ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Χαραλαμπος Βλαδος
ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Περιγραφή μαθήματος
Το παρόν μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στις πρακτικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων που επιδιώκουν τη διεθνή τους επέκταση, έχοντας ως στόχο να οδηγήσει στην κατανόηση των στρατηγικών διαχείρισης μάρκετινγκ από μία παγκόσμια προοπτική. Αναλύει το περίγραμμα της κρίσης και της αναδυόμενης νέας μορφής της παγκοσμιοποίησης, η οποία βρίσκεται στο θεωρητικό υπόβαθρο όλων των οργανωσιακών φαινομένων στις μέρες μας. Σε αυτό το πλαίσιο μεταλλαγής του παγκόσμιου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος, παρουσιάζει ειδικότερες διαδικασίες μάρκετινγκ για την κατανόηση και κάλυψη των εξελισσόμενων πελατειακών αναγκών σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας έμφαση στις ιδιαίτερες πτυχές του εξωτερικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν τη δόμηση των συστημάτων διεθνούς μάρκετινγκ. Επίσης, η προσέγγιση Stra.Tech.Man (σύνθεση στρατηγικής-τεχνολογίας-μάνατζμεντ) αξιοποιείται ως ένα εργαλείο αντίληψης του εξελισσόμενου εσωτερικού οργανωσιακού περιβάλλοντος και διάγνωσης των ιδιαίτερων (και συσχετιζόμενων) ευκαιριών και απειλών του αντίστοιχου εξωτερικού περιβάλλοντος.
INTERNATIONAL MARKETING
Course description
This course introduces the marketing practices of firms seeking their international expansion, aiming to help the student understand the different marketing management strategies from a global perspective. It analyzes the outline of the crisis and the emerging new phase of globalization, which lies at the background of all organizational phenomena nowadays. In this mutational context of the global socioeconomic environment, it presents specific marketing processes to understand and cover the customer’s evolving needs globally, emphasizing particular aspects of the external environment affecting the articulation of international marketing systems. Also, the Stra.Tech.Man (strategy-technology-management synthesis) is used as a tool to perceive the evolving internal organizational environment and diagnose the specific (and correlated) opportunities and threats of the respective external environment.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τις βασικές έννοιες που αφορούν το διεθνές μάρκετινγκ.
- Αντιλαμβάνονται πως δομείται το εξωτερικό περιβάλλον του διεθνούς μάρκετινγκ στα διαφορετικά επίπεδα που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους (οικονομικό, κοινωνικό, θεσμικό, πολιτισμικό και πολιτικό).
- Αναγνωρίζουν πως σκέπτεται και ενεργεί ο διεθνής πελάτης μέσα από τη συστηματική έρευνα της διεθνούς αγοράς.
- Γνωρίζουν πως δομείται μία στρατηγική μάρκετινγκ για τη δραστηριοποίηση της επιχείρησης (κοινωνικοοικονομικού οργανισμού) σε παγκόσμιο επίπεδο.
Περιεχόμενα μαθήματος
- Τι είναι το διεθνές μάρκετινγκ;
- Το θεωρητικό υπόβαθρο της «ανοικτής οικονομίας» και η διεθνής επιχείρηση
- Συστήματα διεθνούς μάρκετινγκ και έρευνα διεθνούς αγοράς
- Το εξωτερικό περιβάλλον δράσης της επιχείρησης: Πολιτικοί και νομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις διεθνείς αγορές
- Το εξωτερικό περιβάλλον δράσης της επιχείρησης: Οικονομικοί, κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις διεθνείς αγορές
- Η άρθρωση της στρατηγικής στη «ξένη» αγορά και η προσέγγιση Stra.Tech.Man (σύνθεση στρατηγικής-τεχνολογίας-μάνατζμεντ)
- Η διαδικασία του σχεδιασμού μάρκετινγκ βήμα-βήμα και το παγκόσμιο μάρκετινγκ
- Προοπτικές και ευκαιρίες στις διεθνείς καταναλωτικές και επιχειρηματικές αγορές
- Η συνολική μορφή της σύγχρονης παγκόσμιας οικονομίας
- Ο μύθος της «οδυνηρής» παγκοσμιοποίησης
- Οι δομικές αλλαγές στο νέο περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης και η παγκόσμια κρίση
- Παγκοσμιοποίηση και «τοπικότητα»
Υλικό ασύγχρονης εκπαίδευσης (50 Διδακτικές ώρες)
- Τι είναι το διεθνές μάρκετινγκ;
[1 Διδακτική ώρα] What Is Global Marketing? - Module 9
[1 Διδακτική ώρα] Philip Kotler: Marketing
[1 Διδακτική ώρα] Philip Kotler -The Father of Modern Marketing-Keynote Speech-The Future of Marketing
[1 Διδακτική ώρα] An Introduction to Marketing: Patrick Hitchen
[1 Διδακτική ώρα] Seth Godin – Leadership vs. Management - What it means to make a difference
[1 Διδακτική ώρα] Seth Godin - How to Get Your Ideas to Spread - Nordic Business Forum
- Το θεωρητικό υπόβαθρο της «ανοικτής οικονομίας» και η διεθνής επιχείρηση
[2 Διδακτικές ώρες] Adam Smith and the Scottish Enlightenment
[1 Διδακτική ώρα] Milton Friedman debates a protectionist
[1 Διδακτική ώρα] Multinational corporations - Professor Marina Papanastassiou
- Συστήματα διεθνούς μάρκετινγκ και έρευνα διεθνούς αγοράς
[2 Διδακτικές ώρες] Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
[1 Διδακτική ώρα] Professor Paul Green: The Technique of Market Research
[1 Διδακτική ώρα] McKinsey: How The Digital Age is Disrupting the Marketing Framework
- Το εξωτερικό περιβάλλον δράσης της επιχείρησης: Πολιτικοί και νομικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις διεθνείς αγορές
[1 Διδακτική ώρα] Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, σήμερα: Απειλές και ευκαιρίες
[1 Διδακτική ώρα] Το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και η δυναμική της παγκοσμιοποίησης
[1 Διδακτική ώρα] Lecture 1: Introduction to Power and Politics in Today’s World
[1 Διδακτική ώρα] Methodological redirections for an evolutionary approach of the external business environment
- Το εξωτερικό περιβάλλον δράσης της επιχείρησης: Οικονομικοί, κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις διεθνείς αγορές
[3 Διδακτικές ώρες] Αναπροσανατολισμοί για μία εξελικτική προσέγγιση στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
[1 Διδακτική ώρα] International Business - Social, Cultural and Technological Environment
- Η άρθρωση της στρατηγικής στη «ξένη» αγορά και η προσέγγιση Stra.Tech.Man (σύνθεση στρατηγικής-τεχνολογίας-μάνατζμεντ)
[1 Διδακτική ώρα] Μέθοδοι στρατηγικής ανάπτυξης και διεθνής στρατηγική
[3 Διδακτικές ώρες] Η καινοτομία και η δυναμική Stra.Tech.Man της επιχείρησης
- Η διαδικασία του σχεδιασμού μάρκετινγκ βήμα-βήμα
[1 Διδακτική ώρα] Το πλάνο μάρκετινγκ και η εμπορική δραστηριοποίηση της επιχείρησης
[1 Διδακτική ώρα] Τι είναι Διοίκηση Μάρκετινγκ;
[2 Διδακτικές ώρες] Session 2, Part 1: Marketing and Sales
- Προοπτικές και ευκαιρίες στις διεθνείς καταναλωτικές και επιχειρηματικές αγορές
[1 Διδακτική ώρα] How to Evaluate Global Market Opportunities - Module 6
[1 Διδακτική ώρα] What is the future of marketing? Professor Andrew Stephen's inaugural lecture
[2 Διδακτικές ώρες] Opportunity Identification: Discovering the "Next Big Thing" with Professor Thomas Lee
- Η συνολική μορφή της σύγχρονης παγκόσμιας οικονομίας
[1 Διδακτική ώρα] Οι μεταπολεμικές φάσεις ανάπτυξης του παγκόσμιου καπιταλισμού
[3 Διδακτικές ώρες] Η δυναμική της παγκοσμιοποίησης και η στρατηγική της σύγχρονης επιχείρησης
- Ο μύθος της «οδυνηρής» παγκοσμιοποίησης
[2 Διδακτικές ώρες] Η «οδυνηρή παγκοσμιοποίηση» και η «νέα παγκοσμιοποίηση»
[1 Διδακτική ώρα] Παγκοσμιοποίηση
[1 Διδακτική ώρα] “The Good Globalization. A review of Dani Rodrik’s work”
- Οι δομικές αλλαγές στο νέο περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης και η παγκόσμια κρίση
[3 Διδακτικές ώρες] Προς μία εξελικτική κατανόηση της τρέχουσας παγκόσμιας κρίσης και αναδιάρθρωσης
[1 Διδακτική ώρα] Αναλυτικές διαστάσεις του νέου παγκόσμιου καπιταλισμού
- Παγκοσμιοποίηση και «τοπικότητα»
[1 Διδακτική ώρα] Hawke Talks - Emeritus Professor Roland Robertson
[1 Διδακτική ώρα] Davos 2016 - Shaping Davos: A "Glocal" Approach to Sustainable Development
[1 Διδακτική ώρα] Andy Pike: Shifting Horizons in Local and Regional Development
[1 Διδακτική ώρα] Michael Porter: "Reshaping Regional Economic Development: Clusters and Regional Strategy"
Βιβλιογραφία
Βασική βιβλιογραφία:
Διεθνές μάρκετινγκ – Μια μεθοδική σειρά σεμιναρίων για σπουδαστές και επιχειρηματίες
Έκδοση: Δεκέμβριος 2003
Συγγραφείς: RICHARD L. SANDHUSEN
ISBN: 9789602093658
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ
Διεθνές μάρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 29908 και 29907 (δύο τόμοι)
Έκδοση: 1η έκδ./2003
Συγγραφείς: Cateora Philip R.,Graham John L.
ISBN: 978-960-02-1673-8 και 978-960-02-1674-5
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΑΕΒΕ
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
Διεθνές Μάρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94691177
Έκδοση: 1η/2020
Συγγραφείς: Svend Hollensen Επιμέλεια-Μάρκος Μάριος Τσόγκας
ISBN: 9789609732390
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): DA VINCI Μ.Ε.Π.Ε
Διεθνές Μάρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68405677
Έκδοση: 1η έκδοση/2017
Συγγραφείς: Πανηγυράκης Γεώργιος
ISBN: 9786188281264
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): UNIBOOKS ΙΚΕ (ΣΤΑΜΟΥΛΗ)
Στρατηγικές διεθνούς και εξαγωγικού μάρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320136
Έκδοση: 1/2016
Συγγραφείς: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑΣ, ΜΑΡΙΑ ΣΑΛΑΜΟΥΡΑ
ISBN: 978-960-603-211-0
Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο
Διαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"
https://repository.kallipos.gr/handle/11419/1552
Η δυναμική της παγκοσμιοποίησης και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11560
Έκδοση: 1η έκδ./2006
Συγγραφείς: Βλάδος Χάρης
ISBN: 978-960-218-467-7
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
Λύσεις των αποριών δίνονται αποκλειστικά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και στις ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ, κάθε Τετάρτη μεταξύ 17:00 - 21:00. Η συνάντηση με τον καθηγητή γίνεται κατόπιν συνεννόησης έπειτα από αποστολή μηνύματος στο Eclass για λόγους καλύτερου συντονισμού της διαδικασίας.
ΛιγότεραΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Περιγραφή μαθήματος
Το παρόν μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στις πρακτικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων που επιδιώκουν τη διεθνή τους επέκταση, έχοντας ως στόχο να οδηγήσει στην κατανόηση των στρατηγικών διαχείρισης μάρκετινγκ από μία παγκόσμια προοπτική. Αναλύει το περίγραμμα της κρίσης και της αναδυόμενης νέας μορφής της παγκοσμιοποίησης, η οποία βρίσκεται στο θεωρητικό υπόβαθρο όλων των οργανωσιακών φαινομένων στις μέρες μας. Σε αυτό το πλαίσιο μεταλλαγής του παγκόσμιου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος, παρουσιάζει ειδικότερες διαδικασίες μάρκετινγκ για την κατανόηση και κάλυψη των εξελισσόμενων πελατειακών αναγκών σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας έμφαση στις ιδιαίτερες πτυχές του εξωτερικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν τη δόμηση των συστημάτων διεθνούς μάρκετινγκ. Επίσης, η προσέγγιση Stra.Tech.Man (σύνθεση στρατηγικής-τεχνολογίας-μάνατζμεντ) αξιοποιείται ως ένα εργαλείο αντίληψης του εξελισσόμενου εσωτερικού οργανωσιακού περιβάλλοντος και διάγνωσης των ιδιαίτερων (
ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Περιγραφή μαθήματος
Το παρόν μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στις πρακτικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων που επιδιώκουν τη διεθνή τους επέκταση, έχοντας ως στόχο να οδηγήσει στην κατανόηση των στρατηγικών διαχείρισης μάρκετινγκ από μία παγκόσμια προοπτική. Αναλύει το περίγραμμα της κρίσης και της αναδυόμενης νέας μορφής της παγκοσμιοποίησης, η οποία βρίσκεται στο θεωρητικό υπόβαθρο όλων των οργανωσιακών φαινομένων στις μέρες μας. Σε αυτό το πλαίσιο μεταλλαγής του παγκόσμιου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος, παρουσιάζει ειδικότερες διαδικασίες μάρκετινγκ για την κατανόηση και κάλυψη των εξελισσόμενων πελατειακών αναγκών σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας έμφαση στις ιδιαίτερες πτυχές του εξωτερικού περιβάλλοντος που επηρεάζουν τη δόμηση των συστημάτων διεθνούς μάρκετινγκ. Επίσης, η προσέγγιση Stra.Tech.Man (σύνθεση στρατηγικής-τεχνολογίας-μάνατζμεντ) αξιοποιείται ως ένα εργαλείο αντίληψης του εξελισσόμενου εσωτερικού οργανωσιακού περιβάλλοντος και διάγνωσης των ιδιαίτερων (
[1 Διδακτική ώρα] What Is Global Marketing? - Module 9
[1 Διδακτική ώρα] Philip Kotler: Marketing
[1 Διδακτική ώρα] Philip Kotler -The Father of Modern Marketing-Keynote Speech-The Future of Marketing
[1 Διδακτική ώρα] An Introduction to Marketing: Patrick Hitchen
[2 Διδακτικές ώρες] Adam Smith and the Scottish Enlightenment
[1 Διδακτική ώρα] Milton Friedman debates a protectionist
[1 Διδακτική ώρα] Multinational corporations - Professor Marina Papanastassiou
[2 Διδακτικές ώρες] Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
[1 Διδακτική ώρα] Professor Paul Green: The Technique of Market Research
[1 Διδακτική ώρα] McKinsey: How The Digital Age is Disrupting the Marketing Framework
[1 Διδακτική ώρα] Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, σήμερα: Απειλές και ευκαιρίες
[1 Διδακτική ώρα] Το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και η δυναμική της παγκοσμιοποίησης
[1 Διδακτική ώρα] Lecture 1: Introduction to Power and Politics in Today’s World
[1 Διδακτική ώρα] Methodological redirections for an evolutionary approach of the external business environment
[1 Διδακτική ώρα] Το πλάνο μάρκετινγκ και η εμπορική δραστηριοποίηση της επιχείρησης
[1 Διδακτική ώρα] Τι είναι Διοίκηση Μάρκετινγκ;
[2 Διδακτικές ώρες] Session 2, Part 1: Marketing and Sales
[1 Διδακτική ώρα] How to Evaluate Global Market Opportunities - Module 6
[1 Διδακτική ώρα] What is the future of marketing? Professor Andrew Stephen's inaugural lecture
[2 Διδακτικές ώρες] Opportunity Identification: Discovering the "Next Big Thing" with Professor Thomas Lee
[2 Διδακτικές ώρες] Η «οδυνηρή παγκοσμιοποίηση» και η «νέα παγκοσμιοποίηση»
[1 Διδακτική ώρα] Παγκοσμιοποίηση
[1 Διδακτική ώρα] “The Good Globalization. A review of Dani Rodrik’s work”
[1 Διδακτική ώρα] Hawke Talks - Emeritus Professor Roland Robertson
[1 Διδακτική ώρα] Davos 2016 - Shaping Davos: A "Glocal" Approach to Sustainable Development
[1 Διδακτική ώρα] Andy Pike: Shifting Horizons in Local and Regional Development
[1 Διδακτική ώρα] Michael Porter: "Reshaping Regional Economic Development: Clusters and Regional Strategy"
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2025