Συμβουλευτική & Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Κατερινα Κεδρακα

Περιγραφή

Το μάθημα επικεντρώνεται στη μελέτη των βασικών θεωριών μάθησης και των συναισθηματικών παραμέτρων που εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης (ατομικές διαφορές, έννοια του εαυτού, αυτοεκτίμηση, πεποιθήσεις επάρκειας κ.ά.) και επηρεάζουν το ψυχοκοινωνικό κλίμα της τάξης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ρόλο του εκπαιδευτικού, κυρίως σε ζητήματα έγκαιρου εντοπισμού και παρέμβασης στο πλαίσιο και τα όρια του επαγγελματικού του ρόλου.

 

Εξετάζονται οι συνηθέστερες δυσκολίες συμπεριφοράς και συναισθήματος με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ο εκπαιδευτικός στην πράξη και αφορούν τη σχολική επιθετικότητα, την διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), την ντροπαλότητα και κοινωνική συστολή, τις μαθησιακές δυσκολίες, το άγχος, τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές κ.ά.

 

Σε ό,τι αφορά την ψυχολογία του εκπαιδευτικού, το μάθημα ασχολείται με τη μελέτη ενδοατομικών μεταβλητών, όπως προσωπικότητα, αξίες, πεποιθήσεις, εργασιακό στρες, επαγγελματική έννοια του εαυτού και αυτοεκτίμηση.

Περισσότερα  

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις