Αξιολόγηση & Μαθηματική Εκπαίδευση: σύγχρονες προσεγγίσεις και αξιοποίηση στην τάξη
Άννα Κλώθου
Στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται η διερεύνηση των βασικών συνιστωσών του πεδίου της αξιολόγησης στα Μαθηματικά και των δυνατοτήτων αξιοποίησής τους στη μαθηματική εκπαίδευση. Ειδικότερα, το μάθημα αποσκοπεί στο να εισάγει τους φοιτητές στη σύγχρονη προβληματική για την αξιολόγηση στα Μαθηματικά και να τους καταστήσει αποτελεσματικούς στο έργο τους μέσω και της αξιοποίησης της σχετικής βιβλιογραφίας.
Οι φοιτητές αναμένεται:
• Να ερμηνεύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ μάθησης, διδασκαλίας και αξιολόγησης στα Μαθηματικά (ΜΑ1, ΜΑ3).
• Να διερευνούν την προσωπική βιογραφία των μαθητών σε σχέση με τα Μαθηματικά και την αξιολόγηση (ΜΑ7)
• Να αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στην επιλογή εργαλείων αξιολόγησης στα Μαθηματικά σε κονστρουκτιβιστικό πλαίσιο (ΜΑ9)
• Να αναλύουν διδασκαλίες στα Μαθηματικά και να ερμηνεύουν τη διαδικασία αξιολόγησης σε σχέση με τη γνώση, τη μάθηση και τη διδασκαλία των Μαθηματικών, στο πλαίσιο του κονστρουκτιβισμού και της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης (ΜΑ2, ΜΑ8)
• Να συγκροτήσουν την ταυτότητα του εκπαιδευτικού εμβαθύνοντας στους διάφορους ρόλους που αυτή συνεπάγεται και ειδικότερα στον ρόλο του αξιολογητή στα Μαθηματικά και να αναπτύσσουν διαδικασίες κριτικής διερεύνησης και αναστοχασμού (ΜΑ7, ΜΑ15)
• Να εξοικειωθούν με την έννοια της αναπλαισίωσης της επιστημονικής γνώσης σε σχολική γνώση και τη σχέση της με την αξιολόγηση στα Μαθηματικά (ΜΑ4)
• Να αποκτήσουν δεξιότητες σχεδιασμού και ανάπτυξης εργαλείων αξιολόγησης στα Μαθηματικά με βάση τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (ΜΑ6)
• Να παρατηρούν την τάξη των Μαθηματικών (έρευνα πεδίου) και να παράγουν ποσοτικά και ποιοτικά για τη διερεύνηση ερωτημάτων σχετικά με την αξιολόγηση στα Μαθηματικά (ΜΑ14).
Στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται η διερεύνηση των βασικών συνιστωσών του πεδίου της αξιολόγησης στα Μαθηματικά και των δυνατοτήτων αξιοποίησής τους στη μαθηματική εκπαίδευση. Ειδικότερα, το μάθημα αποσκοπεί στο να εισάγει τους φοιτητές στη σύγχρονη προβληματική για την αξιολόγηση στα Μαθηματικά και να τους καταστήσει αποτελεσματικούς στο έργο τους μέσω και της αξιοποίησης της σχετικής βιβλιογραφίας.
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της αξιολόγησης στα μαθηματικά στην πολυπλοκότητά της και τη συνθετότητά της με παράλληλη συνειδητοποίηση της σημασίας της στη μαθηματική εκπαίδευση, ώστε να αναπτυχθεί η ικανότητα σχεδιασμού και αξιολόγησης της διδακτικής πράξης. Ειδικότερα, τα μαθήματα αναπτύσσονται ως εξής:
1-2: Εισαγωγή/ Ανάπτυξη θεωρητικών πλαισίων και σύνδεσή τους με την αξιολόγηση στα Μαθηματικά
3: Σταδιακή εξοικείωση με τις πρακτικές αξιολόγησης στα Μαθηματικά, “παραδοσιακές” και “σύγχρονες”, και σύνδεσή τους με τις θεωρίες μάθησης
4: Επιστημολογικά χαρακτηριστικά των Μαθηματικών και εξοικείωση με τις διαδικασίες αναπλαισίωσης της μαθηματικής γνώσης σε σχολική γνώση με τρόπο που να είναι υποστηρικτικός για την αξιολόγηση των έργων των μαθητών.
5-7: Διατύπωση και διερεύνηση ερωτημάτων: Πώς συγκροτούνται τα Προγράμματα Σπουδών των Μαθηματικών και πώς συνδέονται με την αξιολόγηση; Πώς τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στα Μαθηματικά συνδέονται με την αξιολόγηση; Ποιες θεωρητικές παραδοχές και στρατηγικές μάθησης και διδασκαλίας μπορούν να οδηγήσουν σε επιτυχείς πρακτικές αξιολόγησης; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δραστηριοτήτων που επιλέγει ένας εκπαιδευτικός για να αξιολογήσει στα Μαθηματικά; Πώς αξιολογούνται τα μαθηματικά έργα των μαθητών;
8-9: Μελέτη διδασκαλιών των Μαθηματικών από τον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι φοιτητές παρακολουθούν αποσπάσματα από βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες Μαθηματικών και αναλύουν επεισόδια που αφορούν διαφορετικές συνιστώσες της μαθησιακής, της διδακτικής και της αξιολογικής διαδικασίας, ερμηνεύουν και αναστοχάζονται (προσέγγιση lesson study).
10-11: Μελέτη-Παρουσίαση ερευνητικών εργασιών από τον χώρο της εκπαίδευσης σε σχέση με θέματα αξιολόγησης στα Μαθηματικά
12-13: Ανάλυση ενοτήτων από σχολικά εγχειρίδια σε σχέση με την επιστημολογική, τη μαθησιακή και τη διδακτική τους εστίαση, καθώς και τις πρακτικές αξιολόγησης που υποστηρίζουν.
Λιγότερα
Στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται η διερεύνηση των βασικών συνιστωσών του πεδίου της αξιολόγησης στα Μαθηματικά και των δυνατοτήτων αξιοποίησής τους στη μαθηματική εκπαίδευση. Ειδικότερα, το μάθημα αποσκοπεί στο να εισάγει τους φοιτητές στη σύγχρονη προβληματική για την αξιολόγηση στα Μαθηματικά και να τους καταστήσει αποτελεσματικούς στο έργο τους μέσω και της αξιοποίησης της σχετικής βιβλιογραφίας.
Οι φοιτητές αναμένεται:
• Να ερμηνεύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ μάθησης, διδασκαλίας και αξιολόγησης στα Μαθηματικά (ΜΑ1, ΜΑ3).
• Να διερευνούν την προσωπική βιογραφία των μαθητών σε σχέση με τα Μαθηματικά και την αξιολόγηση (ΜΑ7)
• Να αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στην επιλογή εργαλείων αξιολόγησης στα Μαθηματικά σε κονστρουκτιβιστικό πλαίσιο (ΜΑ9)
• Να αναλύουν διδασκαλίες στα Μαθηματικά και να ερμηνεύουν τη διαδικασία αξιολόγησης σε σχέση με τη γνώση, τη μάθηση και τη διδασκαλία των Μαθηματικών, στο πλαίσιο του κονστρουκτιβι
Στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται η διερεύνηση των βασικών συνιστωσών του πεδίου της αξιολόγησης στα Μαθηματικά και των δυνατοτήτων αξιοποίησής τους στη μαθηματική εκπαίδευση. Ειδικότερα, το μάθημα αποσκοπεί στο να εισάγει τους φοιτητές στη σύγχρονη προβληματική για την αξιολόγηση στα Μαθηματικά και να τους καταστήσει αποτελεσματικούς στο έργο τους μέσω και της αξιοποίησης της σχετικής βιβλιογραφίας.
Οι φοιτητές αναμένεται:
• Να ερμηνεύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ μάθησης, διδασκαλίας και αξιολόγησης στα Μαθηματικά (ΜΑ1, ΜΑ3).
• Να διερευνούν την προσωπική βιογραφία των μαθητών σε σχέση με τα Μαθηματικά και την αξιολόγηση (ΜΑ7)
• Να αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες στην επιλογή εργαλείων αξιολόγησης στα Μαθηματικά σε κονστρουκτιβιστικό πλαίσιο (ΜΑ9)
• Να αναλύουν διδασκαλίες στα Μαθηματικά και να ερμηνεύουν τη διαδικασία αξιολόγησης σε σχέση με τη γνώση, τη μάθηση και τη διδασκαλία των Μαθηματικών, στο πλαίσιο του κονστρουκτιβι
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2022
- Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2021
- Πέμπτη, 02 Απριλίου 2020