Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας (ΥΓΛΩ337)
Μαρία Μητσιάκη
Στο μάθημα εξετάζονται κεντρικά θέματα στην κατάκτηση, την εκμάθηση και τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ ΞΓ). Αναλύεται το περιεχόμενο της διδακτικής της Γ2/ΞΓ, οι παράγοντες ανάπτυξης/υιοθέτησης συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων και ο ρόλος του/της δασκάλου/ας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη διασάφηση εννοιών όπως η κατάκτηση και η εκμάθηση της Γ2/ΞΓ, η μητρική, η δεύτερη και η ξένη γλώσσα. Γίνεται, επίσης, αναφορά στη μεθοδολογία της έρευνας για την κατάκτηση μιας Γ2/ΞΓ, στις παραμέτρους που επηρεάζουν τη διδασκαλία της (π.χ. ηλικία, κίνητρα, γνωστικό στιλ, στρατηγικές κ.ά.) και στις βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις στον χώρο της κατάκτησης και διδασκαλίας μιας Γ2/ ΞΓ, ενώ παράλληλα οι θεωρίες αυτές αξιολογούνται με βάση εμπειρικά δεδομένα.
Μετά τη θεωρητική ενίσχυση των φοιτητών/τριών, ακολουθεί το εφαρμοσμένο μέρος, στο οποίο παρουσιάζονται ενδεικτικοί κατάλογοι διδακτέων (syllabi), οι διαθέσιμοι διδακτικοί πόροι με έμφαση στη χρήση ΤΠΕ για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ ΞΓ, ενδεικτικά διδακτικά σενάρια για αρχάριους και μέσους μαθητές και μορφές και εργαλεία αξιολόγησης των μαθητών. Ο συγκεκριμένος κύκλος μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις παίρνει εργαστηριακή μορφή, καθώς οι φοιτητές/τριες καλούνται να εξοικειωθούν με διδακτικό υλικό, δραστηριότητες και εφαρμογές, να το χρησιμοποιήσουν και να το αξιολογήσουν.
Στο τέλος κάθε μαθήματος εφαρμόζονται κουίζ και δραστηριότητες εμπέδωσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική πρόσληψη της νέας γνώσης.
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση (α) πρόοδο, (β) τελική εργασία και (γ) προφορική εξέταση.
ΛιγότεραΣτο μάθημα εξετάζονται κεντρικά θέματα στην κατάκτηση, την εκμάθηση και τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ ΞΓ). Αναλύεται το περιεχόμενο της διδακτικής της Γ2/ΞΓ, οι παράγοντες ανάπτυξης/υιοθέτησης συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων και ο ρόλος του/της δασκάλου/ας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη διασάφηση εννοιών όπως η κατάκτηση και η εκμάθηση της Γ2/ΞΓ, η μητρική, η δεύτερη και η ξένη γλώσσα. Γίνεται, επίσης, αναφορά στη μεθοδολογία της έρευνας για την κατάκτηση μιας Γ2/ΞΓ, στις παραμέτρους που επηρεάζουν τη διδασκαλία της (π.χ. ηλικία, κίνητρα, γνωστικό στιλ, στρατηγικές κ.ά.) και στις βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις στον χώρο της κατάκτησης και διδασκαλίας μιας Γ2/ ΞΓ, ενώ παράλληλα οι θεωρίες αυτές αξιολογούνται με βάση εμπειρικά δεδομένα.
Μετά τη θεωρητική ενίσχυση των φοιτητών/τριών, ακολουθεί το εφαρμοσμένο μέρος, στο οποίο παρουσιάζονται ενδεικτικοί κατάλογοι διδακτέων (syllabi), οι διαθέσιμοι διδακτικοί πόροι με έμφαση στη χρήση ΤΠΕ για τη διδασ
Στο μάθημα εξετάζονται κεντρικά θέματα στην κατάκτηση, την εκμάθηση και τη διδασκαλία μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ ΞΓ). Αναλύεται το περιεχόμενο της διδακτικής της Γ2/ΞΓ, οι παράγοντες ανάπτυξης/υιοθέτησης συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων και ο ρόλος του/της δασκάλου/ας. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη διασάφηση εννοιών όπως η κατάκτηση και η εκμάθηση της Γ2/ΞΓ, η μητρική, η δεύτερη και η ξένη γλώσσα. Γίνεται, επίσης, αναφορά στη μεθοδολογία της έρευνας για την κατάκτηση μιας Γ2/ΞΓ, στις παραμέτρους που επηρεάζουν τη διδασκαλία της (π.χ. ηλικία, κίνητρα, γνωστικό στιλ, στρατηγικές κ.ά.) και στις βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις στον χώρο της κατάκτησης και διδασκαλίας μιας Γ2/ ΞΓ, ενώ παράλληλα οι θεωρίες αυτές αξιολογούνται με βάση εμπειρικά δεδομένα.
Μετά τη θεωρητική ενίσχυση των φοιτητών/τριών, ακολουθεί το εφαρμοσμένο μέρος, στο οποίο παρουσιάζονται ενδεικτικοί κατάλογοι διδακτέων (syllabi), οι διαθέσιμοι διδακτικοί πόροι με έμφαση στη χρήση ΤΠΕ για τη διδασ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2024
- Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2024
- Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2024
- Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2024
- Κυριακή, 07 Ιανουαρίου 2024