ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ: ΑΡΧΕΣ, ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ (Θ05ΥΠ): Αικατερίνη Ριτζούλη
Αικατερινη Ριτζουλη
Εξάμηνο: 9ο (υποχρεωτικό), Διδακτικές ώρες: 4, Πιστωτικές μονάδες: 4
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική, Αγγλική (σε περίπτωση που συμμετέχουν φοιτητές Erasmus)
Περιεχόμενο του μαθήματος:
Στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές προετοιμάζονται για την επιτυχή ανταπόκριση στις απαιτήσεις της ερευνητικής εργασίας – διάλεξης του 9ου και της διπλωματικής εργασίας του 10ου εξαμήνου. Οι γνώσεις που θα αποκομίσουν είναι απαραίτητες για κάθε θεωρητική και πρακτική δοκιμασία που περιλαμβάνει γραπτό, επιστημονικό λόγο.
Οι φοιτητές θα διδαχθούν τις παρακάτω θεωρητικές ενότητες:
- Μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικής εργασίας (Γενικά, θέματα πρωτοτυπίας, λογοκλοπής κ.λπ.)
- Συλλογή και διαχείριση βιβλιογραφίας
- Επιμέλεια κειμένων (εικόνες, συντομογραφίες, συστήματα βιβλιογραφίας, παραπομπές)
- Πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές
- Σύνταξη άλλων επαγγελματικών φορμών γραπτού λόγου (βιογραφικά, επιστολές πρακτικής άσκησης κ.λπ.)
- Παρουσίαση παραδειγμάτων συγγραφής εργασιών από διαφορετικά πεδία επιστημών, βιβλίων κ.λπ.
Σκοπός του μαθήματος:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα ανταποκρίνονται σε κάθε θεωρητική και πρακτική δοκιμασία που περιλαμβάνει γραπτό επιστημονικό λόγο και θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:
- Τον τρόπο δομής, ανάλυσης και ολοκλήρωσης της συγγραφής ενός επιστημονικού δοκιμίου
- Τη συλλογή, διαχείριση και παρουσίαση της βιβλιογραφίας
- .Τους τρόπους σύνταξης επαγγελματικών επιστολών, βιογραφικών και κάθε άλλο γραπτό στοιχείο που θα βοηθήσει στην περαιτέρω σταδιοδρομία τους.
Διεξαγωγή του μαθήματος & Διδακτικές μέθοδοι:
Το μάθημα γίνεται μέσα από σειρά διαλέξεων– εισηγήσεων, που εικονογραφούνται με διαφάνειες και την εργαστηριακή εφαρμογή θέματος, δηλαδή την εκπόνηση μιας πλήρους επιστημονικής εργασίας.
Αναλυτικότερα, το μάθημα εμπλουτίζεται με διαλέξεις, τόσο των διδασκόντων, όσο και εξωτερικών ομιλητών, που θα πραγματεύονται τόσο τα θεωρητικά θέματα συγγραφής, όσο και τα περισσότερο πρακτικά θέματα, όπως για παράδειγμα τις δυνατότητες και υποδομές που προσφέρει το Πανεπιστήμιο στους φοιτητές.
Η πρόοδος των φοιτητών στην εκπόνηση της εργασίας ελέγχεται εβδομαδιαία, μέσα στον προγραμματισμένο χρόνο διορθώσεων που έχει οριστεί. Σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα γίνονται συνολικές παρουσιάσεις, παρουσία όλων των φοιτητών, ώστε να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών. Στο τέλος του εξαμήνου γίνεται παρουσίαση του τελικού δοκιμίου – εργασίας, σε καθορισμένο χρόνο για κάθε ομάδα φοιτητών (20 λεπτά).
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με βάση:
α. τη συμμετοχή στο μάθημα και την παρακολούθηση των διορθώσεων της εργασίας
β. την ποιότητα και την πληρότητα των ενδιάμεσων παρουσιάσεων του θέματος και την ικανότητα υποστήριξής του
γ. την τελική εργασία που θα ετοιμάσουν
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης η γραπτή εξέταση γίνεται μέσω της πλατφόρμας e-class, η προφορική εξέταση μέσω τηλεδιάσκεψης στην πλατφόρμα Skype for Business και η παράδοση εργασιών μέσω των πανεπιστημιακών email. Δίνονται σαφείς οδηγίες στους φοιτητές μέσω ανακοίνωσης που αναρτάται στο e-class.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Bell J.(επιμ.), (2005). Πώς να συντάξετε μια επιστημονική εργασία. Οδηγός ερευνητικής μεθοδολογίας (μτφρ. Ελεάνα Πανάγου), Αθήνα: Μεταίχμιο.
Βόγλη Ε., (2015). Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιστορικός για την επιστήμη και το επάγγελμά του; Θεωρία και μεθοδολογία της Ιστορίας, Αθήνα: Σύνδεσμος ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών <www.kallipos.gr>
Eco U., (1994). Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία (μτφρ. –εισαγωγή Μ. Κονδύλη), Αθήνα: Νήσος.
Ζαφειρόπουλος Κ., (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία; Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Lester, James D., (1987). Writing Research Papers. A Complete Guide, 5η έκδοση, Glenview, Illinois: Scott, Foresman & Co.
Πολίτης Α., (1989). Υποσημειώσεις και παραπομπές. Μνήμων 12, 172-183.
ΛιγότεραΕξάμηνο: 9ο (υποχρεωτικό), Διδακτικές ώρες: 4, Πιστωτικές μονάδες: 4
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική, Αγγλική (σε περίπτωση που συμμετέχουν φοιτητές Erasmus)
Περιεχόμενο του μαθήματος:
Στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές προετοιμάζονται για την επιτυχή ανταπόκριση στις απαιτήσεις της ερευνητικής εργασίας – διάλεξης του 9ου και της διπλωματικής εργασίας του 10ου εξαμήνου. Οι γνώσεις που θα αποκομίσουν είναι απαραίτητες για κάθε θεωρητική και πρακτική δοκιμασία που περιλαμβάνει γραπτό, επιστημονικό λόγο.
Οι φοιτητές θα διδαχθούν τις παρακάτω θεωρητικές ενότητες:
- Μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικής εργασίας (Γενικά, θέματα πρωτοτυπίας, λογοκλοπής κ.λπ.)
- Συλλογή και διαχείριση βιβλιογραφίας
- Επιμέλεια κειμένων (εικόνες, συντομογραφίες, συστήματα βιβλιογραφίας, παραπομπές)
- Πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές
- Σύνταξη άλλων επαγγελματικών φορμών γραπτού λόγου (βιογραφικά, επιστολές πρακτικής άσκησης κ.λπ.)
- Παρουσίαση παραδειγμάτων συγγραφής εργασιών από διαφορετικά πεδία επιστημών, βιβλίων κ.λ
Εξάμηνο: 9ο (υποχρεωτικό), Διδακτικές ώρες: 4, Πιστωτικές μονάδες: 4
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνική, Αγγλική (σε περίπτωση που συμμετέχουν φοιτητές Erasmus)
Περιεχόμενο του μαθήματος:
Στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές προετοιμάζονται για την επιτυχή ανταπόκριση στις απαιτήσεις της ερευνητικής εργασίας – διάλεξης του 9ου και της διπλωματικής εργασίας του 10ου εξαμήνου. Οι γνώσεις που θα αποκομίσουν είναι απαραίτητες για κάθε θεωρητική και πρακτική δοκιμασία που περιλαμβάνει γραπτό, επιστημονικό λόγο.
Οι φοιτητές θα διδαχθούν τις παρακάτω θεωρητικές ενότητες:
- Μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικής εργασίας (Γενικά, θέματα πρωτοτυπίας, λογοκλοπής κ.λπ.)
- Συλλογή και διαχείριση βιβλιογραφίας
- Επιμέλεια κειμένων (εικόνες, συντομογραφίες, συστήματα βιβλιογραφίας, παραπομπές)
- Πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές
- Σύνταξη άλλων επαγγελματικών φορμών γραπτού λόγου (βιογραφικά, επιστολές πρακτικής άσκησης κ.λπ.)
- Παρουσίαση παραδειγμάτων συγγραφής εργασιών από διαφορετικά πεδία επιστημών, βιβλίων κ.λ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Πέμπτη, 30 Μαΐου 2024