Ψηφιακές Απεικονίσεις και Πολυμέσα Ι (ΕΠ) 2017
Ανθη Κοσμα
Εικόνες από: πίξελς [pixels], διανύσματα [vectors], κώδικες [code], ήχο [sound] και αλγόριθμους [algorithms]
Το μάθημα καλείται να παρουσιάσει μέσα από πρακτικές και θεωρητικές συνεδρίες μια σειρά προγραμμάτων-εφαρμογών όπου το καθένα καλύπτει μια ιδιαίτερη πλευρά του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και που στο σύνολό τους εξασφαλίζουν στους σπουδαστές μια αρκετά πλουραλιστική διάσταση του σχεδιασμού ενός αρχιτεκτονικού πρότζεκτ.
Τα συστήματα ψηφιακών απεικονίσεων, μεθόδων και προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας και video που θα παρουσιαστούν είναι τα παρακάτω:
Adobe Photoshop,
Adobe Illustrator,
Adobe Premiere,
Adobe After effects,
Rhinoceros 3D,
Grasshopper,
Vray,
Artlantis,
REVIT
Τα παντα ρει
Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς. Κάθε πρόγράμμα επεξεργασίας έχει τη δική του λογική ενώ, εν τέλει, όλα συνεργάζονται μεταξύ τους για τον ευρύτερο σχεδιασμό και την επικοινωνία του αρχιτεκτονικού έργου. Σε αυτό το μεταβαλλόμενο πλαίσιο, οποιαδήποτε πρακτική διδασκαλία είναι αναγκαστηκά παροδική γνωρίζοντας πως καλύπτει γνώσεις και πληροφορίες που σύντομα δεν θα ισχύουν.
Η φύση των μέσων ειναι τόσο μεταβλητή, τόσο ρευστή, που σχεδόν απαιτεί μια διδασκαλία ικανή να εκ-παίδεύσει στις τεχνικές που παρέχουν τα ψηφιακά μέσα αλλά περισσότερο στους μηχανισμούς μάθησης σε συνεχώς μεταβαλλόμενες -και διαρκώς σε εξέλιξη- συνθήκες.
Δημιουργικές φαντασιακές τεχνικές
Με αυτή την έννοια το προτεινόμενο μάθημα εφοδιάζει, τους σπουδαστές/τριες εκτός από τις υψηλές τεχνικές γνώσεις για τα ψηφιακά μέσα, με την συμπεριφορά, τη διερευνητική αλλά και κριτική στάση στη χρήση των διαφόρων προγραμμάτων. Στόχος είναι η απόκτηση ευελιξίας, προσαρμοστικότητας στις αλλαγές, τα διαφορετικά «περιβάλλοντα εργασίας» και κυρίως στην απόκτηση δημιουργικής στάσης, διάθεσης, για πειραματισμό ώστε τα εργαλεία επεξεργασίας της εικόνας που θα διδαχθούν να γίνουν απαραίτητα και χρήσιμα εφόδια στη δημιουργική-επαγγελματική σχεδιαστική καλλιέργεια και εξέλιξη των σπουδαστών.
Στα πλαίσια αυτά τα μέσα αναπαράστασης διδάσκονται σε συνεργασία με τεχνικές για το δημιουργικό ξεμπλοκάρισμα, την περιέργεια, την προτροπή για την υιοθέτηση εφευρετικών, εκφραστικών αλλά και διεπιστημονικών τρόπων χρήσης τους. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο συνδυασμό και στη ροή της εργασίας όλων αυτών των εργαλείων γύρω από τον σχεδιασμό ενός αρχιτεκτονικού έργου [workflow]. Τι κάνει, δηλαδή, το καθένα και πως συνδυάζονται ανάλογα στις διάφορες περιπτώσεις για να καλυφθούν οι εκάστοτε ανάγκες για διαμόρφωση, παρουσίαση και επικοινωνία του αρχιτεκτονικού έργου. Η επεξεργασία της εικόνας σαν τελικό προϊόν όσο, και περισσότερο, των χαρακτηριστικών ενός αρχιτεκτονικού έργου, του ύφους και των παραμέτρων του κατά την διαδικασία δημιουργίας του είναι τα βασικά πεδία πειραματισμού και μάθησης.
Γενικοί και ειδικοί στόχοι
Βασικοί στόχοι του μαθήματος σε επίπεδο τεχνικής γνώσης είναι οι σπουδαστές να αποκτήσουν την απαραίτητη αυτονομία, ώστε να χρησιμοποιούν τα προγράμματα αυτά για βασικές αλλά και πιο πολύπλοκες επεξεργασίες Να γνωρίσουν τους τρόπους και τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες μπορούν να έχουν τη βέλτιστη χρήση τους, να αναζητούν ό,τι δεν γνωρίζουν και γενικά να διαθέτουν όλα τα διερευνητικά εργαλεία που θα θέσουν το μέσο στην υπηρεσία του σχεδιαστή και όχι το αντίστροφο. Δηλαδή, βασικός γενικός στόχος είναι η διερεύνηση και κατανόηση των δυνατοτήτων που τα μέσα αυτά προσφέρουν ενόψει μιας πλήρους και πειστικής επεξεργασίας, και οποιαδήποτε ανάγκης για παρουσίαση των ποιοτικών και γεωμετρικών στοιχείων μιας αρχιτεκτονικής μελέτης.
Βασικοί στόχοι σε επίπεδο κατανόησης και σχεδιαστικής σκέψης είναι οι συμμετέχοντες στα μαθήματα αυτά να έχουν την δυνατότητα να πειραματιστούν, να σχηματίσουν και να διευρύνουν το σχεδιαστικό τους ύφος - να πειραματιστούν και να ξαφνιαστούν από το έργο και τις δυνατότητές τους. Η χρήση των προγραμμάτων με τρόπο προσωπικό, με τρόπο που οι σπουδαστές/τριες θα τα χειριστούν ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους φτιάχνονταςδιαμορφώνοντας δηλαδή το προσωπικό ψηφιακό σχεδιαστικό ύφος, ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα σε σχέση αλλά και πέρα από τα κυρίαρχα στυλ και τη διχοτομία μεταξύ αναλογικών και ψηφιακών μέσων.
Λιγότερα
Εικόνες από: πίξελς [pixels], διανύσματα [vectors], κώδικες [code], ήχο [sound] και αλγόριθμους [algorithms]
Το μάθημα καλείται να παρουσιάσει μέσα από πρακτικές και θεωρητικές συνεδρίες μια σειρά προγραμμάτων-εφαρμογών όπου το καθένα καλύπτει μια ιδιαίτερη πλευρά του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και που στο σύνολό τους εξασφαλίζουν στους σπουδαστές μια αρκετά πλουραλιστική διάσταση του σχεδιασμού ενός αρχιτεκτονικού πρότζεκτ.
Τα συστήματα ψηφιακών απεικονίσεων, μεθόδων και προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας και video που θα παρουσιαστούν είναι τα παρακάτω:
Adobe Photoshop,
Adobe Illustrator,
Adobe Premiere,
Adobe After effects,
Rhinoceros 3D,
Grasshopper,
Vray,
Artlantis,
REVIT
Τα παντα ρει
Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς. Κάθε πρόγράμμα επεξεργασίας έχει τη δική του λογική ενώ, εν τέλει, όλα συνεργάζονται μεταξύ τους για τον ευρύτερο σχεδιασμό και την επικοινωνία του αρχιτεκτονικού έργου. Σε αυτό το μεταβαλλόμενο πλαίσιο, οποιαδήποτε
Εικόνες από: πίξελς [pixels], διανύσματα [vectors], κώδικες [code], ήχο [sound] και αλγόριθμους [algorithms]
Το μάθημα καλείται να παρουσιάσει μέσα από πρακτικές και θεωρητικές συνεδρίες μια σειρά προγραμμάτων-εφαρμογών όπου το καθένα καλύπτει μια ιδιαίτερη πλευρά του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και που στο σύνολό τους εξασφαλίζουν στους σπουδαστές μια αρκετά πλουραλιστική διάσταση του σχεδιασμού ενός αρχιτεκτονικού πρότζεκτ.
Τα συστήματα ψηφιακών απεικονίσεων, μεθόδων και προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας και video που θα παρουσιαστούν είναι τα παρακάτω:
Adobe Photoshop,
Adobe Illustrator,
Adobe Premiere,
Adobe After effects,
Rhinoceros 3D,
Grasshopper,
Vray,
Artlantis,
REVIT
Τα παντα ρει
Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς. Κάθε πρόγράμμα επεξεργασίας έχει τη δική του λογική ενώ, εν τέλει, όλα συνεργάζονται μεταξύ τους για τον ευρύτερο σχεδιασμό και την επικοινωνία του αρχιτεκτονικού έργου. Σε αυτό το μεταβαλλόμενο πλαίσιο, οποιαδήποτε
Στο πλαίσιο εκμάθησης του προγράμματος Photoshop ξεκινά από ένα πιο προχωρημένο επίπεδο αφου οι περισσότεροι φοιτητές έχουν σίγουρα ή μπορούν πολύ εύκολα να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΛΑΖ #1 εικόνα (εικόνα προς παράδοση)
Αρχείο παρουσίασης (ψηφιακά κολάζ)
Φυλλάδιο #1 Photoshop
Αυτός είναι ο σύνδεσμος από όπου μπορει κάποιος/α/x να κατεβάσει το photoshop. Υπάρχουν λεπτομερείς οδηγίες.
https://drive.google.com/drive/folders/0B57w3J4SnRmvZjI5NHhCYmpFT00?usp=sharing
Παρακάτω θα βρεις κάποια σύντομα βίντεο όπου εμφανίζονται πολλές από τις εντολές που είδαμε στο μάθημα.
Μεταβολές κλίμακας, περιστροφή, παραμόρφωση εικόνας Free Transform
https://www.youtube.com/watch?v=Bi4jJnYLkUA
Ρεαλιστική σκιά σε φιγούρες: Drop Shadow
https://www.youtube.com/watch?v=67W0Xo1sIFE
Επιλογή και επίλεδα Select and Layers (Basic)
https://www.youtube.com/watch?v=NIcfUEJe5JU
Τύποι επιλογής Select, Quick Select
https://www.youtube.com/watch?v=NiOb6iV80PI
Επιλογή πολύπλοκου περιγράμματος το παράδειγμα ενός δέντρου (Advanced)
https://www.youtube.com/watch?v=VEypottHOr8
Σβήσιμο λευκών ή μαύρων στοιχείων μιας εικόνας Opacity Blending Options
https://www.youtube.com/watch?v=mRqGuRXp4KU
Εύκολος τρόπος για να κάνεις πανοραμική φωτογραφία Photomerge
https://www.youtube.com/watch?v=OyUm2Xwmxfg
Εργαστήρι όπου διερευνάται η διαφορά επεξεργασίας της εικόνας ως πιξελ ή ως διάνυσμα, οι τρόποι μετατροπής από το ένα φορμάτ στο άλλο, οι ιδιότητές τους και η σημασία τους στην επεξεργασία στο σχεδιασμό αντικειμένων, συσκευασιών και άλλων εφαρμογών στο ντιζάιν και την αρχιτεκτονική ειδικότερα.
- Από τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείς να κατεβάσεις και να εγκαταστήσεις το Adobe Illustrator
για 64-Bit, Mac Os & 32-Bit
https://drive.google.com/open?id=0B57w3J4SnRmvOTU1dW9yZGNKUGc
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\/\//\/\//////////////////\/\//\/\/\/\///\///\
#εργασία #2 #illustrator #παράδοση
Θέμα//Στυλ//Μεθοδολογία: ελεύθερο
Στόχος// μια ποιητική εικόνα
Συνιστάται//νιώθω και γράφω
Η παράδοση για την συνάντηση #2 #illustrator μπορεί να γίνει μέχρι την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου.
Η εργασία αφορά 1 εικόνα και λίγες λέξεις.
- 1 εικόνα: με ποιητική τυπογραφία ή ποιητική κάτοψη
- Λίγες λέξεις: Ένα ποίημα για τα γράμματα, τις γραμμές ή τις γραμμές των γραμμάτων όταν χάνουν την φόρμα τους, όταν από γράμματα γίνονται φιγούρες.
Η εικόνα σώζεται σε JPEG και παραδίδεται επικολλημένη στο υπόβαθρο-template για την εργασία #2.
Το μέγεθος της τελικής εικόνας συνιστάται να είναι 2000 x 1414 pixels
με τίτλο “2_επίθετο_όνομα”.
- Από εδώ μπορείς να κατεβάσεις το υπόβαθρο-template για την εργασία #2
https://eclass.duth.gr/modules/document/index.php?course=TMD203
Η εργασία (κείμενο και λέξεις) αποστέλλονται με μήνυμα στην eclass*
*Αν περάσουν πάνω από 24 ώρες και δεν λάβεις μήνυμα ότι η εργασία σου ελήφθη, ειδοποίησε!
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
- Εδώ θα βρεις το φυλλάδιο #2_οδηγίες_illustrator
https://eclass.duth.gr/modules/document/index.php?course=TMD203
- Aπο εδώ μπορείς να κατεβάσεις τις οδήγιες -tutorials βίντεο
https://eclass.duth.gr/modules/document/index.php?course=TMD203
- Εδώ θα βρείς την παρουσίαση
https://eclass.duth.gr/modules/document/index.php?course=TMD203
Η μετάβαση από την στατική στην κινούμενη εικόνα και τον ήχο.
O ήχος και ο χώρος μέσα από την κινηματογραφική εικόνα.
Απαραίτητα για το εργαστήρι:
- Από αυτό το σύνδεσμο μπορείς να κατεβάσεις το πρόγραμμα Adobe Premiere για 64-Βit & Max Os X & οδηγίες.
[για τα 32-Βit λόγω τεχνικών προβλημάτων η εγκατάσταση θα γίνει αναγκαστικά πριν το μάθημα από τις 12.00 και μετά]
https://drive.google.com/open?id=0B57w3J4SnRmvT3U4R05yV3ZHV2s
- Nα υπαρχει εγκατεστημένο το QuickTime https://support.apple.com/downloads/quicktime
Στον παρακάτω σύνδεσμο /στα Έγγραφα της eclass θα βρεις:
#3 Παρουσίαση_Βιντεογραφίες #Αναφορές_Αρχιτεκτονικά_Πρότζεκτ_σε_Κίνηση
https://eclass.duth.gr/modules/document/?course=TMD203
Οι ιδιαίτερες ανάγκες για περισσότερα εφέ στη σύνθεση βίντεο, τα κινούμενα γραφιστικά, τυπογραφίες, εφέ και διαδρομών πάνω σε μια στατική εικόνα παρουσιάζονται σε σχέση με τις ανάγκες επικοινωνίας του αρχιτεκτονικού και γραφιστικού έργου.
Από τον παρακάτω σύνδεσμο μπορείς να κατεβάσεις και να εγκαταστήσεις το πρόγραμμα Adobe After Effects για 64-Βιτ & Mac
https://drive.google.com/drive/folders/0B57w3J4SnRmvQU9FaE9NcjFxaTQ
Αν για κάποιο λογο δεν μπορείς να εγκαταστήσεις τα παραπάνω βάλε το αυθεντικό πρόγραμμα δοκιμαστικά για 40 μέρες από τον παρακάτω σύνδεσμο. Σε αυτή την περίπτωση η εγκατάσταση ειναι αυτόματη οποτε δεν θα έχεις κανενα θεμα.
Αυτές οι συνεδρίες αποτελούν τον βασικό κορμό του μαθήματος «Ψηφιακές απεικονίσεις και πολυμέσα».
Πρόκειται για τις συνεδρίες που περισσότερο είναι αφιερωμένες στον αρχιτεκτονικό τρισδιάστατο σχεδιασμό.
Έτσι διερευνώνται με τη βοήθειά του η Μορφογένεση τρισδιάστατων μορφών, οι δυνατότητες ανάπτυξης πολύπλοκων γεωμετρικών συστημάτων και η οργάνωση ενός μοντέλου με κατηγοριοποιήσεις προσομοιώσεων όπως:
συστήματα δομής, όψεις, βιοκλιματικοί παράγοντες, παράμετροι σχετικοί με τα υλικά, επεξεργασία εδάφους κ.α.
Για το #5 εργαστήρι και την εγκατάσταση του Rhinoceros 3D ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://drive.google.com/open?id=1euO5he_eu3_qX_njnvgmujdqzBxX5qef
Για να εγκαταστήσεις 90 μερες (evaluation για Windows & Mac) το αυθεντικό πρόγραμμα ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Μέσα από την τέχνη των απεικονίσεων πειραματιζόμαστε, δοκιμάζουμε πιθανότητες, διερευνούμε περιπτώσεις, φανταζόμαστε άλλους τρόπους, σχέσεις, κόσμους υλικά και κυρίως έναν άλλο τρόπο να γνωρίζουμε αλλά και να γινόμαστε ο εαυτός μας. Το ηλεκτρονικό βιβλίο που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο είναι ένα δώρο αφιερωμένο στα σχέδια και το «σχεδιάζω» δηλαδή στις εικόνες και κυρίως στον χρόνο που περνούμε φτιάχνοντάς τες. Για ένα σχεδιαστικό χρόνο γεμάτο εκφραστικά ανοίγματα, γραφιστικές αποκαλύψεις, παραξενέματα, συναισθήματα και ότι άλλο επιθυμείτε.
https://drive.google.com/open?id=1y5K5oSAzWtaxMeoHJi6ZhsTy5nKszJ97
V-Ray είναι μια εφαρμογή που συνεργάζεται με τριδιάστατα προγράμματα όπως το Rhinoceros, το SketchUp 3D και άλλα για την μετατροπή τους σε δισδιάστατες εικόνες. Αφορούν την επεξεργασία υλικών, σκιών και άλλων προσομοιώσεων με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά στο πρότζεκτ.
Το Vray υπάρχει στο φάκελο εγκατάστασης του Rhino και μπορείς να το εγκαταστήσεις ακολουθώντας αυτές τις αναλυτικές οδηγίες:
https://drive.google.com/file/d/1EE1GkIjacHsVYvY03piKVKrH1I6X1ONd/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1EE1GkIjacHsVYvY03piKVKrH1I6X1ONd
Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου και ώρα 18.30 οι Xάρης Γερεμτζές & Δημήτρης Μουστάκας παρουσιάζουν τo #AidPlex* και μας μιλούν για την#NεανικήΕπιχειρηματικότητα, τον #ΥπολογιστικόΣχεδιασμό και την#Τεχνολογία
Με αφορμή το μάθημα για τον #ΠαραμετρικόΣχεδιασμό και το #Grasshopperθα συζητήσουμε για το #3Dprinting, τις #Startup εταιρείες, την#δημιουργικότητα αλλά και την #αυτοδιδασκαλία.
Mάθημα: Ψηφιακές Απεικονίσεις & Πολυμέσα Ι
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
αίθουσα
Διδάσκουσα: Ανθή Κοσμά (Αρχιτέκτονας PhD)
*πρώτο βραβείο στο Startup Weekend Kavala 2017
Πρόκειται ουσιαστικά για το πιο σημαντικό και πολύπλοκο πρόγραμμα που παρουσιάζεται σε αυτό τον κύκλο σχεδιασμού με ψηφιακά μέσα.
Κατά τη διάρκεια του πραγματοποιείται μια μικρή εισαγωγή στην λογική των αλγόριθμων, τις διαδικασίες της παραμετροποίησης και της χρήσης τους ως ρυθμιστών για την ευελιξία, τις μετατροπές των μορφών και τη δυνατότητα δοκιμών μέσα από την κωδικοποίηση.
Η τεχνολογία ΒΙΜ εντάσσεται ολοένα και περισσότερο στην καθημερινή αρχιτεκτονική πρακτική.
Τα τρισδιάστατα μοντέλα REVIT χαρακτηρίζονται από τις δυνατότητές τους να κατηγοριοποιούν, επιμετρούν, να υπολογίζουν κάθε αρχιτεκτονικό στοιχείο, επιφάνεια και γενικά δεδομένο περιέχεται σε αυτά.
Είναι αναμφίβολα η επόμενη γενιά σχεδιασμού στον τομέα της κτιριολογίας και για αυτό κρίνεται πως μια πρώτη γνωριμία με αυτό το τόσο σημαντικό σχεδιαστικό εργαλείο είναι παραπάνω από χρήσιμη για κάθε σπουδαστή.
Στο ίδιο μήκος κύματος με το Vray συγκεντρωμένο περισσότερο στην ποιότητα και το βαθμό ρεαλισμού της τρισδιάστατης εικόνας. Πρόγραμμα για υψηλή επεξεργασία της εικόνας του αρχιτεκτονικού έργου και στην επικοινωνία της.
Το μάθημα και η επεξεργασία της εικόνας κλείνει με τη συνεδρία αφιερωμένη στο συνδυασμό όλων των προγραμμάτων.
Εικόνες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος και η εμπειρία που αποκτήθηκε ενώνονται για την πραγματοποίηση μιας τελικής εικόνας, ενός φανταστικού αρχιτεκτονικού τόπου ή για την δημιουργία μιας εικόνας για κάποιο προτζεκτ από κάποιο τρέχον συνθετικό μάθημα.
Οι τελικές αυτές εικόνες θα αποτελέσουν το συλλογικό έργο του μαθήματος αντικατοπτρίζοντας τις μεθόδους της σχεδιαστικής διαδικασίας αλλά και τις δυνατότητες δημιουργικής χρήσης των σχεδιαστικών εφαρμογών.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Σάββατο, 08 Σεπτεμβρίου 2018
- Τετάρτη, 05 Σεπτεμβρίου 2018
- Τρίτη, 05 Ιουνίου 2018
- Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου 2018
- Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2018