ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΩΝ Ι
Πρεπης Αλκιβιαδης
Στόχος των μαθημάτων:Αποκατάσταση και επανάχρηση ιστορικών κτιρίων και συνόλων Ι - II
Στα δύο αυτά συνεχόμενα και συνδυασμένα μαθήματα επιχειρείται:
Α. Η παρουσίαση ζητημάτων που αφορούν στα θεωρητικά και μεθοδολογικά προβλήματα προσέγγισης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, καθώς και στις ειδικές τεχνικές γνώσεις των ιστορικών κατασκευών.
Β. Η πρακτική άσκηση πάνω σε συγκεκριμένο κτίριο μέσω της οποίας επιδιώκεται η αρχιτεκτονική ανάλυση και τεκμηρίωσή του, καθώς και οι κατάλληλες προτάσεις για την αποκατάσταση και επανάχρησή του.
Στις διαλέξεις-παρουσιάσεις, μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις και με την παρουσίαση εφαρμοσμένων μελετών επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών-τριών τόσο με τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα της αποκατάστασης και επανάχρησης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, όσο και με τις ειδικές τεχνικές και υλικά που χρησιμοποιούνται.
Στη συνθετική άσκηση επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η ικανότητα των φοιτητών-τριών να παρατηρούν, να αναλύουν και να κατανοούν τις ιστορικές και αισθητικές αξίες των ιστορικών κτιρίων μέσα από τη συστηματική ανάλυση και τεκμηρίωση των τύπων, των μορφών και των ιδιαίτερων δομικών συστημάτων τους, καθώς και να ασκηθούν στο επίκαιρο ζήτημα της ένταξης νέας αρχιτεκτονικής σε ιστορικό περιβάλλον.
Έτσι σε κάθε διδακτική ενότητα προσφέρεται η δυνατότητα στο φοιτητή-τρια να παρακολουθήσει τη θεωρητική προσέγγιση και την παρουσίαση της εφαρμοσμένης μελέτης ενώ ταυτόχρονα να προβληματιστεί με τη συγκεκριμένη άσκησή του/της.
Διεξαγωγή των μαθημάτων:
Στο μάθημα «Αποκατάσταση και επανάχρηση ιστορικών κτιρίων και συνόλων Ι» (χειμερινό εξάμηνο), περιλαμβάνονται διαλέξεις-παρουσιάσεις, πολλές εκ των οποίων περιέχονται στα διδακτικά συγγράμματα που προτείνονται καθώς και στις διδακτικές σημειώσεις που διανέμονται στους φοιτητές-τριες στην αρχή του εξαμήνου. Η αφομοίωση των γνώσεων αυτών ελέγχεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Παράλληλα στο ίδιο εξάμηνο οι φοιτητές-τριες πραγματοποιούν πρακτική άσκηση, η οποία αφορά στην αποτύπωση, σχεδιαστική απεικόνιση, και – κυρίως - στην ανάλυση και τεκμηρίωση ενός ιστορικού κτιρίου από το ιστορικό κέντρο της Ξάνθης.
Η επεξεργασία της άσκησης γίνεται σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου, παρουσιάζεται και παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου.
ΛιγότεραΣτόχος των μαθημάτων:Αποκατάσταση και επανάχρηση ιστορικών κτιρίων και συνόλων Ι - II
Στα δύο αυτά συνεχόμενα και συνδυασμένα μαθήματα επιχειρείται:
Α. Η παρουσίαση ζητημάτων που αφορούν στα θεωρητικά και μεθοδολογικά προβλήματα προσέγγισης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, καθώς και στις ειδικές τεχνικές γνώσεις των ιστορικών κατασκευών.
Β. Η πρακτική άσκηση πάνω σε συγκεκριμένο κτίριο μέσω της οποίας επιδιώκεται η αρχιτεκτονική ανάλυση και τεκμηρίωσή του, καθώς και οι κατάλληλες προτάσεις για την αποκατάσταση και επανάχρησή του.
Στις διαλέξεις-παρουσιάσεις, μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις και με την παρουσίαση εφαρμοσμένων μελετών επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών-τριών τόσο με τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα της αποκατάστασης και επανάχρησης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, όσο και με τις ειδικές τεχνικές και υλικά που χρησιμοποιούνται.
Στη συνθετική άσκηση επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η ικανότητα των φοιτητών-τριών να παρατηρούν, να αναλύουν και να κατανοούν τις
Στόχος των μαθημάτων:Αποκατάσταση και επανάχρηση ιστορικών κτιρίων και συνόλων Ι - II
Στα δύο αυτά συνεχόμενα και συνδυασμένα μαθήματα επιχειρείται:
Α. Η παρουσίαση ζητημάτων που αφορούν στα θεωρητικά και μεθοδολογικά προβλήματα προσέγγισης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, καθώς και στις ειδικές τεχνικές γνώσεις των ιστορικών κατασκευών.
Β. Η πρακτική άσκηση πάνω σε συγκεκριμένο κτίριο μέσω της οποίας επιδιώκεται η αρχιτεκτονική ανάλυση και τεκμηρίωσή του, καθώς και οι κατάλληλες προτάσεις για την αποκατάσταση και επανάχρησή του.
Στις διαλέξεις-παρουσιάσεις, μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις και με την παρουσίαση εφαρμοσμένων μελετών επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών-τριών τόσο με τα θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα της αποκατάστασης και επανάχρησης των ιστορικών κτιρίων και συνόλων, όσο και με τις ειδικές τεχνικές και υλικά που χρησιμοποιούνται.
Στη συνθετική άσκηση επιδιώκεται να καλλιεργηθεί η ικανότητα των φοιτητών-τριών να παρατηρούν, να αναλύουν και να κατανοούν τις
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -