Θέματα εξετάσεων Φεβρουαρίου 2017
- Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017 -

Δ.Π.Θ. − ΠΟΛΥΤΕΧΝIΚΗ ΣΧΟΛΗ                                                             ΤΜΗΜΑ ΑΡΧIΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝIΚΩΝ

 

ΤΟΜΕΑΣ           ΑΡΧIΤΕΚΤΟΝIΚΟΥ ΣΧΕΔIΑΣΜΟΥ ΚΑI ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

 

 

Μάθημα            ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧIΤΕΚΤΟΝIΚΗΣ I & II

Ακαδ. Έτoς 2016-2017 – Εξετάσεις Φεβρουαρίου

 

Διδάσκων: Κωνσταντίνος Κεβεντσίδης, Αρχιτέκτων, Υπ. Δρ. Δ.Π.Θ.

 

ΘΕΜΑ: ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Σας έχουν δοθεί, μεταφρασμένα στα ελληνικά τα εξής:

 

  1. ένα μικρό ανθολόγιο κειμένων με αποσπάσματα από επτά (7)[1] πραγματείες,
  2. το βιβλίο Συζήτηση με τους Φοιτητές της Αρχιτεκτονικής του Le Corbusier, &
  3. το βιβλίο Μανιφέστα και Προγράμματα της Αρχιτεκτονικής του 20ου αιώνα του Ulrich Conrads.

 

Καλείστε να απαντήσετε σε τέσσερεις (4) από τις παρακάτω δέκα (10) ερωτήσεις. Σε περίπτωση που κάποια ή κάποιος εξετάζεται και στα δύο (2) μαθήματα, θα επιλέξει διαφορετικά θέματα για κάθε εξέταση. Άρα όποια και όποιος εξεταστεί και στις δύο (2) Θεωρίες θα απαντήσει σε οκτώ (8) από τα παρακάτω δέκα (10) ερωτήματα, που θα τα στείλει ξεχωριστά για κάθε θεωρία – δηλαδή τέσσερεις (4) απαντήσεις για την Θεωρία Ι και τέσσερεις (4) απαντήσεις σε διαφορετικές ερωτήσεις για την Θεωρία ΙΙ.

 

  1. Ποιός είναι ο Αρχιτέκτων κατά Alberti; Σε τι πρέπει να έχει εκπαιδευτεί βάσει του κειμένου του Vitruvius; Ποιές σχέσεις μπορείτε να βρείτε ανάμεσα στα γραφόμενα των δύο (2) αυτών πραγματειών, σχετικά με τον αρχιτέκτονα σήμερα και την εκπαίδευσή του;
  2. Ο Descartes παραθέτει τέσσερα (4) παραγγέλματα για τον άνθρωπο που λειτουργεί με ορθοφροσύνη, στο τέλος του κειμένου του. Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αρχιτεκτονική αυτά; Ποιά στάδια της αρχιτεκτονικής σκέψης πάνω σε ένα αρχιτεκτονικό θέμα, βοηθούν; Αυτή η επιστημονική μέθοδος είναι αρκετή για τον αρχιτέκτονα, έτσι ώστε να παράγει αρχιτεκτονικό έργο;
  3. Το κείμενο του Laugier, κλείνει με την εξής πρόταση: «Μόνο προσεγγίζοντας στην απλότητα του πρώτου αυτού προτύπου αποφεύγει κανείς τα ουσιαστικά σφάλματα και αγγίζει το πραγματικά τέλειο». Από πού παίρνει αυτό το πρότυπο ο άνθρωπος –κατά τον Laugier– και πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορεί να βρουν τα λόγια του Laugier εφαρμογή σήμερα;
  4. Τι είναι αρχιτεκτονική βάσει του κειμένου του Boullée; Βάσει αυτών που έχετε διδαχθεί στην εκπαίδευσή σας μέχρι σήμερα, τι εννοεί ο Boullée όταν γράφει: «Πρέπει να συλλάβεις για να υλοποιήσεις»;
  5. Ποιες είναι οι γενικές αρχές της αρχιτεκτονικής για τον Durand; Γνωρίζοντας αυτές τις αρχές τι προτείνει ότι πρέπει να τις ακολουθήσει; Τι πιστεύετε ότι περιγράφει ο Durand στο κείμενό του; Ποιο διάγραμμα κρύβεται στα λόγια του; Πώς θα τον συγκρίνατε με τον Boullée, βάσει των κειμένων που σας έχουν δοθεί;
  6. Ποιά είναι τα τέσσερα (4) στοιχεία της Αρχιτεκτονικής κατά τον Semper; Βασισμένοι στο κείμενο του Semper, γιατί, κατά την γνώμη σας, ένας αρχιτέκτονας ψάχνει να βρει τις απαρχές της αρχιτεκτονικής;
  7. Από το βιβλίο: Συζήτηση με τους Φοιτητές της Αρχιτεκτονικής του Le Corbusier, ποιό είναι το αληθινό πρόσωπο της αρχιτεκτονικής για τον Le Corbusier;
  8. Από το βιβλίο: Μανιφέστα και Προγράμματα της Αρχιτεκτονικής του 20ου αιώνα, του Ulrich Conrads, επιλέξετε ένα από τα κεφάλαια και απαντήστε στα παρακάτω:
    1. Αποτέλεσε αρχή ή σημαντική στιγμή για την αρχιτεκτονική και την εξέλιξή της;
    2. Τι επιρροή άσκησε στην αρχιτεκτονική το συγκεκριμένο μανιφέστο;
    3. Πόσο επηρεάζει σήμερα το συγκεκριμένο κείμενο &
    4. Γιατί το επιλέξατε;
  1. Από το βιβλίο: Μανιφέστα και Προγράμματα της Αρχιτεκτονικής του 20ου αιώνα, του Ulrich Conrads, επιλέξετε ένα άλλο (αν έχετε απαντήσει και στην προηγούμενη ερώτηση – #8) από τα κεφάλαια και απαντήστε στα παρακάτω:
    1. Αποτέλεσε αρχή ή σημαντική στιγμή για την αρχιτεκτονική και την εξέλιξή της;
    2. Τι επιρροή άσκησε στην αρχιτεκτονική το συγκεκριμένο μανιφέστο;
    3. Τι επιρροή άσκησε στην αρχιτεκτονική το συγκεκριμένο μανιφέστο;
    4. Γιατί το επιλέξατε;
  1. Από το βιβλίο: Μανιφέστα και Προγράμματα της Αρχιτεκτονικής του 20ου αιώνα, του Ulrich Conrads, επιλέξετε ένα άλλο (αν έχετε απαντήσει στις δύο (2) προηγούμενες ερωτήσεις - #8 & #9) από τα κεφάλαια και απαντήστε στα παρακάτω:
    1. Αποτέλεσε αρχή ή σημαντική στιγμή για την αρχιτεκτονική και την εξέλιξή της;
    2. Τι επιρροή άσκησε στην αρχιτεκτονική το συγκεκριμένο μανιφέστο;
    3. Πόσο επηρεάζει σήμερα το συγκεκριμένο κείμενο &
    4. Γιατί το επιλέξατε;

ΣΤΟIΧΕIΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Θα αποστείλετε τις γραπτές σας εργασίες μέχρι την Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017 στην εξής διεύθυνση: kostikeven@gmail.com

 

Τα κείμενα σας πρέπει να ακολουθούν τις παρακάτω προδιαγραφές:

 

Α. Κάθε γραπτή εργασία θα φέρει στην πρώτη σελίδα της, τον τίτλο του μαθήματος και τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΜ & e-mail) της φοιτήτριας ή του φοιτητή, και μόνο.

Β. Η κάθε ερώτηση και ο αριθμός της –όπως ακριβώς αναφέρονται παραπάνω– θα προηγείται της κάθε απάντησης.

Γ. Σας ζητούνται απαντήσεις σε τέσσερα (4) ερωτήματα. Κάθε απάντηση δεν θα υπερβαίνει τις 500 λέξεις. Δηλαδή, αφού ζητείται να απαντήσετε σε τέσσερεις ερωτήσεις, όλο μαζί το κείμενο το απαντήσεων δεν θα ξεπερνά τις 2000 λέξεις.

Δ. Τα κείμενα θα είναι γραμμένα σε:

α) Computer file format: Windows Word (doc ή docx),

β) Γραμματοσειρά: Times New Roman, μέγεθος 12, μεσοδιάστημα 1.0,

γ) Μέγεθος σελίδας: A-4,

δ) Περιθώρια: και στις τέσσερις πλευρές 2.5 εκ.

Ε. Το αρχείο word θα είναι συνημμένο στο e-mail που θα στείλετε και θα έχει σωθεί με τίτλο σε greekenglish ως εξής: THEORIA1-FEB 2017-TO EPITHETO SAS ή/και THEORIA2-FEB 2017-TO EPITHETO SAS

O ίδιος τίτλος ακριβώς θα υπάρχει και στον τίτλο του e-mail που θα στείλετε.

               ΠΡΟΣΟΧΗ: αν δίνετε εξετάσεις και στις δύο (2) Θεωρίες θα στείλετε 2 e-mail – ένα για κάθε Θεωρία!

ΣΤ. Αναφορές-παραπομπές ΔΕΝ ζητούνται. Αν όμως χρησιμοποιήσετε υλικό που έχετε βρει –είτε αυτούσιο λόγο, ή και το νόημα του λόγου άλλων συγγραφέων– να ακολουθήσετε το σύστημα παραπομπής Harvard (ELL-ANOIKTO-PAN-Harvard Referencing System.docx – αναρτημένο στο eclass). Επίσης, ΟΧΙ περισσότερες από 2 αναφορές-παραπομπές για κάθε απάντηση! Οι αναφορές ως μέγεθος κειμένου, δεν μπορεί να ξεπερνούν το 10% της κάθε απάντησης.

Ζ. Η εξέταση είναι ατομική.

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !

 

[1] …και όχι πέντε (5) που λανθασμένα γράφτηκε στα ΚΕΙΜΕΝΑ - ΒΙΒΛΙΑ