Δραματική Ποίηση (ΕΕΑΕΦ143)
Σμαρω Νικολαϊδου-Αραμπατζη
Το μάθημα προσφέρει μια εξειδικευμένη προσέγγιση των ειδών του αρχαίου δράματος με συνανάγνωση της τραγωδίας Βάκχαι του Ευριπίδη και της κωμωδίας Βάτραχοι του Αριστοφάνη. Θα προσεγγίσει επίσης το σατυρικό είδος με βάση τον Κύκλωπα του Ευριπίδη και σωζόμενα αποσπάσματα του σατυρικού είδους.
Σχεδιασμός διδασκαλίας
Εισαγωγικά:
1. α. Οι δραματικές παραστάσεις και το κοινό τους.
β. Μείζονες και ελάσσονες τραγικοί ποιητές. Το έργο των τριών μεγάλων (Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη).
2. Οι διονυσιακές καταβολές της τραγωδίας –Μύθος και λατρεία του Διονύσου.
–Η παρουσία του Διονύσου στο αρχαίο δράμα (σωζόμενα έργα και αποσπάσματα).
3. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
4. Ευρ. Βάκχες . Ερμηνευτική προσέγγιση
5. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
6. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
7. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
8. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
9. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
10. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
11. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
12. Ευριπίδης Κύκλωψ. Ερμηνευτική προσέγγιση
13. Σατυρικό είδος και τραγωδία
Στόχοι του μαθήματος
Να κατανοήσουν οι φοιτητές:
–Τη σύνδεση του Διονύσου με το θέατρο (γιατί ο Διόνυσος –και όχι άλλος θεός– έγινε προστάτης του αρχαίου δράματος).
–Όλους τους όρους παράστασης των δραματικών ειδών.
–Τη χρήση του μύθου από τους αρχαίους δραματικούς ποιητές
–Τη σχέση και τις διαφορές των δραματικών ειδών μεταξύ τους.
–Την ιδιαίτερη θέση του χορού στα τρία δραματικά είδη.
–Τη σημασία της χρονολογικής γειτνίασης των Βακχών και των Βατράχων.
–Τη σημασία της αρχαίας κωμωδίας για τη φιλολογική και ερμηνευτική προσέγγιση της τραγωδίας
–Το περιεχόμενο και τους όρους της ερμηνείας του δράματος και της φιλολογικής κριτικής του είδους.
–Το περιεχόμενο της οπτικής του μεταθεάτρου για τα τρία δραματικά είδη.
–Τη θεμελιώδη θέση του δραματικού είδους στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της φιλολογικής κριτικής.
–Τη σύνδεση του Διονύσου με το θέατρο (γιατί ο Διόνυσος –και όχι άλλος θεός– έγινε προστάτης του αρχαίου δράματος).
–Όλους τους όρους παράστασης των δραματικών ειδών.
–Τη χρήση του μύθου από τους αρχαίους δραματικούς ποιητές
–Τη σχέση και τις διαφορές των δραματικών ειδών μεταξύ τους.
–Την ιδιαίτερη θέση του χορού στα τρία δραματικά είδη.
–Τη σημασία της χρονολογικής γειτνίασης των Βακχών και των Βατράχων.
–Τη σημασία της αρχαίας κωμωδίας για τη φιλολογική και ερμηνευτική προσέγγιση της τραγωδίας
–Το περιεχόμενο και τους όρους της ερμηνείας του δράματος και της φιλολογικής κριτικής του είδους.
–Το περιεχόμενο της οπτικής του μεταθεάτρου για τα τρία δραματικά είδη.
–Τη θεμελιώδη θέση του δραματικού είδους στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της φιλολογικής κριτικής.
Λιγότερα
Το μάθημα προσφέρει μια εξειδικευμένη προσέγγιση των ειδών του αρχαίου δράματος με συνανάγνωση της τραγωδίας Βάκχαι του Ευριπίδη και της κωμωδίας Βάτραχοι του Αριστοφάνη. Θα προσεγγίσει επίσης το σατυρικό είδος με βάση τον Κύκλωπα του Ευριπίδη και σωζόμενα αποσπάσματα του σατυρικού είδους.
Σχεδιασμός διδασκαλίας
Εισαγωγικά:
1. α. Οι δραματικές παραστάσεις και το κοινό τους.
β. Μείζονες και ελάσσονες τραγικοί ποιητές. Το έργο των τριών μεγάλων (Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη).
2. Οι διονυσιακές καταβολές της τραγωδίας –Μύθος και λατρεία του Διονύσου.
–Η παρουσία του Διονύσου στο αρχαίο δράμα (σωζόμενα έργα και αποσπάσματα).
3. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
4. Ευρ. Βάκχες . Ερμηνευτική προσέγγιση
5. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
6. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
7. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
8. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
9. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
10. Αριστοφάνης
Το μάθημα προσφέρει μια εξειδικευμένη προσέγγιση των ειδών του αρχαίου δράματος με συνανάγνωση της τραγωδίας Βάκχαι του Ευριπίδη και της κωμωδίας Βάτραχοι του Αριστοφάνη. Θα προσεγγίσει επίσης το σατυρικό είδος με βάση τον Κύκλωπα του Ευριπίδη και σωζόμενα αποσπάσματα του σατυρικού είδους.
Σχεδιασμός διδασκαλίας
Εισαγωγικά:
1. α. Οι δραματικές παραστάσεις και το κοινό τους.
β. Μείζονες και ελάσσονες τραγικοί ποιητές. Το έργο των τριών μεγάλων (Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη).
2. Οι διονυσιακές καταβολές της τραγωδίας –Μύθος και λατρεία του Διονύσου.
–Η παρουσία του Διονύσου στο αρχαίο δράμα (σωζόμενα έργα και αποσπάσματα).
3. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
4. Ευρ. Βάκχες . Ερμηνευτική προσέγγιση
5. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
6. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
7. Ευρ. Βάκχες. Ερμηνευτική προσέγγιση
8. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
9. Αριστοφάνης Βάτραχοι. Ερμηνευτική προσέγγιση
10. Αριστοφάνης
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Κυριακή, 27 Μαΐου 2018
- Πέμπτη, 24 Μαΐου 2018
- Τρίτη, 08 Μαΐου 2018
- Κυριακή, 29 Απριλίου 2018
- Κυριακή, 04 Μαρτίου 2018