιηθούν.
 
> Εργασία και βαθμός του μαθήματος.
Η εργασία είναι απαλλακτική.
 
> Ατομική ή απαλλακτική
1, 2, ή 3 άτομα ανά εργασία.
 
> Format της εργασίας.
Η εργασία πρέπει να παραδοθεί απαραίτητα σε 2 format.
1. Εκτυπωμένη σε κόλλες Α4, μπρος-πίσω και χωρίς σπιράλ. Με έναν απλό συνδετήρα.
2. Ηλεκτρονικά ως αρχείο .doc (ΟΧΙ .pdf) στη διεύθυνση
spapantono.university@yahoo.com
3. Στην εργασία πρέπει να επισυνάψετε 2 άρθρα/εργασίες/βίντεο σε εφημερίδες, περιοδικά και sites που διαβάσατε/είδατε (το βίντεο σε dvd).
 
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν δεν τηρήσετε αυτές τις απλές οδηγίες για το format της εργασίας, η εργασία σας δεν θα γίνει δεκτή οριστικά, δεν θα μπορέσετε δηλαδή να κάνετε αλλαγές και να την υποβάλλετε πάλι.